تجهیزات پزشکی خانگی

بررسی بهترین انواع عصا طبی مخصوص سالمندان و معلولان جسمی

بررسی بهترین انواع عصا طبی مخصوص سالمندان و معلولان جسمی

عصا همواره بعنوان یکی از مهمترین تکیه گاه ها برای حرکت اشخاص معلول و ناتوان است. در این مقاله قصد داریم در مورد بررسی بهترین انواع عصا طبی مخصوص سالمندان و معلولان جسمی صحبت کنیم. اگر قصد تهیه بهترین عصا طبی را دارید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید…

عصا چیست ؟

عصا (در لاتین کلمه و واژه walking stick) وسیله ای میباشد که برای راحت کردن شخص ناتوان در راه رفتن به کار گیری می گردد، هرچند کاربرد های دیگر برای مثال مد ( fashion ) و وسیله دفاعی نیز برای آن بیان شده است.

خرید عصا طبی در سایز ها و انواع گوناگون طراحی و فروخته میشود. همین امر آن را تبدیل به جنسی نموده است که بخش اعظمی از انتخاب کنندگان ( Collectors ) نیز مجذوب خودش ساخته است. برخی از چوب دستی های مطلوب جهت به کار گیری اشخاص با معلولیت خاص مورد استفاده قرار میگیرد.

یکی از مهم‌ترین قسمت های هر عصایی دسته آن میباشد. دسته عصا با هدف نگه داشتن هرچه آسان تر  چوب دستی در دست، تقسیم وزن روی چوب دستی و پخش نیروی وزن در طول عصا طبی نیز کاربرد دارد. یک کدام از مهمترین فاکتور هایی که در دسته بندی عصا های طبی اصلی میباشد شیوه اتصال آن به بدنه عصاست که در نمونه های باکیفیت آن این اتصال وجود نداشته و دسته و بدنه به صورت یک تیکه تشکیل شده اند. مثال آن دسته چوب دستی هایی می باشد که دارای انحنا در وسط دسته بوده و بطور کاملا مهندسی طراحی گردیده اند.

معرفی شایسته ترین چوب دستی برای سالمندان و گونه های آن

معرفی شایسته ترین چوب دستی برای سالمندان و گونه های آن

معرفی شایسته ترین چوب دستی برای سالمندان و انواع عصا طبی

معمولا اشخاصی که دارای ناتوانی در حرکت می‌باشند؛ موظف به استفاده از انوع عصا می باشند. مبنی بر نیازهای متعدد مشتریان، معمولا نمونه های متفاوتی از عصاهای طبی تولید شده اند و روانه بازار میشوند. شایسته ترین عصای طبی به روش‌ های مختلفی دسته‌ بندی می‌گردد. در برخی تقسیم‌ها، دسته چوب دستی اهمیت دارد؛ در حالی‌که در دیگر نمونه ها دسته بندی ساختار کلی مورد نظر قرار میگیرد.

عصاها از لحاظ ساختار کلی به نمونه های پایین تقسیم‌بندی میگردند:

عصای تک نقطه‌ ای
عصای چندین نقطه‌ ای
عصای تاشو
عصاهای صندلی‌ شو

تشخیص عالی ترین عصا طبی

انواع عصا طبی را در بالا معرفی و در ادامه به معرفی بهترین آن ها خواهیم پرداخت. انواع عصا ها با هدف های مختلفی طراحی گردیده اند. بطور مثال از عصا های چهار پایه برای اشخاصی که مشکل در حفظ تعادل دارند، استفاده می شود. از طرف دیگر از عصا های طبی یک پایه برای اشخاصی که دارای تعادل بوده اما نیروی زیادی برای جا به جایی عصا نداشته، به کارگیری می گردد. در نتیجه در بین انواع عصا نمی توان بهترین و عالی ترین عصا طبی را معرفی کرد. چرا که هر یک از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشنند. اما پارامتر هایی وجود دارد که سبب تمایز بین عصا های عادی و عالی ترین عصا می شود. بهترین عصا، عصایی می باشد که دارای وزن سبک، دسته آرگونومیک و بدنه مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون باشد.

باکیفیت ترین چوب دستی برای سالمندان

این نوع از عصاها (cane) بسیار معمولی میباشند و به عبارتی حالت رایجی میباشد که شما دیده‌اید. چوب دستی دارنده ساختار ساده ای میباشد و در بخش دسته یک انحنای مطلوب داراست. همینطور در انتهای خودش دارنده یک سطح اتکای یک نقطه‌ای میباشد که امنیت قدم‌ های شخص کم‌توان حرکتی یا این که سالمند را تامین می‌نماید. اینگونه ابزارهایی بخترینترین عصای طبی برای سالمندان به‌ حساب می آیند و بیشتر مشابه به یک ابزار کمک حرکتی میباشند.

بهترین عصای طبی
بهترین عصای طبی

بهترین عصای طبی

اشخاص ناتوان جسمی مخصوصا آن‌ هایی که در اثر بیماری یا این که تصادفات قادر به حرکت نیستند؛ بایستی اینگونه عصا ها را تهیه  نمایند. البته چرا تهیه این نوع از عصاهای طبی چندین نقطه‌ای پیشنهاد میگردد؟

ساختار عصا ها به‌ بهترین نوع خود گونه ای میباشند که در بخش اتصال به زمین  چندین نقطه اتصال دارا هستند. یعنی چوب دستی تکیه مطلوب‌ تری به زمین داراست. سطح اعتماد ایمن‌ تری را آماده می‌نماید. با اعتنا به سطح نیاز های مشتریان ممکن‌ میباشد گونه های مختلفی با سطح اتکاهای متعدد تولید و روانه بازار شوند. تعداد نقاط اتصال معمولا با رینگ شناخته میگردند و بعنوان مثال چهار رینگی دارنده چهار نقطه اتصال به زمین می باشند.

اینگونه ابزارهایی جهت یاری به عده ای که مبتلا به آسیب ها و شکستگی‌ های شدیدی گردیده‌اند؛ بسیار عالی می باشند. در مقطع یک تا دو ماه اولیه که حرکت به‌شدت مشقت بار می گردد؛ اینگونه ابزار ها بهترین عصای طبی به شمار می رود و شخص می‌تواند که انواع تحرکات ما یحتاج خویش را انجام دهد.

انواع عصاهای تاشو
بخش اعظمی از اشخاصی که مبتلا به ناتوانی در حرکتی گردیده‌اند؛ رغبت دارند که اعتماد به نفس خویش را مراقبت نمایند و تنها زمان‌ هایی که نیاز میباشد از عصای خویش به کارگیری نمایند. اینگونه اشخاصی بایستی از انواع عصاهای طبی تاشو به کارگیری نمایند. چوب دستی در طول خود دارنده نقاطی میباشد که امکان تاشوندگی دارا هستند. به این ترتیب به‌ راحتی از بخش‌ های متعدد گشوده و بسته میشوند و از ابزارهای جمع‌ و جور به شمار می رود.

وقتی‌که چوب دستی تماما گشوده شده است؛ ساختار بسیار محکمی داراست و به‌ هیچ وجه قابلیت و امکان جمع‌شدن آن نیست. همینطور وقتی‌که شخص سالمند به آن نیازی ندارد؛ بسیار ساده تا می شوند و در کیف‌های دستی کوچک نیز جای میگیرند. درنتیجه از انواع بهترین عصا طبی برای سالمندان و اشخاص کم‌ تحرک به حساب می آید.

عصاهای صندلی‌شو
برخی بیماران یا این که سالمندان قابلیت پیاده‌ روی زیاد را ندارند و بعد از مدتی گام زدن خسته می گردند. طراحان و سازندگان فروشگاه آنلاین درمان شو کوشش کرده‌‌اند که اشکال قابل قبولی از عصا ها را پباده سازی و ساخت‌ و‌ ساز نمایند. عصاهای صندلی‌شو نیز مثالی از محصول ها میباشد که از شایسته ترین عصای طبی به شمار می رود.

اشخاصی که از اینگونه عصا ها به کار گیری می‌نمایند؛ مهلت دارند در زمانی که خسته میگردند؛ چوب دستی را به شرایط صندلی تبدیل نمایند. در این‌ شکل قابلیت نشستن بر آن را دارا هستند. اینگونه عصا ها نیز از بهترین عصای طبی میباشد که به اشخاص کم‌توان قابلیت بسیار عالی را هدیه می‌نماید. بیمارانی که طبق تجویز پزشک معالج بدون چاره به انجام پیاده‌ روی یا این که تحرک می‌باشند. با یاری این وسیله، توانمند می باشند که علاوه بر کار به امر پزشک معالج بتوانند استراحت‌ های موردنیاز را داشته باشند.

مطالب گفته شده در رابطه با بررسی بهترین انواع عصا طبی مخصوص سالمندان و معلولان جسمی بسیار کامل و مفید بوده است. با این حال جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین عصا ها می توانید با قسمت پشتیبانی فروشگاه در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *