تجهیزات پزشکی خانگی

بهترین نوع واکر چرخدار ترمزدار و ساده ویلچری چیست

راهنمای خرید بهترین نوع واکر چرخدار ترمزدار و ساده ویلچری

از مهم ترین نمونه های واکر می توان به انواع واکر چرخدار و واکر دستی اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم سخنانی در مورد بهترین نوع واکر چیست چرخدار ترمزدار و ساده ویلچری بیان کنیم. شما هم اگر قصد تهیه واکر را دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید…

واکر به چه اشخاصی یاری میکند؟

واكر به علت داشتن چهارتا پایه از چوب دستی پایدارتر میباشد. و مطلوب كسانی میباشد كه در آن‌ها محافظت و پایداری در شرایط ایستاده مشكل میباشد. مانند اشخاص کهن سال یا این که عده ای كه به علت ابتلا به برخی از بیماری های مزمن. و یا این که سكته مغزی در گیر ضعف عضلانی بخصوص در اندام تحتانی می باشند. این اشخاص برای ایستادن نیازمند به یك تكیه گاه محكم و استوار هستند. واكر با داشتن چهارعدد پایه خویش یك جسم استوار میباشد. كه میتوان به آن تكیه کرد.

کسانی كه جدیدا مجروح شده اند و یا این که زیر عمل جراحی قرار گرفته اند. این اشخاص نحوه و شیوه راه رفتن با یك وسیله كمكی را خوب نمیدانند. میان وسایل كمكی شیوه راه رفتن با واكر معمولی تر میباشد. و مریض می تواند شیوه راه رفتن را با یك واكر شروع كند. هنگامی که روزی سپری شد و اکنون حال مریض بهتر شد، سرگیجه وی كاهش پدا كرد. حس ضعف كمتری داشت و به ماهیچه‌های خویش مسلط تر شد می‌تواند از چوب دستی به کار گیری كند. شما برای خرید واکر چرخدار ارزان قیمت می توانید به فروشگاه اینترنتی درمان شو مراجعه کنید.

چه انواعی از واکر وجود دارد؟

واكر می‌تواند مریض را در شرایط ایستاده استوار نگه دارد و به وی كمك كند تا بتواند حرکت کند. نوع های متفاوتی از واكر وجود دارد.

برخی واكر ها چرخ ندارند، برخی دیگر دو چرخ دارا‌هستند و تعدادی دیگر از آن‌ها چهارعدد چرخ دارا هستند.
برخی واكرها ترمز دار  هستند، یك سبد برای حمل وسایل مریض دارا هستند و یا این که یك صندلی برای نشستن به آن ها متصل میباشد. برخی واكرها قابل تا شدن می باشند تا حمل و نقل آن‌ها آسان تر باشد. برای گزینش نوع واكر از پزشك معالج یا این که فیزیوتراپ خویش كمك بگیرید. در ادامه به معرفی بهترین نوع واکر ها صحبت خواهیم کرد.

بهترین نوع واکر چیست چرخدار

بهترین نوع واکر چیست چرخدار

نكات ایمنی برای استفاده از واكر چه می‌باشد؟

در محل زندگی خود مراقب موکت هایی كه ممكن میباشد بر روی سطح زمین لیز بخورند و هر چیز دیگر كه بازدارنده راه رفتن شما میگردد باشید. مراقب سیم های برق یا این که تلفن كه بر روی زمین افتاده اند باشید.
مراقب زمین های تر و خیس باشید. مراقب کودک ها و یا این که حیوان‌ها باشید آن ها غیر قابل پیش بینی می‌باشند و ممكن میباشد ناگهان در مسیر حركت شما قرار گیرند.
یك كیسه كوچك را به واكر خویش متصل كنید و وسایل سبكی را كه نیاز دارید داخل آن بیندازید. كفشی بپوشید كه كف آن محكم به زمین اصطكاك داشته باشد. كف لاستیكی مطلوب میباشد. كف های چرمی مطلوب نیستند. از کفش تابستانی استفاده نكنید زیرا ممكن میباشد پای شما از آن بیرون گردد و زمین بخورید.
مراقب باشید پاهای خود را خیلی به پایه های واكر نزدیك نكنید زیرا ممكن میباشد به هم گیر كرده و تعادل شما به هم بخورد.
در هر قدمی كه با واكر برمیدارید آنرا خیلی زیاد جلوتر از خویش قرار ندهید. گام های كوتاه بردارید. هر روز لاستیك های ذیل پایه های واكر را بازدید كنید. در حالتی که بسیار صاف گردیده اند آنها‌ را عوض كنید.

بهترین واکر چیست ؟

شاید شما از خود پرسیده باشید واکر چیست؟ و یا اینکه بهترین واکر چیست؟ روش استفاده از این محصول به چه گونه است؟ و سوالاتی مشابه به این سوالات. پاسخ این سوالات را در این متن بطور کلی پاسخ داده ایم. در ابتدا بیان خواهیم کرد که واکر ها در دو نمونه واکر ساده و چرخدار در بازار موجود هستند. واکر های چرخدار کاربری و استفاده بسیار راحت تری در مقایسه با نمونه های ساده دارند. اما به شرطی که شخص تعادل در ایستادن و حرکت کردن داشته باشد. در این حالت به کمک واکر چرخدار با صرف کمترین نیرو می تواند حرکت کند. اما اگر بیمار دارای مشکل در تعادل و حفظ آن می باشد. مجبور به استفاده از واکر های ساده تاشو می باشد.

واکر یکی‌از وسایل اصلی و در واقع کاربردی برای کمک کردن در راه رفتن اشخاص سالمند. ناتوان، مریض و یا این که اشخاص در حال حاضر بهبودی کامل بعداز عمل جراحی را به دست نیاورده اند مناسب میباشد. که در هنگام پیاده روی به پشتیبانی و یاری احتیاج دارند.

واکر در بیمارانی که به فعالیت می روند و توان عضله های اندام تحتانی و در واقع قدرت و نیروی راه رفتن در آنان کاسته شده باشد. یا این که نتواند در هنگام ایستادن تعادل خویش را حفظ نماید و… توصیه می شود. همینطور مواردی که دامنه حرکتی کامل ران یا این که زانو و یا مچ پای آنان کاسته شده. درد و یا ناپایداری مفصلی دارا‌هستند و یا این که خلل در تعادل دارا‌ هستند این وسیله قادر است برای آنان یاری کننده باشد.

در بخش اعظمی از بیماران پزشک معالج اجازه راه رفتن بر روی اندام نقص‌‌دار را تا مدتی نمی‌دهد، از طرفی در برخی  از بیماران نیز بسیار حیاتی میباشد که بعداز معالجه آسیبی که به اندام تحتانی و یا لگن آنان رسیده یا این که عمل جراحی که برای آنان صورت گرفته، هرچه زودتر بهبود پیدا کند.

بدین ترتیب در این دوران مریض می بایست از واکر یا این که چوب دستی به کار گیری نماید. واکرها به جهت داشتن چهار پایه، نسبت به چوب دستی در نگهداری تعادل یاری بیشتری می‌نمایند و پایدارتر می‌باشند. همواره انتخاب بهترین نوع واکر کاری سخت و دشوار می باشد.

وسایل کمک حرکتی

وسایل کمک حرکتی

واکر معمولی یا این که استاندارد:

همان گونه که می دانید برای تهیه بهترین واکر ساده نیازمند اطلاعاتی می باشید، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. همچنین اگر بیمار شما ناتوانی بالایی در حرکت دارد می تواند از ویلچر برای آن استفاده کنید.
واکرهای استاندارد ابتدایی‌ترین و دوست داشتنی‌ترین نوع واکر بوده، که دارنده ۴ پایه بدون چرخ میباشد و به آنان واکر گام رو نیز میگویند.

برای حرکت کردن با این نوع واکر شخص بایستی به طور کامل آن را بلند کرده، با فاصله کم به جلو حرکت کند و آن‌گاه خودش را به سمت واکر بکشاند.

واکرهای استاندارد دربرگیرنده یک چهارچوب معمولی فلزی با چهار پایه قابل تهیه می‌باشند، که اذن میدهد آن را متناسب با قد بیمار برای شخص تهیه کرد.

این واکر ارزان، کم وزن و با دوام میباشد، بیشتر مناسب به کار گیری در خانه بوده و بهتر میباشد برای فاصله‌های کوتاه یا این که در حالتی‌که ثبات مهم‌ترین نگرانی میباشد از آن استفاده شود.

بازه حرکتی با این نوع واکر معدود میباشد و بایستی بر روی سطح ها صاف (بدون ناهمواری) استفاده شود. همینطور برای اشخاص سالخورده با عدم نگهداری تعادل بسیار مطلوب میباشد.

سبک دیگر این واکرها واکر پلکانی میباشد، که‌ این سبک به جهت داشتن دو پایه در ارتفاعات گوناگون (پلکانی)، برای نشستن و بلندشدن بر روی صندلی یا این که سرویس بهداشتی خارجی بسیار مطلوب میباشد.

برخی از واکرهای ساده قابلیت خم شدن (سبک تاشو) را نیز دارا هستند، که حمل و نقل آنان بسیار راحت تر میباشد. بطور کلی واکر ساده را می توان بهترین نوع واکر معرفی کرد.

بهترین نوع واکر چیست؟

بهترین نوع واکر چیست؟

 

واکر چرخدار:

این نوع واکر مثل واکر استاندارد میباشد، با این فرق که در دو طرف جلویی خویش دارای چرخ است. وجود چرخ سبب حرکت آسان تر میشود، این واکر برای به کارگیری خارج از خانه مطلوب می باشد.

چرخ‌ها به فرد اذن می دهد، در هنگام حرکت کردن واکر را به جای بلند کردن به جلو هل دهد و دیگر نیاز به بلند کردن آن نداشته باشد.

واکرهای دو چرخ، دارنده چرخ در بخش جلویی و نوک لاستیکی روی بخش های عقب میباشد. شخص قادر است وزن خویش را هنگام جنبش روی واکر بیندازد و پایه های نوک لاستیکی بازدارنده از چرخش و غلتیدن آن می‌گردد.

این نمونه واکر برای زمین‌های ناهموار مطلوب میباشد و برای استفاده در داخل و بیرون از خانه توصیه می گردد. البته حرکت با آن بر روی فرش می تواند تا حدودی طاقت فرسا باشد.

این نوع واکرها (Walkers) برای عده ای مطلوب میباشد، که دارنده تعادل قابل قبول تا خوب می‌باشند. ولی در‌حالتی که بیش تر از حد به واکر وزن وارد گردد، چرخ‌ها تخت فشار حرکت می‌نمایند و منجر از دست رفتن تعادل می شود.

خصوصیت های یک واکر خوب چیست

فریم: کادر و فریم های واکر از لوله های آلومینیومی تشکیل شده و تحمل کننده وزن باشد. طول واکر معمولاً بسته به سبک آن قادر است 5 -10 درجه تهیه شود.

مجموعه ها : دستگیره ها در دو طرف واکر قرار گرفته است. آن‌ها معمولاً از پلاستیک ، فوم یا این که بقیه مواد قابل انعطاف مانند ژل ساخته میشوند. برای کسانی که کف دستشان عرق می نماید ، یک دستگیره  فومی احتمال دارد بهتر کار نماید.

چرخ ها: چرخ ها روی یک واکر دو چرخ معمولاً 3 یا این که 5 میباشند و پیچ نمی‌خورند. همچنین چرخ ها می بایست روان باشند.

امیدواریم مطالب بیان شده در رابطه با بهترین نوع واکر چرخدار ترمزدار و ساده ویلچری به قدر کافی اطلاعات لازم را در اختیار شما گزاشته باشد. همچنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با قسمت پشتیبانی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *