تجهیزات پزشکی خانگی

طرز استفاده از پد خارپاشنه ژله ای طبی مخصوص کفش

طرز استفاده از چسب پد خارپاشنه ژله ای طبی مخصوص کفش

چسب خار پاشنه بعنوان کم کننده نیروی وارده بر زانو سبب کاهش درد پا می شود. استفاده از این پد ها می بایست توسط کفش صورت بگیرد. در این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با طرز استفاده از چسب پد خارپاشنه ژله ای طبی مخصوص کفش سخن بگوییم. تا انتهای این مقاله با ما همراه ما باشید…

طرز استفاده از پد خار پاشنه

طرز استفاده از پد خار پاشنه بسیار ساده و معمولی می‌باشد. برای این امر کافی است پد های خارپاشنه را تهیه کرده و در کف کفش خود قرار دهید. این پد ها سایز بندی نداشته و در داخل هر کفشی قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است طرز استفاده صحیح از پد خار پاشنه به این صورت است که پد ها را بصورت افقی داخل کفش قرار دهید، به گونه ای که قسمت ژله ای پد دقیقا زیر پاشنه پا قرار بگیرد.

چسب خار پاشنه چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چسب خار پاشنه چیست؟ در حقیقت چسب خار پاشنه یک نوع چسب بوده که در قسمت پاشنه پا قرار می‌گیرد. این چسب ها برای آرام کردن التهاب خارپاشنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پایین نمونه های چسب و پد های خارپاشنه را مشاهده می‌کنید.

 

خار پاشنه برجستگی‌ های استخوانی در بخش پاشنه پا میباشد که در اثر رسوبات کلسیم تولید می شود. این شرایط به سندرم خار پاشنه نیز مشهور میباشد و می تواند تا نیم اینچ (حدود یک سانت) ارتفاع داشته باشد. خار پاشنه با یاری اشعه ایکس قابل تشخیص میباشد. خار پاشنه همینطور میتواند با یک بیماری پا همراه باشد که به آن پلانتار فاسیا گفته می گردد. خار پاشنه را می‌توان با ورزش، ارتز های مخصوص هر شخص به طور منحصر، و دارو های خاص تجویز گردیده بوسیله پزشک معالج درمان کرد. خار پاشنه کلاً با شیوه‌هایی معالجه میشود که به کاهش التهاب یا این که پرهیز از جراحت به محل مورد نظر کمک می‌نماید. در بالا یکی از بهترین چسب خار پاشنه موجود در ایران را معرفی کرده‌ایم.

علائم خار پاشنه

علائم دردناکی از خار پاشنه وجود دارد که می‌ توان با مشاهده آنان، متوجه آغاز این بیماری شد:

  • التهاب و تورم در بخش جلوی پاشنه پا
  • زمانی که صبح از خواب بیدار میشوید دردی مانند شمشیر در پاشنه فرو می‌رود و بسیار شدید میباشد
  • دردی غیر قابل درک و آزار دهنده در حین روز
  • برجستگی استخوانی قابل مشاهده تحت پاشنه
  • آلرژی و بی‌حسی در بخش پاشنه پا
علائم خار پاشنه

علائم خار پاشنه

پد خار پاشنه

پدهای خار پاشنه قطور می باشند و مانند بالشتکی در درون کفش قرار می گیرند و شوک را کاهش می دهند از درد در بخش پاشنه خودداری می‌نمایند. این پد ها با به کار گیری از تجزیه و نظارت الگوی راه رفتن بشر برای التیام درد پاشنه هنگام راه رفتن طراحی گردیده‌اند. برای التیام حداکثر درد در بخش پاشنه پا از این پد ها به کارگیری نمائید. برای حفظ در قسمت خار پاشنه، بخش مرکزی قابل جدا شدن میباشد آن را خارج بیاورید. پدهای خار پاشنه آلرژی زا و سمی نیستند. به راحتی در بیشتر کفش ها جا می گیرند. قابلیت و امکان شستن و خشک شدن  را دارا‌ هستند. پدهای ژله‌ای خار پاشنه ضخامت ۴/۱ دارا هستند. امروزه از چسب خار پاشنه نیز استفاده می کنند.

سایز کوچک متناسب با اندازه‌های زنانه ۴٫۵ – ۶، اندازه مردانه ۳ – ۴٫۵
میانگین ​​متناسب با سایزهای زنانه ۷ – ۸٫۵، سایز مردانه ۵ – ۷
بزرگ متناسب با اندازه زنان ۹ – ۱۱، اندازه مردان ۸
پد خار پاشنه با کفی قابل حذف برای معالجه گرفتگی عصب باکستر، درد پاشنه، سندرم خار پاشنه، ورم کف پا به کار گیری می شود. دقت داشته باشید برای طرز استفاده از پد خار پاشنه باید به سایز دقت شود. هر چند نمونه های فری سایز این محصول نیز موجود است.

پد خار پاشنه درد را التیام می دهد. همینطور این پد ها در حین روز فشار وارد شده به پاشنه پا را در طول کف پا پخش می کنند. به کار گیری از آن ها سهل و آسان میباشد و به‌ سرعت به بخشی اصلی از زندگی روزانه شما تبدیل می شوند. در صورت حاد بودن خارپاشنه از عمل های جراحی ارتوپدی (Orthopedic surgery) برای درمان این بیماری استفاده می کنند.

چسب خار پاشنه

چسب خار پاشنه می‌تواند به راحتی بیماری و درد شما را تسکین دهد. از طرف دیگر این چسب ها در پاشنه پا قرار گرفته و درد را تسکین می دهد. مهم ترین نکته در رابطه با چسب خار پاشنه می بایست قدرت چسبندگی بالایی باشد. چرا که پا در کفش بوده و اگر قدرت چسبندگی چسب خار پاشنه بالا نباشد، به راحتی از پا جدا می شود. هزینه چسب خار پاشنه در مقایسه با سایر لوازم پزشکی بسیار ناچیز بوده و هر شخصی مثی تواند آن را تهیه کند. قبل از تهیه چسب خار پاشنه ابتدا سایز پا خود را بدانید و سپس متناسب با سایز پا خود چسب خارپاشنه را تهیه کنید. البته چسب های خار پاشنه نمونه های بسیار متنوع و گوناگونی در بازار دارد. در نتیجه توصیه می‌کنیم از بهترین برند چسب خارپاشنه استفاده کنید.

پد خار پاشنه

پد خار پاشنه

روش به کارگیری

کاپ‌ های محصول را در پشت کفش خویش قرار دهید. آن‌ ها‌ را به صورت مرتب با آب و صابون خانگی تمیز کنید و یقین حاصل نمائید که از سر جای خودش تکان نمیخورند. این کالا یک محصول ارتوپدی بوده و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

دیگر شیوه های معالجه خار پاشنه

ورم کف پا، دلیل شایع دیگر درد پا، رابطه تنگاتنگی با خار پاشنه داراست. خار پاشنه می تواند بدون درد باشد، البته ورم کف پا یک بیماری دردناک میباشد که زمانی نوار بافتی که پاشنه شما را به انگشتان پا متصل کرده ورم می‌نماید، تولید می شود. ممکن است درد شدید کف پا و خار پاشنه شبیه یکدیگر باشند پس برای تشخیص حرفه ای و معالجه دقیق از اشعه ایکس به کارگیری می گردد. چسب خارپاشنه نیز از روش های درمان خارپاشنه است.

پزشکان می توانند درد پای شما‌ را بررسی نمایند و یک برنامه درمانی به شما بدهند که برای شما موءثر باشد. جراحی آخرین راه‌حل میباشد. گهگاه خار پاشنه بسیار دردناک میباشد و بر سبک زندگی شما تأثیر می گذارد، ولی با به کارگیری از این روش های درمانی کارانه، میتوانید خاطر خویش را راحت کرده و از زندگی لذت ببرید.

خار پاشنه یک بیماری قابل معالجه میباشد، ولی در صورت عدم نگهداری میتواند منجر به عارضه های عمده و درد بسیار متعددی گردد. روش های مختلفی وجود دارد که می‌توان خار پاشنه را معالجه کرد، که دربرگیرنده دو نوع عمده تسکین درد و نوسازی پاشنه پا میباشد.

مطالب بیان شده در رابطه با طرز استفاده از پد خار پاشنه و پاسخ به سوال “چسب خار پاشنه چیست” بطور مفصل و کامل می باشد. بنابراین در صورت داشتن سوالاتی در رابطه با چسب پدخارپاشنه نیز می توانید با قسمت پشتیبانی فروشگاه اینترنتی درمان شو در ارتباط باشید.

4/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *