تجهیزات پزشکی خانگی

بررسی انواع تشک ویلچر دستی و برقی مسافرتی ارزان استاندارد

بررسی قیمت و خرید انواع تشک ویلچر دستی و برقی مسافرتی ارزان استاندارد

در این مقاله به بررسی انواع تشک ویلچر دستی و برقی مسافرتی ارزان استاندارد. بطور کامل خواهیم پرداخت. انتخاب ویلچر برقی و یا دستی با یکدیگر تفاوت های فراوانی دارد. هر یک از این نمونه های ویلچر دارای مزایا و معایبی هستند. از طرف دیگر علاوه بر ویلچر شما نیازمند یک تشک ویلچر با کیفیت و ارزان نیز هستید. برای کسب اطلاعات لازم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید…

انواع ویلچر:

ویلچر ساده یا دستی:

ویلچرهای ساده یا دستی، جزو اولین و ساده ترین انواع ویلچر می باشد. و معمولاً وزن سبک تری در مقایسه با ویلچرهای برقی دارند. ویلچرهای دستی برخلاف ویلچرهای برقی، امکانات ویژه ای ندارند. و از نیروی برق برای حرکت دادن آن ها استفاده نمی شود. در این مدل ویلچرها، کاربر مجبور است به کمک چرخ های بزرگ عقب ویلچر و با نیروی دست های خود ویلچر را حرکت دهد. ویلچرهای ساده، غالبا برای اشخاصی کاربرد دارند که خودشان توانایی حرکت دادن  دست ها را داسته و به کمک دست ویلچر را حرکت می دهند. ترمز، دستگیره ثابت و زیرپایی تاشو، ازجمله اصلی ترین ویژگی های این مدل ویلچرها هستند. همچنین این مدل ویلچرها، فضای کمتری اشغال نموده و حمل و نقل آسان تری دارند. امروزه ویلچر های دستی و ساده متناسب با برند و سایرر ویژگی هایی مربوطه است.

ویلچر برقی:

ویلچرهای برقی، دارای باتری با قابلیت شارژ هستند. باتری این نمونه از ویلچرها با قدرت برق شارژ شده. و نیروی لازم برای حرکت دستگاه را تولید می کنند. موتور ویلچرهای برقی به صورتی تولید شده است. که بتواند سرعت های گوناگونی را برای دستگاه تولید کنند. کاربر به آسانی با استفاه از دستگیره کنترل گری قابلیت آن را دارد که سرعت و جهت حرکت را کنترل کند. و یا دستگاه را در وضعیت ایستاده نگه دارد. ویلچرهای برقی در برابر ویلچرهای ساده، نیرو محرکه پیچیده تری دارند. و در نتیجه دارای وزن سنگین تری می باشند. و همچنین هزینه ویلچر های برقی در برابر ویلچرهای دستی بیشتر می باشد. همچنین  ویلچر های برقی نیز متناسب با موتور ها و باتری ها می باشد.

انواع ویلچر برقی و دستی

انواع ویلچر برقی و دستی

ویلچر ارتوپدی:

ویلچرهای ارتوپدی در حقیقت تمامی ویژگی های ویلچرهای دستی را دارا می باشند. همچنین به غیر از ویژگی های بیان شده، در این مدل ویلچرها توانایی آن را دارید که زیردستی و جاپایی را از هم دور کنید. به عنوان نمونه، این ویژگی می تواند برای اشخاصی که توانایی حرکت به درون اتومبیل را ندارند، بسیار کارآمد است. هزینه ویلچر های ارتوپدی در برابر ویلچرهای دستی، کمی بیشتر است.

ویلچر اسپرت:
توانایی و دوست داشتن به ورزش کردن در اشخاص ناتوان، هم چون د هر شخص دیگری در جامعه وجود دارد. ورزشکاران در مسابقات ورزشی ویژه ناتوانان و معلولان، از ویلچرهای اسپرت بهره می جویند. ویلچرهای ورزشی وزن بسیار کمی داشته در عین حال توانایی چرخش و حرکت سریع را نیز دارا است. و کاملاً استوار و محکم در مکان خود، تعادل کاربر را تامیین می کند.

انواع ویلچر ارتوپدی، اسپرت و سی پی

انواع ویلچر ارتوپدی، اسپرت و سی پی

ویلچر سی پی:
بیماران فلج مغزی و یا بیماران سی پی، مجبور هستند از ویلچر های سی پی استفاده کنند. نگهدارنده سر، نگهدارنده گردن، نگهدارنده ران، نگهدارنده پهلو و همچنین جدا کننده پا. ازجمله اصلی ترین ویژگی های مربوط به این مدل از ویلچرها است. هزینه ویلچر های سی پی در مقایسه با ارتوپدی بالا تر و بیشتر می باشد.

امروزه تنوع محصولات ویلچر (wheelchair) بسیار زیاده شده و شما متناسب با نیاز خود می توانید این محصول را تهیه کنید.

تشک ویلچر دستی و برقی

تشک ویلچر های برقی و دستی می بایست دارای ویژگی هایی باشند. که در ادامه بصورت کامل به ویژگی های این تشک ها و ویلچر های برقی و دستی پرداخته ایم. مهم ترین عمل و وظیفه تشک روی ویلچر گردش هوای مناسب می باشد. بدین منظور فقط کافی است محصولی را تهیه کنید، که بتوانید به بهترین نحو ممکن عمل گردش هوا را انجام دهد. علاوه بر آن ویلچر های برقی و دستی نیز دارای ویژگی هایی می باشند. مهعم ترین ویژگی که ویلچر های برقی می بایست دارا باشند قدرت موتور، شارژدهی بالا و وزن سبک می باشد. همچنین ویلچر دستی نیز ویژگی همچون قابلیت جمع شدن، لاستیک های باکیفیت و مجهیز به ترمز های ایمن باشد. چنین ویژگی هایی سبب می شود تا یک ویلچر بسیار باکیفیت و بهترین گزینه برای انتخاب باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه های ویلچر ها نیز از مهم ترین ویژگی ها می باشد. شما می بایست متناسب با کارایی، کیفیت و برند هزینه ویلچر ها را پرداخت کنید.

تشک ویلچر چیست؟

تشک روی ویلچر یا صندلی با هدف قرار گرفتن بر روی صندلی اداری، صندلی خودرو، مبلمان منزل و ویلچر طراحی و تولید شده است. اشخاص گوناگون با آسیب ها و محدودیت‌های گوناگون نیازمند استفاده از این تشک های ویلچری هستند. تا به کمک آن از فشار وارد شده بر قسمت کمر و ستون فقرات کم شود. به طور کلی استفاده از تشکچه بر روی صندلی سبب می‌ شود سطح نشیمن گاه بیمار افزایش یابد. در نتیجه نیروی کمتری به کمر وراد می شود. برخی از اوقات در ابتدای استفاده از تشکچه ویلچر، شخص نمی‌تواند کنترل خود را بر روی ویلچر حفظ کند؛ ولی با گذشت زمان با آن سازگار می‌شود. و به راحتی تعادل خود را حفظ می کند.

تشک های ویلچر به طور اساسی از سه بخش تشکیل شده‌اند:

1- قسمت تشکچه
2- لایه روی تشک یا روکش
3- تلمبه یا ناسوس جهت پر کردن هوای تشک

تشکچه ویلچر بر حساب فشار تولید و طراحی شده است، به این گونه که سلول‌های تشک که قابل دیدن هستند. صرف نظر از حالت آن‌ها به طور مشخص و منظمی از زیر به یکدیگر اتصال داده شده اند. این ارتباط به این هدف می‌باشد که در وضعیتی که به یک بخش فشار وارد می‌ شود. با گذشت زمان هوا از این بخش به بخش های دیگر منتقل می‌گردد. و این عمل سبب حرکت موضعی و برقراری بهتر گردش هوا از این بخش ها می‌ شود. و ضمن اینکه فشار را به گونه ای تنظیم می‌نماییم که فشار پشت بدن شخص سبب خوابیدن یک طرف شود. و این تنظیم هوای داخل سلول‌ها با توجه به وزن شخص و نوع آسیب ایشان گوناگون می‌باشد. شما برای بررسی  تشک ویلچر می توانید به فروشگاه درمان شو مراجعه کنید.

تشک ویلچر چیست؟

تشک ویلچر چیست؟

ویژگی های استفاده از تشکچه ویلچر چیست؟

تشکچه روی ویلچر یا صندلی از روش های گوناگونی می‌تواند به بیماران استفاده‌کننده، کمک کنند. از جمله:

تطابق بخش های مختلف بدن با یکدیگر:
تشکچه ویلچر به علت اینکه از آب، هوا، ژل و سطوح حبابی تولید شده‌اند به آسانی با حرکات و شکل بدن شکل می گیرند.

ایجاد پایداری و ثبات برای بیمار:
اشخاصی که از ویلچر استفاده می‌کنند. به دشواری می‌توانند تعادل خود را روی ویلچر حفظ کنند. و غالبا زمان استفاده از بالشت‌هایی که با بدن منطبق می‌شوند، احساس نا راحتی می‌کنند. با استفاده از تشک ویلچر، زمانی که اشخاص بدن خود را روی صندلی حرکت می‌ دهند. تشکچه نیز همراه آن‌ها تغییر مکان می دهد.

کاهش فشار تحتانی به قسمت های لگن و کمر:
بالشتک یا تشک‌های عادی که غالبا بسیار نرم هستند. و احتمال دارد به آسانی فشرده شوند و سبب تماس پوست با سطح پایینی گردند. قابلیت اصلی تشک ویلچر یا صندلی این می باشد که در برابر فشار شخص، مقاومت نسبی دارد.

کنترل حرکات اشخاص:
تشکچه روی صندلی یا ویلچر مطابق با ساختاری که دارد، با هدف های گوناگونی استفاده می‌گردد. به عنوان نمونه تشکچه‌هایی که سطح تخم مرغی یا بالن مانند دارند، با حرکات بدن تکان می خورند. بنابراین فشار وارد بر سطح بیرونی بدن را کم می کنند. تشک‌چه هایی که شیب رو به بالا دارند نیز ممکن است سرخوردن اشخاص را از بین ببرد.

امیدواریم مطالب گفته شده در رابطه با بررسی انواع تشک ویلچر دستی و برقی مسافرتی ارزان استاندارد برای شما مفید و موثر بوده باشد. همچنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویلچر های دستی و برقی، تشک های روی ویلچر و یا سایر محصولات می توانید. با قسمت پشتیبانی سایت و فروشگاه اینترنتی درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *