تجهیزات پزشکی خانگی

انواع دستگاه اکسیژن ساز:شناخت انواع بهترین دستگاه های اکسیژن ساز

معرفی بهترین دستگاه های اکسیژن ساز کوچک قابل حمل جیبی ارزان

در این مقاله به شناخت انواع دستگاه های اکسیژن ساز در سایت فروشگاهی تجهیزات پزشکی درمان شو خواهیم پرداخت. اگر می خواهید اکسیژن ساز تهیه کنید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید..

انواع دستگاه اکسیژن ساز

بطور کلی ما دارای دو نوع اکسیژن ساز (Oxygenator) می باشیم. اکسیژن ساز های پرتابل یا قابل حمل و اکسیژن ساز های ثابت یا مبله که در ادامه به بررسی و شناخت بهترین نمونه های این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

اکسیژن ساز پرتابل یا قابل حمل:

برای اشخاصی که هم در منزل و هم در خارج از منزل به این وسیله نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرد و بیمار می تواند اکسیژن ساز پرتابل یا قابل حمل را به کمک یک کیف چرخ‌دار در مکان های خارج از منزل نیز استفاده کند. این نوع از اکسیژن ساز ها دارای کیف، شارژر فندکی و باتری هستند. بنابراین با خیالی راحت می توانید در مسافرت ها و سایر مکان ها از آن استفاده کنید. این روز ها با پیشرفت و گسترش تکنولوژی دانشمندان موفق به ساخت و طراحی انواع دستگاه اکسیژن ساز ها، در ابعاد و وزن های کمتر شده اند. این نوع از اکسیژن ساز ها به پرتابل و قابل حمل معروف شده اند.

اکسیژن ساز مبله یا ایستاده:

این مدل اکسیژن ساز مناسب برای استفاده در منزل است. همچنین مدلی می باشد که تنها به کمک برق شهری کار می کند. تمامی اکسیژن سازهای خانگی همچون کپسول اکسیژن جریان اکسیژن را به شکل مستمر و دائم در اختیار بیمار قرار می دهند. و به سبب اینکه نمی توان این وسایل را با خود حمل کرد و برای کار نیاز به برق شهری دارند، آن را  اکسیژن ساز خانگی نام نهاده اند. این اکسیژن ساز ها معمولا وزنی بین 14 تا 28 کیلو گرم دارند. به همین علت دارای چرخ هایی می باشند که بتوان به راحتی آن ها را جا به جا کرد. اکسیژن ساز ها دارای لوازم جانبی همچون فیلتر ها، مرطوب کننده و … می باشند که در کارتن دستگاه قرار گرفته اند. برای بررسی دقیق تر و با کیفیت تر میزان اکسیژن خون بیمار نیز می توانید از پال اکسیمتر استفاده کنید. اکسیژن ساز ها معمولا خلوص اکسیژن بین 92 تا 96 درصد را به ریه های شخص می دهند.

معرفی انواع دستگاه اکسیژن ساز

معرفی انواع دستگاه اکسیژن ساز

انواع برند اکسیژن ساز:

اکسیژن ساز نایدک:

این دستگاه ساخت کشور آمریکا بوده و یکی از معروف ترین بند های اکسیژن ساز در سرتاسر جهان است. این نمونه از دستگاه اکسیژن ساز دارای کیفیت عالی بوده، اما متاسفانه در ایران بسیار کم است. این نمونه از انواع دستگاه اکسیژن ساز ها را می‌توان جز گران ترین دستگاه ها دانست. در خرید دستگاه اکسیژن ساز سعی کنید از برند های معتبر خرید خود را انجام دهید.

اکسیژن‌ساز لانگفین:

لانگفین دارای بهترین خدمات پس از فروش در ایران است. این نمونه از اکسیژن ساز ها نیز در  نمونه های 2، 5 و 8 لیتری موجود است. لانگفین از جمله انواع اکسیژن ساز هایی است که در ایران به خوبی پیدا شده و دارای هزینه مناسبی است.

اکسیژن ساز اینوژن:

گران قیمت ترین نوع دستگاه اکسیژن ساز در ایران است. این نمونه از اکسیژن‌ساز ها بیشتر در نمونه پرتابل در بازار موجود است. برند این محصول بسیار باکیفیت و با دوام است. از جمله ویژگی های مهم اکسیژن ساز اینوژن می‌توان به سبک بودن آن اشاره کرد.

 

شناخت دستگاه اکسیژن ساز

شناخت دستگاه اکسیژن ساز

 

شناخت دستگاه اکسیژن ساز خوب چیست؟

اکسیژن ساز ها به دو دسته خانگی و قابل حمل تقسیم بندی می شوند. در این بخش به بررسی ویژگی های خوب این دستگاه در دو نمونه خانگی و پرتابل اشاره خواهیم کرد. نمونه های خانگی اکسیژن ساز فاکتور هایی چون مدت زمان خرابی (خراب شدن در بلند مدت)، میزان تغلیظ اکسیژن بالا، قابلیت ذخیره انرژی برای چند ساعت، هزینه، برند و کابری آسان مهم می باشند. در رابطه با اکسیژن ساز های قابل حمل پارامتر هایی همچون وزن، اندازه، مدت شارژ دهی، هزینه، میزان تغلیظ اکسیژن و حمل و نقل آسان مد نظر است. برای داشتن یک اکسیژن ساز خوب بهتر است تمامی این پامتر ها را در زمان خرید وسیله مد نظر خود داشته باشید. با این تفاسیر نتیجه می گیریم که نمی توان یک برند را بهترین برند اکسیژن ساز معرفی کرد. بطورکلی هر اکسیژن سازی که دارای تمامی ویژگی های بالا باشد، می توان آن را بهترین دستگاه اکسیژن ساز معرفی نمود.

اگر شما یا عزیزانتان در زندگی روزانه به اکسیژن خالص نیاز داشته اید، قطعا دستگاه اکسیژن ساز را به خوبی می شناسید، اما اگر برای اولین بار است که قصد دارید این دستگاه را تهیه کنید، با توجه به مدل های فراوان دستگاه‌های موجود در بازار.

ما این هدف را داریم که در این مقاله، ویژگی های خوب و اطلاعات لازم برای اکسیژن ساز خانگی ایده آل را با شما به اشتراک بگذاریم. تا به راحتی بتوانید اکسیژن ساز متناسب با نیاز خود را تهیه کنید. اما پیش از اینکه به بررسی این ویژگی‌ها بپردازیم، طریقه و روش خالص‌سازی اکسیژن به کمک اکسیژن ساز را بیان خواهیم کرد..

دستگاه اکسیژن ساز یا همان افزایش دهنده غلضت اکسیژن یکی از لازم ترین و حیاتی ترین تجهیزات پزشکی خانگی می‌باشد که اکسیژن مورد نیاز بیماران دارای مشکلات تنفسی (بیمارانی که میزان سطح اکسیژن یا SPO2 خون‌شان کم است) را با تغلیظ کردن اکسیژن محیط، به اکسیژن با درصد خلوص با به شکل دائم مهیا می‌کند. البته انواع مختلفی از دستگاه اکسیژن ساز ها با ویژگی های مختلف در بازار موجود است.

یکی از تکنولوژی های جدید مورد استفاده در این دستگاه های اکسیژن ساز روشPSA(Pressure swing adsorption) است که مسئولیت بسیار مهمی را در فرآیند تغلیظ کردن اکسیژن بر عهده دارد.

هوایی که ما نفس می کشیم شامل ۷۸% نیتروژن، ۲۱% اکسیژن و ۱% گازهای مختلف دیگر است. اکسیژن‌ساز با فشرده کردن اکسیژن داخل اتاق به مخازن زﺋولیت، نیتروژن موجود در آن را در مواقع منحصر به فردی (مطابق با اصل جذب سطحی نوسانی در فشار معیین) جدا کرده و اکسیژن با درصد خلوص  بالای ۹۵% را به بیمار هدیه می دهد.

در نتیجه با یک عمل فیزیکی و به کمک فرآیند فیلتر کردن، اکسیژن مورد نیاز تهیه و تولید می شود و به کمک کانولا یا نازل و یا ماسک به شخص دارای مشکل تنفسی منتقل می‌شود. با توجه به سخنان گفته شده در انتخاب دستگاه اکسیژن ساز توجه به دو نکته اصلی بسیار مهم است، اولین نکته توجه به نوع عملکرد وسیله و در مرحله بعد میزان تولید اکسیژن با درصد خلوص بالا در یک بازه زمانی مشخص است، این دو عامل اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند، سبب تبدیل دستگاه به یک اکسیژن ساز عالی می شوند.

اکسیژن ساز:

اکسیژن ساز ها برای بیماران تنفسی بسیار ضروری  واجب است. اگر بیماران تنفسی برای چند ساعت از این دستگاه استفاده نکنند، بطور جدی دچار مشکلات غیر قابل برگشت می شوند. همواره استفاده از انواع دستگاه اکسیژن ساز باید اصولی و استاندارد باشد. اکسیژن ساز می بایست متناسب با هزینه و میزان کارایی آن باشد. بطور مثال قیمت دستگاه اگر بالا باشد در مقابلش باید حجم مخزن اکسیژن و میزان تولید اکسیژن نیز بالا باشد. در هنگام تهیه دستگاه های اکسیژن ساز چنین نکاتی را مد نظر داشته باشید. تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معرفی بهترین دستگاه های اکسیژن ساز کوچک قابل حمل جیبی ارزان می توانید با قسمت پشتیبانی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی درمان شو در ارتباط باشید. 24 ساعت شبانه روز همکاران و کارشناسان ما پاسخ گوی شما خواهند بود. امیدواریم مطالب گفته شده در بالا به اندازه کافی برای شما مفید و موثر بوده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *