تجهیزات پزشکی خانگی

راهنمای استفاده از انواع تشک مواج کلینیکی، خانگی و سلولی سنسوری

راهنمای استفاده از انواع تشک مواج کلینیکی، خانگی و سلولی سنسوری

در این مقاله در مورد مسائلی همچون راهنمای استفاده از انواع تشک مواج کلینیکی، خانگی و سلولی سنسوری سخنانی را بیان خواهیم کرد. استفاده از تشک های مواج همواره از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند. امروزه تشک های مواج در نمونه های تشک مواج کلینیکی، تشک مواج سلولی. تشک مواج خانگی و تشک مواج سلولی تقسیم بندی می شود. در ادامه مطلب به بیان سخنانی بیشتر در این رابطه خواهیم پرداخت.

تشک مواج چیست؟

خیلی از بیماری ها امروزه متاسفانه به زمین گیر شدن شخص سبب ساز میشود، به گونه ای که حتی تا چندین سال شاید شخص نتواند از جایش جنبش بخورد و تا فرصت بهبودی نمی تواند تحرک شدیدی داشته باشد. بی تحرک بودن به تنهایی پر‌از ضرر و زیان میباشد که سبب به وجود آمدن بیماری های ثانویه میشود. شایسته ترین مورد برای بیماران در بستر که تحرک ندارند، تشک مواج سلولی میباشد. این جنس با جابجایی و خالی کردن باد داخل سلول ها به طور متناوب، سبب میشود که ماساژ به کمر و باسن شخص داده گردد و در کنار آن تن روی لایه ای متحرک باشد تا لایه ای دربین سلول ها و پوست ایجاده گردیده و از آسیب بستر دوری نماید. خرید و قیمت انواع تشک مواج امروزه در فروشگاه ها موجود است.

همینطور در‌صورتی‌که مریض شما تا الان در گیر به جراحت بستر گردیده است، مشکلی نیست چراکه این تشک های مواج می توانند به معالجه یاری نمایند. و حتی آسیب بستر های شدید را نیز جلوگیری نماید. یک پمپ ایر داکتر در لحاظ گرفته شد‌ه‌است که جابجایی باد داخل سلول ها را به بهترین نحو انجام دهد. و غیر وابسته از مشکلات درمانی، ماساژ عالی نیز به تن میدهد. گونه های و برند ها بخش اعظمی وجود دارد. از تشک مواج ویلچیری، تا سلولی و زنبوری که هر کدام کاربرد مخصوص به خویش را دارا‌هستند. اکثر درمان‌گاه های توسعه یافته دنیا از این تشک ها برای راحتی بیماران خویش به کارگیری می نمایند.

تشک مواج چیست؟

تشک مواج چیست؟

تشک مواج خانگی:

این تولیدات به تشک مریض و بیمارستانی نیز آوازه دارا‌هستند. از تشک مواج برای بهبود و دوری از بروز جراحت بستر بیمارانی که از تحرک پایینی برخوردارند به کار گیری میشود. امروزه تشک مواج در دو نوع معمولی و سلولی در بازار یافت میشوند که هرکدام دارنده مشخصات و کاربرد های خاص خویش می باشند. که در پایین در مورد هر کدام اطلاعاتی جامع را ارائه خوا‌هیم نمود و به نقاط قوت و ضعف هرمورد از آن‌ها اشاره ای خوا‌هیم کرد با ما تا انتهای مطلب باشید. تشک مواج معمولی یا این که تشک مواج تخم‌مرغی سطح این تشک پستی‌وبلندی‌هایی مشابه به شانه تخم‌مرغی یا این که آشیانه زنبور داراست. از این رو به آن تشک خانه زنبوری هم گفته می شود. جریان هوا در سلول‌های تخم‌مرغی سبب می گردد وزن مریض و فشار تن به تشک جابه‌جا شود. ضد آب بودن و خودداری از تعریق از سایر خصوصیت‌های این سبک تشک مواج میباشد.

تشک مواج تخم‌مرغی برای چه بیمارانی مطلوب میباشد؟

بیمارانی که میزان زمانی بستری آن ها پایین یکسال میباشد؛ و ناچار می‌باشند این‌یکسال را روی تشک بگذارند بایستی از این سبک تشک به کار گیری نمایند.

در صورتیکه مریض در گیر زخم بستر نشده میباشد و یا این که رتبه آسیب بستر وی از نوع 1 یا این که 2 میباشد؛ این تشک هم آیتم درستی میباشد؛ چون با جابجایی و جابه‌جا کردن فشار در سطح تشک بازدارنده از تولید زخم بستر می گردد؛ ودر‌صورتی‌که مریض در گیر آسیب بسترهای خفیف میباشد یاری به بهبود آنان می‌نماید.

در صورتی‌که وزن مریض کمتر از 120 کیلو میباشد این تشک مطلوب خواهد بود البته درصورتی‌که وزن ازاین‌مقدار فراتر میباشد می بایست برای آسایش مریض خویش نوع دیگری از تشک‌های مواج را تعیین بفرمایید.

تشک مواج سلولی چه می‌باشد؟

تشک مواجی که از سلول های بادی استوانه ای شکل که در کنار یکدیگر چیده گردیده اند تشکیل مشود. به مواج سلولی مشهور می باشند، در صورتیکه مریض شما سنگین وزن بوده یا این که جراحت بستر شدیدی داراست. به طبع بایستی از تشک مواج سلولی یا این که تشک مواج لیزری استعمال نمایید. هر دفعه که پمپ بادها را خالی میکند، یکی‌ را با فشار بالا و دیگری را کم فشار می نماید که به بدن شخص احساس تحرک میدهد و از آسیب بستر ایجاد شده خودداری می نماید. بسیاری دیگر از معالجه ها وقت گیر است.

توضیحات بیشتر تشک مواج سلولی:

این محصول برای بیمارانی که بیشتر در معرض زخم بستر می‌باشند. و یا این که از آسیب بستر سختی میبرند یک آیتم عالی میباشد. انواع تشک مواج سلولی دارنده منافذ ریز و لیزی می باشند که قسمتی از هوای داخلی سلول را به خارج منتقل می نمایند. و سبب ساز گردش بهتر هوا میگردند. تعداد سلول های هوای این تولیدها در بین 16- 21 عدد متغیر میباشد این سلول ها سبب می گردند که محل تکیه دادن مریض در سطح بیشتری تغییر کرده و فشار به طور متمرکز روی یک بخش از بدن نباشد. قابل ذکر میباشد که‌این سلول ها قابل عوض شدن و تعمیر میباشند.

وزن بسته بندی این تولید ها در بین 10 – 13 کیلوگرم متغیر میباشد و دارنده تحمل وزنی تقریبا 110-140 کیلوگرم میباشند. از این رو اشخاص با وزن زیاد به راحتی می‌توانند از تشک مواج سلولی بهره بگیرند. فرآورده بدنه این محصول ها از pvc است که دارنده وزن پایین، انعطاف پذیری و استحکام بالایی میباشد. این تولید ها معمولا بوسیله کشور چین ساخت و به بازار عرضه میشوند. اکثر این تولیدها دارنده فیوز قطع و وصل، بسته تعمیرات، ضربه گیر لرزشی موتور و روکش هستند. همینطور اکثر این تشک ها دارنده CPR می‌باشند که آنان را تبدیل به یک آیتم عالی برای بیمارانی که در معرض حمله قلبی گردیده اند و مستلزم ماساژ قلبی میباشند، می نماید.

انواع تشک مواج

انواع تشک مواج

تشک مواج خانگی:

کسانی که بضاعت و توان خروج از رختخواب را ندارند و یا این که به هر علتی بخش هایی از بدنشان در زمان شب و روز پایین سطح و فشار روی همان قسمت ها میباشد. (مانند نشستن دایم بر روی ویلچر) ممکن میباشد به بیماری زخم بستر دچار شوند و زیرا وزنشان تماما روی یک قسمت از تن میباشد و به همین دلیل ذخیره خون در آن قسمت بدن کم می‌شود. بر این اساس بافت‌های تن در آن بخش از دربین می رود. تشک مواج خانگی از وسایل ضروری برای افراد مریض غیر قابل تحرک میباشد.

انواع تشک مواج خانگی ضد جراحت بستر برای پیشگیری از تشکیل و یا این که معالجه زخم‌بستر به فعالیت می‌روند. جراحت بستر متعلق به وزن و شدت، در سه مرحله گوناگون قابل تقسیم بندی میباشد. در مرحله اولیه پوست سلامت میباشد البته قرمز‌رنگ گردیده و هنگامی که با انگشت به آن نیرو وارد میکنیم به‌سرعت سپید نمی‌شود. پوست ممکن میباشد دردآور، محکم، نرمتر از شرایط طبیعی، سردتر یا این که گرم خیس از وضعیت نرمال شده باشد. در مرحله دوم این بیماری، لایه رویی پوست نابود میگردد. در این مرحله زخم بستر تایید شده و سریعا می بایست به فکر درمان آن باشید. برای خرید و قیمت تشک های مواج خانگی می بایست به فروشگاه های معتبر همچون درمان شو مراجعه کنید.

یک زخم بخشی فرو رفته به رنگ صورتی یا این که قرمز رنگ در مکان ویژه ای بر روی قسمت کمر و لگن به وجود میاید. و ممکن میباشد در محل تاول های بزرگ به وجود آید. این بیماری درجه یک و دو با معالجه به موقع و صحیح می‌توانند در مدت زمان یک هفته معالجه شوند. بهبود پروسه سوم و چهارم – که معیار آسیب در اکثر کلینیک های فعال در رابطه با سرویس های درمانی و پزشکی دیگر از تشک های معمولی برای این افراد به کار گیری نمیشود. انواع تشک مواج از بزرگترین و اصلی ترین امکانات فیزیوتراپی میباشد.

به ویژه زمانی که صورت گیرد یک فرد به تشک های مواج خانگی نیازمند میباشد. در‌این مرکز ها از تشک های مواج استاندارد برای معالجه شرایط فرد یاری بگیرند. البته آنگاه که فرد از مرکز های درمانی مرخص می‌گردد حیاتی میباشد که برای ادامه معالجه خویش از تشک های مواج خانگی به کارگیری نماید. شایسته ترین نحوه برای معالجه این بیماری به کارگیری از تشک ها و وسایل خانگی استاندارد میباشد.

تشک مواج کلینیکی:

تشک مواج کلینیکی که به تشک مواج بیمارستانی و تشک زخم‌بستر کلینیکی شهرت داراد با به کارگیری بسیار راحت در درمان‌گاه ها و کلینیک های متفاوت است. قیمت و خرید تشک مواج کلینیکی نیازمند اطلاعاتی مهم است.

آسیب بستر غالبا در عده ای به وجود میاید که برهه زمانی نسبتا زیاد بدون داشتن هیچ گونه تحرکی در بستر میباشند. و این علت ماندن در تخت بزرگترین عامل تشکیل زخم بستر است. جراحت بستر یا این که آسیب فشاری غالبا در قسمت هایی ایجاد میشود که دربین پوست و بافت استخوانی عضله ای صورت نگرفته میباشد. و به جهت عدم جریان خون در بین قسمت ها در گیر جراحت های پوستی می‌شود. صرفا برای جراحت بستر نمی‌باشد. در اکثر مواقع این جراحت ها در افراد ویلچر نشین نیز به چشم میخورد.

در این بین افرادی که درگیر به اضافه وزن میباشند به انگیزه اندازه و عدم تحرک زیاد در معرض ریسک متعددی از مبتلاشدن به زخم بستر میباشند. این اضافه وزن از تحرک چند ساعته در آن‌ها خودداری می نماید. تشک (Mattress) برای پیشگیری از زخم بستر حیاتی میباشد.

اضافه وزن منجر می‌شود بر روی قلب و ریه ها فشار بیشتری وارد گردد. تا هوا و مواد مفید را به همگی نقاط تن برساند . کمبود هوا و گردش مطلوب خون باعث تشکیل شدن زخم های شدید پوستی و نهایتا جراحت بستر میشود . جریان خون به بافت چربی امکان دارد به وزن وابسته نباشد و قودرت و توان حمل مواد معذی و اکسیژن را نداشته باشد. علاوه بر این افراد تپل معمولا در گیر تعرق فراوانی می باشند. رطوبت، ریسک ابتلا پیدا کردن به زخم بستر را بالا می‌برد زیرا ممکن میباشد التهاب و جوش های پوستی فراوانی بروز دهند. این نوع جراحت های بستر در شرایطی‌که بهبود پیدا نکنند منجر بروز عفونت گردیده و زندگی فرد را به خطر می اندازد.

 تشک مواج خانگی و سلولی و کلینیکی

تشک مواج خانگی و سلولی و کلینیکی

تفاوت تشک مواج و تشک بادی:

تشک مواج درواقع نوعی تشک بادی میباشد؛ البته آنان با پخش وزن تمام تن روی تشک به از بین بردن نقاط فشار یاری می‌نمایند و در از در بین بردن نقاط فشار مؤثرتر از تشک‌ها بادی می‌باشند.در انواع تشک مواج بخش های متعدد تشک که از هم تفکیک گردیده اند و به واسطه لوله هایی به هم متصل میباشند. به طور ترتیبی از هوا لبریز و خالی می شوند که‌این کار گردش خون در کلیه نقاط به خصوص نواحی پایین کمر را تسهیل کرده و از بروز زخم بستر دوری میکند.

در حالتی‌که که تشک های بادی این قابلیت و امکان را به صورت معمول ندارند و بیشتر برای اسراحت و خواب شبانه می‌باشند.با دقت به مطالب نقل شده بدیهی میباشد که برای بیماران به طبع نباید تشک بادی استفاده کرد بلکه متناسب با فاکتورهای مریض مانند وزن ،نوع بیماری،واحد سنجش جراحت یا این که سالم بودن پوست بایستی مبادرت به خرید تشک مواج مطلوب نمود.و همانگونه که گفته شد ارزش انواع تشک مواج بسیار متنوع میباشد.

جهت خرید اشکال تشک مواج بایستی به یکسری نکته اعتنا داشت:

در شرایطی که بازه زمانی بستری مریض زیاد میباشد می بایست از تشک های مواج زخم بستر سلولی بهره برد و در حالتی‌که کوتاه باشد از تشک مواج زنبوری استفاده نمود.در صورتیکه مریض دارنده آسیب بستر باشد بهتر میباشد از تشک مواج سلولی ویژه استعمال شود.وزن بیمارانی که زیاد میباشد نمیتوانند از تشک های مواج معمولی یا این که زنبوری استعمال کنند و مسلما می بایست از نوع تشک مواج سلولی مصرف شود.
با اعتنا به مخارج معالجه زخم‌بستر بهتر میباشد در تهیه تشک مواج مطلوب برای بیماران صرفه جویی نشود.
تشک مواج یا این که به عبارتی تشک مریض و یا این که بیمارستانی جهت پرهیز از بروز آسیب بستر کاربرد دارد و از کالا های پی او سی میباشد. اجزای تشک مواج از یکی موتور کمپرس هوا و یکی تشک موجدار باد شونده تشکیل می شود. کاربرد این تشک در بیمارانی که تحرک ندارند بسیار اثرگذار میباشد.

انواع تشک مواج بوسیله دو شبکه جدا از هم فشار وزن مریض بر روی بستر را در نقاط متفاوت تن جا به جا می نماید و بدینوسیله از ثابت ماندن آحاد فشار وزن مریض در یک نقطه خاص پرهیز می نماید. اسم دیگر این تشک تشک ضد زخم بستر است.

امیدوارم مطالب گفته شده در رابطه با راهنمای استفاده از انواع تشک مواج کلینیکی، خانگی و سلولی سنسوری برای شما مفید و موثر بوده باشید. همچنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با قسمت پشتیبانی سایت و فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *