تجهیزات پزشکی خانگی

بررسی ویژگی های دماسنج پزشکی و رطوبت سنج خانگی

بررسی قیمت و خرید دماسنج و رطوبت سنج خانگی دقیق دیجیتالی ارزان

دما سنج پزشکی: در این مقاله قصد داریم در رابطه با دماسنج و رطوبت سنج خانگی دقیق دیجیتالی ارزان سخنان مهمی را بیان کنیم. امروزه رطوبت سنج ها و دما سنج های پزشکی یکی از ملزمات هر خانه است. اگر می خواهید یک دماسنج و رطوبت سنج با کیفیت با هزینه مناسب تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه بفرمائید.

دما سنج پزشکی و رطوبت سنج خانگی و چه ویژگی هایی دارد؟

آب در حیات و رشد تمامی جانداران نقش مهم و بسیار حیاتی به حساب می آید. تعداد زیادی از اعمال فیزیولوژیک و متابولیک وابسته به آب و میزان رطوبت محیط می باشند. این قضیه در زندگی و ادامه حیات و سلامت انسان بسیار مهم است. میزان رطوبت لازم اگر در محیط باشد، سبب بهبود در تنفس و زندگی اشخاص می باشد. میزان کم بودن رطوبت همواره سبب خشکی پوست و چشم ها می شود. این خشکی ها در بلند مدت می تواند بسیار خطرناک شود.  انواع رطوبت سنج ها و دماسنج ها متناسب با برند و نوع عملکرد آنها است.

ویژگی هایی که می بایست یک دماسنج پزشکی دارا باشد: میزان سرعت در اندازه گیری دما، بدنه های مقاوم در برابر ضرب خوردگی، دقت در اندازه گیری، طول عمر بالا و گارانتی معتبر می باشد. این ویژگی ها را یک دماسنج پزشکی خوب می بایست دارا باشد. از طرف دیگر رطوبت سنج های خانگی نیز ویژگی هایی همچون دقت در اندازه گیری، دارا بودن قابلیت اندازه گیری دما، صفحه دیجیتال خوانا و طول عمر بالا را می بایست دارا باشد. دما سنج پزشگی ویژگی های بالاتری و دقیق تری در مقایسه با رطوب‌سنج های خانگی داراست. بنابراین ویژگی های رطوبت سنج خانگی و دما‌سنج پزشکی را همواره مد نظر داشته باشید.

از این رو می بایست یک عدد رطوبت سنج در محل زندگی خود قرار دهید. این دستگاه همواره میزان رطوبت موجود در هوا را برای شما اندازه گیری می کند. بعد از نشان دادن رطوبت هوا توسط این دستگاه، می توانید در رابطه با تنظیم رطوبت تصمیم گیری انجام دهید. اگر میزان رطوبت کم بود، در صدد افزایش آن تلاش می کنید. و یا اگر رطوبت زیاد بودبرای کم کردن آن باید کارهایی را انجام دهید.

دما سنج پزشکی

دما سنج پزشکی

انواع رطوبت سنج های دیجیتال کدامند؟

۱- دیجیتال رومیزی:
دستگاه رطوبت سنج و دماسنج دیجیتال رومیزی یا ثابت، با توانایی نصب بر روی دیوار (دیواری) و یا استفاده به حالت رومیزی، مشخص کردن میزان رطوبت و دما در یک مکان بسته، همانند آزمایشگاه و یا بیمارستان و دفتر کار یا محیط کاری در صنعت استفاده می شود. غالبا این دستگاه ها دارای سنسورهای سر خود هستند و توانایی کالیبره در برخی از سنسورها وجود ندارد. همچنین شما برای بررسی انواع دماسنج های پزشکی و خانگی می توانید به فروشگاه درمانشو مراجعه کنید.

۲- دیجیتال صنعتی و حرفه ای:
در بعضی نمونه های صنعتی و حرفه ای رطوبت سنج، توانایی کالیبره سنسورهای دما و رطوبت دستگاه وجود دارد. علاوه بر آن در بعضی نمونه های این دستگاه توانایی ثبت بالاترین و پایین ترین مقدار و یا تنظیم ست پوینت جهت آلارم در نظر گرفته شده است. با توجه به مدل پراب می توان این دستگاه های آزمایشگاهی را به دو دسته «پراب سرخود» و «پراب جدا» دسته بندی کرد. هر یک از این نمونه های جهت نمونه خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

۳- رطوبت سنج جامدات:

برخی از دستگاه های رطوبت سنج نیز وجود دارد که جهت اندازه گیری رطوبت وسایل مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها بیشتر برای مصارف صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. بعنوان مثال برای احداث یک ساختمان در یک مکانی، یک مهندس ابتدا خاک آن مکان را از لحاظ میزان رطوبت مورد بررسی قرار می دهد. برای مهندسان میزان رطوبت خاک بسیار مهم و ضروری است.

مزایای استفاده از دما سنج خانگی چیست؟

مشخص کردن میزان دمای بدن:
بالارفتن میزان دما بدن منجر به ایجاد تب می شود. از این رو استفاده از دما سنج های پزشکی جهت جلوگیری از تب بسیار ضروری است. اگر تب در مراحل اولیه شناسایی نشود، سبب تشنج و حتی فلج می شود.

مشخص کردن میزان دمای غذا:
برخی از رستوران ها بر این باورند که غذا آنها می بایست در یک دمای مشخص سرو شود. در غیر این صورت، غذا مزه خوب و عالی خود را از دست می دهد. از این رو اندازه گیری دمای غذا ها برای این رستوران ها حائز اهمیت است.

مشخص کردن دما در مکان های خطرناک:
در مکان هایی همچون کارخانه ها و یا مکان های صنعتی، برخی اوقات لازم است تا دمای یک وسیله یا کوره را اندازه گیری کنیم. از این رو به کمک دماسنج های مخصوص، دمای چنین مکان های خطرناکی را اندازه گیری می کنیم.

مشخص کردن دقیق دما:
گاهی اوقات برای یک بیمار و یا شرایط ضروری لازم است تا دمای بدن شخص دقیق تعیین شود. از این رو از ترمومتر های از راه دور و یا مادون قرمز استفاده می شود. میزان خطا در این دماسنج ها بسیار پایین است.

مزایای استفاده از دماسنج خانگی چیست؟

مزایای استفاده از دماسنج خانگی چیست؟

دماسنج پزشکی چیست؟

دماسنج (thermometer) پزشکی یک وسیله برای تعیین میزان دمای بدن موجودات زنده مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که دما سنج ها پزشکی در مدل ها و نمونه های متفاوتی در بازار موجود هستند. شما می بایست متناسب با نیاز و مصرف خود این محصول را تهیه کنید.

انواع دماسنج‌های پزشکی و خانگی چه هستند؟

امروزه تنوع در نمونه های دما سنج ها پزشکی بسیار افزایش یافته است. از این رو به انواع دما سنج ها می توان به دماسنج های مایع، دما سنج های الکترونیکی، دماسنج های مادون قرمز و … اشاره کرد. هر یک از این دما سنج ها برای هدف خاصی طراحی و تولید شده اند.

دماسنج مایع:

دما سنج های پزشکی مایع که معمولا دارای یک شیشه نشکن که روی آن مندرج است تشکیل شده است. در داخل این شیشه مندرج معمولا جیوه قرار دارد. با قرار دادن این شیشه بر روی سطح مورد نظر، جیوه منبسط شده و میزان دما را نشان می دهد. طریقه اندازه گیری دما در این روش بسیار ساده است. دمای جیوه در اتاق مشخص است، با قرار دادن شیشه بر روی جسم مورد نظر، اختلاف دما به وجود می آید. دما سنج این اختلاف دما را به راحتی نشان می دهد. البته این دماسنج ها بسیار دقیق نمی باشند.

دماسنج الکترونیکی:

دماسنج های الکتریکی در نمونه های متفاوتی در بازار موجود هستند. برخی از این دما سنج ها به کمک اشعه مادون قرمز، میزان دمای بدن را تعیین می کنند. این دستگاه با قرار گرفتن در مقابل جسم مورد نظر، دمای آن را بدون کوچک ترین خطایی اندازه گیری می کند.

امیدواریم مطالب گفته شده در رابطه با دماسنج و رطوبت سنج خانگی دقیق دیجیتالی ارزان برای شما مفید و موثر بوده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید، با قسمت پشتیبانی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *