تجهیزات پزشکی خانگی

بررسی کاربرد انواع کتف بند طبی آتل دار برای درد شانه و بهترین فواید فتق بند طبی

بررسی کاربرد انواع کتف بند طبی آتل دار برای درد شانه و بهترین فواید فتق بند طبی

امروزه به دلیل انجام حرکات های ورزشی غیر استاندارد و یا استفاده نادرست از کتف شانه، مشاهده می کنیم که میزان مشکلات کتفی افزایش یافته است. از طرفی دیگر مشکلات مربوط به فتق تنها از راه فتق بند حل می شود. در این مقاله می خواهیم بطور مفصل در رابطه با بررسی کاربرد انواع کتف بند طبی آتل دار برای درد شانه و بهترین فواید فتق بند طبی سخنان مهمی را بیان کنیم.

به کار گیری از کتف بند چه فوایدی دارد؟

عارضه هایی مانند قوز کمر و صدمه در ناحیه کتف و سرشانه در اکثری از اشخاص جامعه ما شایع می باشد؛ به خصوص کسانی که با اصول نشستن و ورزش درست آشنا نبوده و شغل های روزانه دشواری انجام می دهند. درصورتی که کتف و یا این که سرشانه شما دچار ضربه ای شود و یا این که کوفته گردیده باشد، در این حالت می‌توانید از کتف بند طبی برای معالجه درد به وجود آمده به کار گیری نمائید. اما نگران درد های شدید ناشی از کوفتگی نیز نباشید؛ کتف‌بند های طبی قدرتمند می‌باشند و می توانند این دردها را نیز برای شما جبران نمایند. کتف بند طبی با خودداری از تحرک در منطقه مورد نظر، امداد می نماید تا ستون فقرات در بخشی که مجروح میباشد صاف گردیده و از درد بیشتر در منطقه موردنظر خودداری شود.

شانه و کتف تحت عنوان عضوی شکننده در اکثر کار های ورزشی شناخته می گردند. بسیار به چشم می‌خورد که ورزشکاران در هنگام انجام عمل های سنگین در باشگاه و یا این که نوجوان ها در هنگام اجرا فعایت های ورزشی در مدرسه، درگیر آسیب در شانه و سرشانه می‌شوند. تهیه کتف بند و به کار گیری از آن برای این گروه از اشخاص، انتخاب بسیار قابل قبولی میباشد. ممکن میباشد در چند روز اولیه به کار گیری از کتف بند، حس ناراحتی فرمایید. نگران نباشید، شانه بند های تازه به نحوی طراحی گردیده اند که بسیار راحت بوده و به شما یاری می نمایند تا به راحتی بتوانید کار های روزمره خویش را اجرا کنید.

فواید کتف بند های طبی:

فواید کتف بند های طبی، موارد به کار گیری زیادی دارا هستند. روی هم خوابیدن ریه ها در اکثری از موارد، باعث بروز ایرادات گوناگون تنفسی می‌شود. در اینگونه مواقع میتوانید از شانه بند به کار گیری نمایید. به کار گیری از شانه بند به بدن شما یاری خواهد کرد تا مهره های پشت بدن به موقعیت تعادل کشیده گردیده و با کاستن فشار روی ریه ها، تنفس مریض آسان تر گردد.

ولی دراین مورد، از کتف بند طبی پس از مشاوره با پزشک معالج خود به کار گیری فرمایید. جذاب میباشد بدانید که به کارگیری از شانه بند طبی برای بانوانی که در‌پی یافتن راهکارهایی برای مراقبت زیبایی اندام خویش می‌باشند نیز بسیار کاربردی میباشد. هنگامی که از کتف بند به کار گیری میکنید، ناحیه شانه و سرشانه شما فرم دهی قابل قبولی پیدا کرده و در نتیجه از افتادگی شانه ها و کتف ها پرهیز میگردد. همینطور احتمالاً شما نیز پدیده شایع خستگی پشت شانه و کتف را در اشخاصی که به صورت مداوم با رایانه عمل می نمایند، رانندگی می نمایند و یا این که عمل های ورزشی انجام می‌ دهند، را دیده باشید. پزشکان بدین مجموعه از اشخاص توصیه میکنند که برای دوری از خستگی عضله ها، از کتف بند به کارگیری نمایند.

برند؛ دو معیاری که نباید در تهیه کتف بند طبی فراموش کرد:

قیمت و برند؛ دو معیاری که نباید در خرید کتف بند طبی فراموش نباید کرد:

قیمت و برند؛ دو معیاری که نباید در خرید کتف بند طبی فراموش نباید کرد:

ازجمله مهمترین معیارهایی که باید در تهیه شانه بند در لحاظ بگیرید، هزینه شانه بند میباشد. عامل های مختلفی می‌توانند در انتخاب هزینه شانه بند تأثیرگذار باشند که ازجمله آن‌ ها می شود به سایز، کمپانی تولیدکننده و نوع شانه بند اشاره نمود. هرچقدر کتف بند دارنده سایز بالاتری بوده و یا این که ساخت یک مارک دارای اعتبار باشد، ارزش کتف بند نیز فراتر خواهد بود. از مهم‌ترین برند های سازنده شانه بند نیز خواهیم توانست به دکتر مد، ال پی، اپو و طب و صنعت اشاره کنیم. هر مورد از این نمونه ها با ارائه قابلیتی مخصوص، مزیت رقابتی خویش را در مقایسه با بقیه برندها نگهداری می کند. قیمت و خرید کتف بند طبی به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

فتق چه می باشد و کجاست؟

جدار شکم و کف لگن از نگاه آناتومی از لایه های گوناگون مشتمل بر ماهیچه ها و بافت نگه دارنده یا این که فاسیا درست شده میباشد. در حالتی‌که که‌ این ماهیچه ها و فاسیا به علل ژنتیکی و یا این که فشار بیش تر از حد وا رفته خواهد شد و منجر به برجسته گی در منطقه پوست می‌شود. که به آن فتق یا این که هرنی گفته میشود. استفاده از کتف بند و فتق بند طبی پیشنهاد همیشگی ما به شماست.

انواع باد فتق

۱- فتق اینگوینال: فتق که در شبکه اینگوینال رخداد می افتد (مرسوم ترین)

۲- فتق فمورال: فتق که در شبکه استخوان ران تولید میگردد

3- Velpeau Hernia: فتقی که در جلوی رگهای خونی ران اتفاق می افتد (کم)

۴- فتق نافی

۵- فتق برشی

۶- فتق اپی گاستریک

۷- فتق هیاتال

فتق چه می باشد و کجاست؟

فتق چه می باشد و کجاست؟

دلیل ایجاد کننده فتق چیست؟

هرنی ممکن میباشد مادرزادی باشد که اکثر وقت ها پسربچه ها و به دلیل نقص در سیر کاهشی بیضه ها تولید میگردد. که ممکن میباشد همراه با آب در بیضه یا این که هیدروسل نیز باشد. فتق بند طبی امروزه از پرکاربرد ترین محصولات ارتوپدی می باشد.

علل اکتسابی
به هر علتی فشار درون شکم بیشتر از حد بالا رود ممکن میباشد منجر پاره‌گی پریتوان و فاسیا و ماهیچه‌ها و منجر تولید هرنی گردد. برای مثال بیماری مزمن ریه، سرفه های مزمن، کشیدن سیگار، بزرگی پروستات که برداشتن ناگهانی وسایل از عواملی می‌باشند که سبب هرنی میگردند. در مواقعی نیز هرنی در پی کار های جراحی باز شکمی تولید می‌شود که به دلیل جراحت دیدن عصب عضله‌ ها حین جراحی منجر به شل و ول شدن عضله و تولید هرنی می گردد. استفاده از فتق بند (Truss) برای این مشکلات بسیار کارآمد است.
علائم فتق بیضه کدامند؟
۱- او‌لین نشانه برجستگی پوستی محل است که بسته به شدت آن از یک گردو کوچک تا توپ فوتبال متغیر میباشد.

۲- دومین نشان هرنی درد است: هر درد مزمن در حیطه شبکه اینگوینال ممکن میباشد نماد از یک هرنی و یا این که استارت آن باشد.

از خصوصیات هرنی این میباشد که در شرایط ایستاده و با زور زدن پررنگ و بزرگتر می‌گردد و در وضعیت خوابیده از میان می رود که بدین وضعیت sliding میگویند. در مواردی ممکن میباشد اجزاء روده در درون کیسه فتق گیر افتاده و بسبب انقطاع خونرسانی و درد شدیدی در محل فتق گردد. که با موقعیت خوابیدن نیز از میان نمی رود. یادتان باشد این موقعیت جزء اورژانسی های علم پزشکی میباشد و مریض هر چه سریعتر بایستی زیر عمل جراحی قرار بگیرد چرا‌که در صورت تأخیر منجر سیاه شدن روده ها و عفونت و مرگ مریض می‌گردد.

شایعترین دلیل هرنی در بخش تحتانی شکم در سنین بالا: به دلیل بزرگی پروستات میباشد. به دلیل بزرگی پروستات مریض بدون چاره میشود که از زور زدن جهت بیرون کردن ادرار به کار گیری نماید که‌ این زور زدن مزمن ممکن میباشد منجر تولید فتق  اینگوینال و ناباروری بالای بیضه ها گردد.

امیدواریم مطالب بیان شده در رابطه با بررسی کاربرد انواع کتف بند طبی آتل دار برای درد شانه و بهترین فواید فتق بند طبی برای شما موثر بوده باشد. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کتف بند و فتق بند طبی می توانید با قسمت پشتیبانی، سایت و فروشکاه اینترنتی درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *