تجهیزات پزشکی خانگی

نحوه شارژ و فروش و اجاره مانومتر کپسول اکسیژن دست دوم چیست؟

نحوه شارژ، قیمت، فروش و اجاره مانومتر کپسول اکسیژن دست دوم چیست؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه شارژ و فروش و اجاره مانومتر کپسول اکسیژن دست دوم چیست؟ امروزه به دلیل افزایش میزان آلودگی ها و بیماری های تنفسی، نیاز به استفاده از کپسول های اکسیژن نیز افزایش یافته است. همچنین در این مقاله به شناخت کپسول هوا چیست خواهیم پرداخت. اگر قصد استفاده از کپسول اکسیژن را دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید…

کپسول هوا چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که کپسول هوا چیست؟ در پاسخ به این سوال می گوییم که کپسول اکسیژن یا هوا در حقیقت کسول هایی می باشند، که از جنس های آلمینیومی و آهنی می باشند. در داخا این کپسول ها گاز اکسیژن خالص قرار گرفته است. اگر در کپسول های هوا نکات ایمنی رعایت نشود، می تواند بسیار خطرناک باشد. مهم ترین نکته ایمنی در رابطه با کپسول هوا رعابت دست نزن به کپسول با دست های چرب است. چرا که اگر با دستان چرب به کپسول دست بزنید امکان انفجار آن وجود دارد. بنابراین توصیه اکید می شود با دستان چرب و خیس به کپسول دست نزنید. حال پاسخ به سوال کپسول هوا چیست پاسخ دادیم. در ادامه به بررسی دقیق ترین کپسول های اکسیژن یا همان هوا می پردازیم.

این دستگاه یکی از تجهیزات پزشکی می باشد که ظاهری استوانه ای شکل دارد و دارای گاز اکسیژن می باشد.. در کپسول اکسیژن ، گاز اکسیژن تحت فشار زیاد و با غلظت 88% در یک کپسول فولادی یا آلومینیومی فشرده می شود. کپسول های بزرگ اکسیژن جهت استفاده در مراکز درمانی می باشد. ولی کپسول اکسیژن کوچک با جنس آلومینیومی جهت حمل اکسیژن مورد نیاز شخص در خارج از خانه، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از اکسیژن باعث می شود تا شخص به آسانی تنفس کند، خواب راحت تری داشته باشد و سطح زندگی بهتری داشته باشد.

انواع کپسول اکسیژن

انواع کپسول اکسیژن

نکات استفاده از کپسول اکسیژن در خانه چیست؟

نگهداری از کپسول حاوی اکسیژن دارای اهمیت بسیار زیادی است. اکسیژن در مقابل گرما و شعله به سرعت واکنش می دهد . کپسول اکسیژن خانگی را همواره دور از گرما و نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. استعمال سیگار و دخانیات در مکانی که کپسول دارای اکسیژن نگهداری می شود، خطرناک می باشد. برای پیشگیری از ایجاد جرقه قطعا کپسول را به کمک پایه چرخدار، حرکت دهید. کشیدن کپسول و افتادن آن خطرات زیادی را ممکن است به همراه داشته باشد.

تفاوت اکسیژن ساز با کپسول اکسیژن در چیست؟

روش تولید اکسیژن مورد نیاز در دستگاه اکسیژن ساز تفاوت فراوانی با یک کپسول شامل اکسیژن فشرده دارد. دستگاه اکسیژن ساز نیازمند جمع آوری اکسیژن غلیظ شده ندارد. این وسیله اکسیژن موجود در هوای محیط را مکش می کند و بعد از آن پردازش و آماده سازی می کند. اکسیژن با خلوص بالا به کمک لوله های تنفسی و ماسک به ریه بیمار منتقل می شود. این عملیات با خاموش شدن دستگاه به طور کامل از بین می رود. در نتیجه زمانی که شخص از اکسیژن ساز استفاده نمی کند، دستگاه خاموش می شود و فعالیت تغلیظ اکسیژن نیز متوقف خواهد شد.

این در صورتی است که اکسیژن با درصد خلوص بالا در کپسول اکسیژن در حالت گازی ذخیره شده است. همچنین بر خطرات احتمالی، این کپسول ها نیازمند به شارژ دارند اما دستگاه اکسیژن ساز یک دستگاه تولید کننده اکسیژن دائمی است

از نکات ایمنی و نحوه استفاده اکسیژن ساز که عبور کنیم. نکته هزینه کپسول اکسیژن بیان می شود. هزینه تهیه دستگاه اکسیژن ساز بسیار بالاتر از هزینه کپسول اکسیژن می باشد. اما اگر هزینه شارژ کپسول های اکسیژن را مد نظر داشته باشید، متوجه می شوید که استفاده از دستگاه اکسیژن ساز مقرون به صرفه تر است.

از دیگر مشکلات کپسول های اکسیژن ساز می توان به سختی در جا به جایی و شارژ آنها اشاره کرد. اگر شما دارای بیمار تنفسی هستید که می بایست مدام از اکسیژن تغلیظ شده استفاده کند. پیشنهاد می کنیم از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنید. همچنین شما برای تهیه انواع کپسول اکسیژن ده لیتری و پنج لیتری و پنجاه لیتری به فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی درمان شو مراجعه کنید.

کپسول هوا چیست؟ نحوه شارژ، فروش و اجاره مانومتر کپسول اکسیژن دست دوم چیست؟ از سایت تجهیزات پزشکی خانگی و بیمارستانی درمان شو

کپسول هوا چیست؟ نحوه شارژ، فروش و اجاره مانومتر کپسول اکسیژن دست دوم چیست؟ از سایت تجهیزات پزشکی خانگی و بیمارستانی درمان شو

کاربرد کپسول اکسیژن برای بیماران تنفسی چیست؟

اکسیژن یکی از گازهای حیاتی در تنفس انسانها به حساب می آید و هوای مکانی که در آن زندگی می کنیم بعد از نیتروزن، درصد زیادی از آن را اکسیژن تشکیل داده است و بقیه گازها نیز به نسبت کمتر موجود هستند. حال ریه ها عملکرد جذب اکسیژن از هوای مکان و تخلیه گازهای غیر ضروری و گازهای دفعی بدن همچون دی اکسید کربن را به خارج از بدن بر عهده دارند.

برخی از بیماران همانند بیماران ریوی، قلبی، مسمومیت ها و… نیاز دائم به حجم زیادی اکسیژن دارند. که با توجه به اینکه آنها بایستی در زمان کمی اکسیژن به ریه ها و سپس به بافت هایشان منتقل شود. بایستی اکسیژن تغلیظ شده به تنفسی وارد بدن آنها شوند. تا بدن در وضعیت اضطرار و اورژانس و یا در حالت التیام نیازمند به فعالیت بالا برای جذب اکسیژن نداشته باشد.

با دقت به اینکه اکسیژن از جمله گازهای اشتعال پذیر و خطرناک به حساب می آید. و بایستی حجم زیادی از آن در فضایی متراکم شوند. علم مهندسی پزشکی مخازنی را به نام کپسول اکسیژن (Oxygen tank) تولید کرده تا این گاز آتش زا به شکل کنترل شده در اختیار بیماران قرار گیرد.

جنس مخازن کپسول هوا (اکسیژن) از چیست؟

جنس کپسول های اکسیژن در داخل ایران معمولا از جنس آلمینیوم و یا آهن است. آهن معمولا دارای وزن سنگین تر است. و همچنین امکان زنگ زدگی در آن نیز بالا است. این در حالی می باشد که نمونه های آلمینیومی کپسول های اکسیژن دارای وزن کمتری هستند. همچنین در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالاتری دارند. این کپسول ها به رنگ بین المللی سفید در بازار موجود هستند. همچنین کپسول های اکسیژن در حجم های 5 لیتری، 10 لیتری و 50 لیتری در بازار موجود هستند. شما متناسب با نیاز خود می توانید، انواع کپسول اکسیژن را تهیه کنید. امروزه فروش کپسول های اکسیژن به صورت اینترنتی نیز مهیا شده است.

امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله به اندازه کافی برای شما مفید و موثر بوده است. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه شارژ و فروش و اجاره مانومتر کپسول اکسیژن دست دوم چیست؟ بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید. همکاران و کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی شما خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *