تجهیزات پزشکی خانگی

ویژگی و فواید دستگاه بخور سرد

طرز کار و ویژگی های دستگاه بخور سرد اولتراسونیک

در این مقاله می خواهیم در رابطه بافواید دستگاه بخور سرد برای معجزه زندگی صحبت کنیم. همچنین بطور کلی بیان می کنیم دستگاه بخور سرد چیست و چه کار هایی برای ما انجام می دهد. همچنین فواید استفاده از دستگاه های بخور سرد و گرم را بصورت کامل در ادامه توضیح داده ایم. اگر قصد تهیه یک دستگاه بخور سرد با کیفیت و هزینه مناسب را دارید، پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید….

فواید دستگاه بخور سرد

فواید دستگاه بخور سرد برای طراوت و سلامت پوست می شود:

از مهم ترین فواید دستگاه بخور سرد می‌توان به زیبایی پوست اشاره کرد. یکی از دلایلی که سبب ایجاد چین و چروک در پوست و پیری پوست می شود کم بودن میزان رطوبت پوست در فضاهای خشک است. استفاده مداوم از  دستگاه بخور سرد در فضا کار و منزل رطوبت لازم برای شما را شما را تولید می کند. و چون در این وسیله ها در مقایسه با به انواع دیگر آن، آب به ذرات بسیار کوچک تری تبدیل می شود. جذب آن از طریق پوست نیز بیشتر می شود و ضمن تضمین سلامتی پوست شما، به آن طراوت و زیبایی ویژه ای می بخشد. این از مهم ترین فواید دستگاه بخور سرد محسوب می شود.

از بین بردن میکروب ها و ویروس های هوای محیط به کمک دستگاه بخور سرد:
یون منفی به ذرات سمی و آلودگی های موجود در هوا چسبیده و به علت سنگینی یون منفی، پایین می آید و در کف محیط قرار می گیرد و به این شکل هوای فضا تمیز و سالم می شود. با دقت به آلودگی امروزه شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد و … ضرورت استفاده از بخور سرد برای تولید یون منفی و سالم کردن هوای خانه و محیط کار بیش از پیش مهم تر می شود. این ویژگی نیز از مهم‌ترین فواید دستگاه بخور سرد است.

فواید دستگاه بخور سرد

فواید دستگاه بخور سرد

اثر بخور سرد در بهبود سرماخوردگی:
از دیگر مزایای رطوبت این می باشد که در یک مکانی با رطوبت استاندارد ویروس ها و باکتری ها (نابود نمی شوند) ولی نمی توانند حرکت کنند. به همین علت دستگاه بخور سرد قوی ترین روش جلوگیری از انتقال بیماری ها و به ویژه پیشگیری از دچار شدن به سرماخوردگی در فصل زمستان است.

تاثیر بخور ساز سرد و یون منفی برای سلامت گل و گیاه و حیوانات موجود در منزل:
رطوبت کم هوا سبب می شود خاک گیاهان خشک شده، ترک بخورد و برگ هایشان پژمرده بشود و گیاه از بین برود. دستگاه بخور سرد می تواند با ایجاد رطوبت استاندارد این موضوع را برطرف کند. و سبب طراوت و تازگی گیاهان محیط شود. به همین دلیل یون منفی با سالم کردن هوا برای گیاهان و حیوانات فضای تمیز تری را تامیین می کند. رطوبت استاندارد تولید شده با بخور سرد برای جلوگیری از ترک خوردن چوب مبلمان و گچ دیوار نیز اثر مثبتی دارد.

اصلی ترین ویژگی های یک دستگاه بخور سرد:

آسانی و راحتی در تمیز کردن:

از آنجایی که دستگاه بخور لازم به تمیز کردن روزانه دارد، راحتی در این امرکار نیز یکی از ویژگی هایی است که در زمان تهیه یک دستگاه بخور  باید به آن دقت شود. نمونه های دیگری از دستگاه های بخور مخزن آب جداشونده دارند که شما توانایی آن را دارید در زمان تمیز کردن آن را جدا کنید و تمیز کنید. البته راحتی در تمیز کردن نیز از فواید دستگاه بخور سرد باکیفیت و اصلی است.

میزان بخاردهی مناسب:

میزان خروجی بخار سرد یکی از ویژگی های فوق العاده برای یک دستگاه بخور سرد می باشد. خروجی بخار کم مقدار رطوبت اتاق را به درستی تولید نمی کند. اما دستگاه های بخوری که میزان خروجی بخار بالایی دارند، به سرعت میزان رطوبت اتاق را بالا می برد و در مدت زمان کمی عمل می کنند.

دستگاه بخور سرد چیست؟

دستگاه بخور سرد (humidifier) بخاری هم دما با محیط را در مکان مورد نظر تولید می کند. این وسیله دارای دو فن آوری متفاوت تبخیری و اولتراسونیک می باشد. دستگاه بخوری که دارای فن آوری تبخیری است، از یک فیتیله مرکزی جهت جذب آب استفاده می کند و هوا تازه را به میان فیتیله منتقل می کند. این فرآیند سبب می شود که بخار آب خنکی ساخته شود و در فضای اتاق گسترش یابد. دستگاه بخور سردی که به فن آوری اولتراسونیک مجهز باشد، از لرزش اولتراسونیک برای ساخت بخار آب ریز استفاده می کند و آن را در فضای مورد نظر پخش می کند.

فواید دستگاه بخور سرد بسیار فراوان بوده و می تواند هوای پاک و سالم را برای ما فراهم کند. بطور کلی ممکن است از خود بپرسید به چه علت بخور سرد را تهیه کنم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مهم ترین فایده و خاصیت بخور سرد، تهیه هوای پاک برای شما است. یعنی با از بین بردن میکروب های موجود در هوا، سبب پاکیزگی محیط می شود. دستگاه های بخور سرد و گرم فواید مختلفی برای بدن ما و حتی گیاهان یا حیوانات خانگی ما دارد. ایجاد رطوبت کافی در هوا توسط این دستگاه سبب سرزندگی می شود. پوست ما را شاداب و آلودگی های ریه را پاکسازی می کند.

ویژگی دستگاه بخور سرد

ویژگی دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد برای مکان های وسیع مناسب می باشد. این وسیله می تواند تمام قسمت های خانه را مرطوب و تازه کند. علاوه بر سخنان گفته شده، به دلیل اینکه آب را حرارت نمی دهد، مصرف برق کمی دارد. همچنین در مکان هایی که کودک وجود دارد، دستگاه بخور سرد هوای سالم تری برای کودک فراهم می کند. نقطه ضعف دستگاه بخور سرد این می باشد که احنمال دارد کمی تولید صدا کند؛ چرا که این وسیله برای ساخت بخار از فن استفاده می کند. همچنین هوای خانه احنکال دارد کمی سرد تر از حالت نرمال شود. در زمان استفاده از دستگاه بخور سرد، باید مدام آن را تمیز نگه دارید تا سبب گسترش باکتری، قارچ و کپک نشود. خالی کردن مخزن دستگاه از آب و خشک کردن آن در هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، بهترین روش جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات و ویروس ها است. از معایب دیگر دستگاه بخور سرد این می باشد که آب سرد مکان ایده آلی برای تکثیر قارچ ها و باکتری ها می باشد. در نتیجه پیشنهاد می شود مخزن آن هر روز با آب و صابون پاکیزه شود. علاوه بر آن مواد معدنی موجود در آب نیز به شکل گرد و غبار در هوا پخش می‌شود و به همین علت باید مخزن بخور، با آب مقطر یا آب جوشیده شده پر شود.

امیدوارم که مطالب گفته شده در بالا برای شما مفید بوده باشد. همچنین شما برای بررسی فواید دستگاه بخور سرد برای معجزه زندگی می توانید به فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی خانگی و بیمارستانی درمان شو مراجعه کنید. منصفانه ترین هزینه ها و با کیفیت ترین محصولات را تنها از ما بخواهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *