تجهیزات پزشکی خانگی

فواید کشاله بند و آرنج بند طبی چیست؟

فواید کشاله بند و آرنج بند طبی چیست

استفاده از کشاله بند ران و پا در زمان ورزش، شما را از شر آسیب های عضلانی محافظت می کند. همچنین آرنج بند های طبی نیز می تواند آسیب های وارد شده به آرنج را در سریع ترین زمان ممکن مداوا کنند. هر یک از این محصولات دارای ویژگی هایی هستند. در این مقاله در مورد فواید کشاله بند و آرنج بند طبی چیست سخن خواهیم گفت.

فواید به کارگیری از آرنج بند طبی

بستن آرنج‌بند طبی عموماً در تروماتولوژی و برای معالجه خشکی مفصل پیشنهاد میشود. از آرنج‌بند طبی می‌توان هم تحت عنوان درمانی محافظ و محافظه‌کارانه و هم در معالجه توانبخشی بعداز فعالیت به کار گرفت. برای قیمت و خرید انواع آرنج بند طبی به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

استفادۀ مکرر از ابزار دستی یا این که حتی فعالیت مداوم با رایانه سبب ملتهب شدن تاندون سمت خارجی آرنج می شود. التهاب تاندون موجب میشود که عارضه تنیس آرنج‌بازان کم کم آغاز خواهد شد؛ درد آرنج در‌این مرحله جزئی میباشد. ادامه دادن حرکات آسیب زننده و داخل شدن تنش مداوم به آرنج سبب پاره گی تاندونی می گردد که استخوان را به عضله‌ها ساعد متصل می‌نماید، درد وخیم در نتیجه پاره شدن تاندون به درد مزمن تبدیل می‌گردد.

آرنج‌بند طبی این مخاطرات را کاهش می دهد و با کاهش دادن فشار روی تاندون از ساییدگی بیشتر دوری می‌نماید. همینطور آرنج‌بند طبی نیروهای انقباضی را در سراسر ساعد پخش می‌نماید تا زخم‌دیدگی سریع‌تر بهبود پیدا نماید.

جراحت‌دیدگی وخیم
مثلا شایع‌ترین زخم‌دیدگی‌های وخیم می‌قدرت به دررفتگی بی آلایش آرنج، زخم‌دیدگی رباط‌های جانبی یا این که شکستگی غیرجراحی آرنج اشاره نمود. در‌این موردها برای اثبات نگه داشتن آرنج فورا بعد از زخم‌دیدگی به روشی ایمن از بریس قابل انعطاف به کارگیری می‌گردد.

محافظت بعد از عمل
بستن آرنج‌بند طبی برای محافظت بعد از جراحی دو کار متداول تثبیت استخوان و آزادسازی بافت قابل انعطاف پیشنهاد می شود. پزشکان همواره پیشنهاد می‌نمایند که آرنج‌بند طبی بعداز جراحی تثبیت استخوان، به ویژه برای معالجه جراحت‌دیدگی‌های جدی مانند شکستگی‌های دیستال استخوان بازو، سر استخوان زند زبرین و زائدۀ کرونوئید بسته خواهد شد. آرنج‌بند طبی که برای محافظت بعد از جراحی آزادسازی بافت قابل انعطاف بسته میشود، به روشی تولید گردیده است که حرکاتی را که برای پایداری مفصل خطرناک میباشد، محصور نماید. آرنج‌بند اعمال دادن حرکات فعال و غیرفعال را بعد از فعالیت برای مریض ممکن می‌سازد و فشار را از روی بافت قابل انعطاف برمی‌دارد. آرنج‌بند طبی دامنه حرکتی به دست آمده در اتاق عمل را مراقبت می‌نماید.

فواید به کارگیری از آرنج بند طبی

فواید به کارگیری از آرنج بند طبی

خشکی آرنج
بی آبی مفصل را می‌توان با بستن آرنج‌بند طبی و فارغ از اعمال دادن جراحی آزادسازی بافت قابل انعطاف معالجه کرد. آرنج‌بند نیروی انحرافی پیشرونده‌ای را به بافت‌های قابل انعطاف کشیده گردیده آرنج وارد می‌نماید، طول بافت را به گذر زمان فرصت افزایش می دهد و در نتیجه به ارتقاء دامنه حرکتی یاری می‌نماید.

گونه های آرنج‌بند طبی

کارشناسان برای تسهیل رابطه میان متخصصین تندرست و پزشکانی مانند جراحان ارتوپد، فیزیاتریست‌ها، تکنیسین‌ها و فیزیوتراپیست‌ها که در توانبخشی آرنج تخصص دارا هستند، می توانند بگویند که طبقه‌بندی خاصی برای آرنج‌بند نیست.

از‌آن‌جا‌که عارضه‌های بالینی و کاربردهای آرنج‌بند طبی (elbow brace) بسیار گوناگون از یکدیگر میباشد، موردنیاز میباشد بدانید که چرا آرنج‌بندها در صورت‌ها، اندازه‌ها و گونه‌های متعدد عرضه می شوند.

دستگاه ارتوپدی
دستگاه‌های ارتوپدی دربرگیرنده آتل، ثابت نگه دارای، بریس، پد، آستین و آرنج‌بند میگردد. از این دستگاه‌ها برای اثبات نگه داشتن بازو و آرنج به کار گیری میشود. بدین ترتیب حمایت و حفظ قابل قبولی از بازوی ثابت نگه داشته گردیده در بازه تسکین جراحت‌دیدگی به کار می آید تا عارضه سریع‌تر بهبود پیدا نماید و استخوان‌های شکسته یا این که تاندون‌ها یا این که بورس‌هایی که جراحی گردیده‌ میباشد، به صحت ترمیم پیدا نماید.

آرنج‌بند لولادار به افزایش و بازیابی دامنه حرکتی در پروسه گوناگون بهبود عارضه یاری می‌نماید. همینطور آرنج‌بند لولادار از مفصل در قبال زخم‌دیدگی‌های بیشتر نگهداری می‌نماید.

بریس ثابت نگه دارنده
بریس ثابت نگه دارنده دو نوع فارغ از مفصل و مفصل‌دار قفل شونده میباشد. غرض مهم از بستن این بریس نگهداری از عضو به کمک محدودیت بدون نقص حرکتی میباشد. به کار گیری از بریس ثابت نگه دارنده در مرحله اول بعد از جراحت‌دیدگی یا این که جراحی پیشنهاد می‌گردد. بریس ثابت نگه دارنده ابدا اذن نمی‌دهد که مریض مفصل را در مرحله اول بعد از جراحی تکان بدهد.

کشاله بند طبی ران

عضله‌ها ران پا یکی‌از ماهیچه ها گرانقدر تن میباشد، که به جهت وصل شدن استخوان لگن به مفصل زانو، نقش اصلی در حرکات پا ایجاد نموده است، کشیدگی در کشاله ران و یا این که گرفتگی ماهیچه‌ها آن بخش، که در اثر ورزش و یا این که در خواب از همه گیرترین جراحت های این حیطه میباشد، به همین خواسته ران بند طبی طراحی و ساخت و ساز گردیده تا در‌این خلل شمارا کمک نماید؛ ران بند طبی با توان بالا و وضعیت کشسانی که داراست موجب کاهش تورم و درد شد‌ه‌است، به کارگیری از این ران بند در ورزش های استقامتی، که شخص بیشتر ایستاده و فشار بر روی پا و ران وارد شده، مورد به کارگیری قرار گرفته میباشد، که از کشیدگی صدمات کشاله ی ران خودداری می نماید. خرید کشاله بند طبی نیاز به اطلاعات دارد. در ادامه به این اطلاعات اشاره خواهیم کرد.

از مواقعی که از ران بند طبی به کار گیری می‌گردد میتوان به موردها پایین اشاره نمود:

تاثیر گذار در کشیدگی پا

پرهیز از بروز جراحت عمیق تر

در فرایند بهبود کشیدگی و گرفتگی ران اثرگذار میباشد.

کشاله بند لاغری چه می‌باشد ؟

برخی از اشخاص ران های بزرگی دارا‌هستند و قسمت عمده ای از چربی بدنشان در حیطه پا و باسن جمع میشود. این مورد منجر میشود بخواهند بخش ران خویش را کوچک و متناسب با بقیه نواحی بدنشان نمایند. کشاله بند لاغری برای همین عمل طراحی گردیده است. این کالا مانند بقیه لباس های لاغری با مراقبت حرارت بدن حین اعمال تمرینات ورزشی یا این که به طور روزانه و در طی اعمال شغل های معمول، دمای این منطقه از بدن را بالا میبرد و بدن را تحریک به تعریق بیشتر می نماید. این عمل سبب می‌گردد چربی های مازاد تن که در این منطقه تجمع کرده اند با مراحل تعریق دفع شوند. همینطور بدن برای عرق کردن نیاز به انرژی دارد که‌این انرژی را از روش سوزاندن چربی های مازاد این منطقه تامین می نماید. بطور کلی آرنج بند و کشاله بند طبی را می توان از اصلی ترین لوازم ارتوپدی برشمرد.

به کارگیری ی مداوم از کشاله بند لاغری مانند بقیه گن و لباس های لاغری به شما یاری می نماید مراحل چربی سوزی خویش را ارتقاء دهید و به‌سرعت به تناسب اندام دلخواه برسید.

کاربردهای کشاله بند لاغری

علاوه بر این که کشاله بند لاغری برای تعریق و چربی سوزی بیشتر در حوزه‌ ران پا به کارگیری میشود، کاربرد های دیگری نیز داراست. از میان مورد های به کار گیری این کشاله بند می شود به حمایت از ماهیچه‌ها بخش ران هنگام زخم دیدگی هایی مانند کشیدگی عضله کشاله ران، رگ به رگ شدگی یا این که حمایت از پا و عضله ها کشاله ران حین اعمال تمرینات ورزشی برای پرهیز از آسیب دیدگی های احتمالی در اثر فشار بالا حین تمرینات میباشد.

این کشاله بند بهترین گزینش برای اشخاصی میباشد که سوابق جراحت دیدگی از بخش کشاله پا و ماهیچه ها ران را دارا هستند و می‌خواهند سوای نگرانی از آسیب دیدگی مجدد به تمرینات ورزشی خویش در بالاترین سطح ادامه دهند.

از کاربردهای دیگر این لباس لاغری می شود به گرم نگه داشتن عضله ها پا هنگام عمل های ورزشی در فصول سرد میباشد. اشخاصی که در آب و هوای سرد در گیر گرفتگی و درد عضلانی میشوند، با به کارگیری از کشاله بند لاغری میتوانند از ماهیچه‌ها خویش در قبال سوزوسرما و گرفتگی ناشی از آن مراقبت نمایند و با خاطر راحت بر روی تمرینات خویش تمرکز نمایند.

کاربردهای کشاله بند لاغری

کاربردهای کشاله بند لاغری

فواید کشاله بند لاغری

الیاف منحصربه‌فرد مصرف شده درین کالا سبب حس راحتی شما در زمان به کارگیری از آن میگردند. از این رو می‌توانید از این کشاله بند لاغری در طی روز برای زمان طولانی یا این که حین اعمال تمرینات ورزشی به کار گیری فرمایید. خصوصیت دیگر الیاف این کالا ضد آلرژی بودن آن میباشد. از آن جایی که به کار گیری از این لباس لاغری موجب تعریق شما می گردد، اصلی میباشد که بافت کالا دارنده خواص ضد آلرژی باشد تا موجب تحریک پوست شما و اذیت شدن در طولانی مدت نشود.

این کشاله بند دارنده 4 ستون چسب میباشد که می‌توانید به راحتی آن را برای سایز های متعدد تهیه فرمائید. این کالا در دو لایه طراحی گردیده است. کالا لایه نخستین 70% استیرین و 30% نئوپرین میباشد که وظیفه ی محافظت حرارت و بالا بردن دما را بر عهده دارد. لایه دوم امکان تهیه داشته و دارنده 4 ستون چسب میباشد که آن را قابل به کار گیری برای سایز های متفاوت می نماید. همینطور بعد از کاهش سایز می‌توانید آن را تنگ تر نمائید.

امیدواریم مطالب بیان شده در رابطه با فواید کشاله بند و آرنج بند طبی چیست؟ برای شما مفید و موثر بوده باشد. همجنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آرنج بند و کشاله بند طبی می توانید با قسمت پشتیبانی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی درمان شو مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *