تجهیزات پزشکی خانگی

معرفی بهترین دستگاه فشارسنج های عقربه ای، جیوه ای، دیجیتالی و سخنگو

معرفی بهترین دستگاه فشارسنج های عقربه ای، جیوه ای، دیجیتالی و سخنگو

استفاده از فشارسنج برای بیمارانی که مشکلات قلبی دارند بسیار ضروری است. همواره میزان فشار بالا و یا فشار پایین خون سبب ایجاد مشکلاتی در اشخاص می شود. از این رو با تهیه یک فشار سنج خوب می توانید خود را در برابر این مشکلات حفظ کنید. نمونه ها و مدل های مختلفی از دستگاه فشارسنج در بازار موجود است. برخی از این نمونه دستگاه ها عبار هستند از : دستگاه فشارسنج عقربه ای، دستگاه فشارسنج جیوه ای، دستگاه فشارسنج دیجیتالی و دستگاه فشارسنج سخنگو. هر یک از این دستگاه ها دارای ویژگی ها و کاربرد های متفاوتی هستند. در ادامه بحث به معرفی بهترین دستگاه فشارسنج های عقربه ای، جیوه ای، دیجیتالی و سخنگو خواهیم پرداخت. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید…

دستگاه فشارسنج چیست؟

دستگاه فشارسنج همیشه در خانه مورد استفاده و به کارگیری قرار میگیرد که معلوم می‌نماید در چه فشاری جریان خون در شریان در حال حرکت است، شروع میگردد (فشار خون حداکثر) و در چه فشاری جریان خون فارغ از بازدارنده ادامه پیدا می‌نماید (فشار خون حداقل). در اکثر فشارسنج‌ ها ، یک گوشی پزشکی (یا این که استتوسکوپ)  دارا میباشد که‌ این فعالیت را اجرا میدهد.

اسفیگمومانومتر که از دو واژه و کلمه یونانی “اسفیگموس” به معنای نبض و واژه علمی “مانومتر” به معنای فشارسنج تشکیل‌شده است، برای اولین بار این وسیله توسط “ساموئل زیگفرید کارل ریتر فون باخ” در قرن نوزدهم ابداع شد.

سیپیونه ریوا روچی در سال 1896 این دستگاه را با قایلیت کاربرد معمولی‌تری از آن را ایجاد کرد. و هاروی کوشینگ در سال 1901 این دستگاه را برای اندازه گیری فشار خون به عمل برد و به کارگیری از آن را همگانی کرد. امروزه بهترین دستگاه فشارسنج را می توان با اطلاعات لازم و کافی انتخاب کرد.

دستگاه فشار سنج معمولا از این قسمت‌ها تشکیل میشود:

  • یک بازوبند دربردارنده یک کیسه لاستیکی قابل اتساع.
  • یک قسمت سنجش فشار.
  • لوله‌هایی که‌ این دو قسمت را به هم وصل می‌نمایند.
  • یک توپی برای باد کردن بازوبند که با لوله‌هایی به آن متصل میباشد (در نمونه های که به صورت اتومات باد نمی شوند).

این توپی بادکننده دارنده یک روزنه یک‌ طرفه که بازدارنده از برگشت هوا و افت فشار در بازوبند می شود. و دارای یک روزنه پیچ‌ دار میباشد که امکان خالی کردن باد را داراست و به شخصی که فشار را اندازه می گیرد، قابلیت و امکان میدهد تا فشار داخل سیستم را به نحوه‌ ای مشخص کم کند.

فشارسنج جیوه ای چیست؟

فشارسنج جیوه ای یک وسیله پزشکی برای اندازه گیری معیار فشارخون میباشد که در اکثری از بیمارستان ها و مرکز های درمانی مورد به کار گیری قرار می گیرد. فشارسنج جیوه ای دربرگیرنده یک بازوبند یا این که کاف و یک محفظه فلزی ست که درجه بندی گردیده و در انتهای آن مخزن جیوه جای دارد. حرکت جیوه در ستون فشارسنج، معیار فشارخون شخص را بیان می کند.

راحتی در به کار گیری و دقت بالای فشارسنج‌ های سخنگو منجر شد‌ه‌ است که تقاضا و تهیه فشارسنج‌ های جیوه ای کاهش پیدا نماید. با این شرایط  برخی از پزشکان از فشارسنج‌ های جیوه ای به کار گیری می‌نمایند و آنان را دقیق ترین نوع فشارسنج می دانند.

فشارسنج جیوه ای چیست

فشارسنج جیوه ای چیست

در‌این قسمت با طرز به کار گیری از فشارسنج جیوه ای آشنا می شوید.
در مکانی قرار بگیرید که بتوانید آرنج تان را بر روی سطح صاف و محکمی مثل میز بگذارید.
آرنج تان را خم فرمائید به گونه ای که با قلبتان در یک سطح و موازی باشد. برای اندازه گیری فشارخون اکثر پزشکان و کارشناسان توصیه می‌نمایند که از بازوی چپ به کار گیری فرمائید.
در شرایطی که آستین لباستان بلند میباشد آن را به سمت بالا تا بزنید. کاف یا این که بازوبند فشارسنج را به دور بازو ( بالای بازو) ببندید. برخی از بازوبندها دارنده نوار چسبی می‌باشند که سبب میشود کاف در مکان خویش سفت قرار بگیرد. به‌این نکته دقت داشته باشید که کاف را خیلی محکم نبندید.
گوشی پزشکی را به آرامی در گوش خود قرار دهید آنگاه دیافراگم یا این که بخش پهن گوشی پزشکی را در داخل کاف و روی نبض قرار دهید.
پیچ مخزن جیوه را باز کنید. در بالا که هیچ فشاری به فشارسنج وارد نمیکنید، بایستی سطح جیوه بر روی صفر باشد.
دیافراگم را با یاری انگشت اشاره و انگشت میانه خویش نگه دارید و با تکان آن، محل نبض را پیدا فرمائید.
با دست دیگر پیچ پمپ پلاستیکی را در سوی عقربه‌های ساعت ببندید. دقت داشته باشید که بیش تر از اندازه آن را محکم نکنید. پیچ را به میزانی ببندید که هوا از آن بیرون نشود.
به آرامی و به صورت مداوم کاف را باد فرمایید. با بالا آمدن سطح جیوه در محیط فلزی و همزمان با او‌لین صدایی که در گوشی پزشکی می‌شنوید، عددی که سطح جیوه مقابل آن قرار گرفته است را به یاد بسپارید. این مقدار علامت دهنده فشار سیستولی هست.
بعداز آن پیچ پمپ را برخلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باد کاف تخلیه گردد. به فشارسنج دقت داشته باشید. وقتی که صدایی به گوش نمیرسد و یا این که صدا قطع میشود، مجددا عددی که سطح جیوه نمایش میدهد را به خاطر بسپارید. این عدد فشار دیاستولی را بیان می کند.
این دو مقدار به ترتیب معیار حداکثر و حداقل فشار خون را نمایش خواهد داد. برای یقین بیشتر از اعداد به دست آمده میتوانید این عمل را با دست دیگر خود نیز تکرار نمایید.

بهترین برند فشارسنج جیوه ای

سبک‌ ها و برندهای مختلفی از فشارسنج‌ های جیوه ای در بازار عرضه می شوند که هریک خصوصیت‌ های متنوعی دارا‌هستند. برای تهیه فشارسنج جیوه ای حتما به کیفیت دستگاه و دارای اعتبار بودن سایتی که قصد تهیه فشارسنج را دارید دقت داشته باشید.به عنوان مثال  بیورر یکی از برندهای دارای اعتبار و کیفیت خوب فشارسنج به حساب می‌آید. امید است این نوشته‌ی علمی برایتان کاربردی بوده باشد. فروشگاه آنلاین درمان شو عرضه کننده طیف وسیعی از انواع فشارسنج با بالاترین سطح کیفیت می باشد.

فشارسنج عقربه ای چیست؟

فشارسنج عقربه ای دستگاهی برای اندازه گیری فشارخون میباشد. فشارسنج عقربه ای دارنده یک کاف ، یک  گوشی پزشکی، پوار و یک گیج اندازه گیری است. کاف بطور معمول دارنده ذو شلنگ میباشد که یکی‌از آنان به پوار فشارسنج متصل گردیده و دیگری به گیج فشارسنج پیوند میخورد. در هنگام خرید فشارسنج عقربه ای به کاف آن دقت فراوان کنید. گیج فشارسنج واحد سنجش فشار کاف را اندازه گیری می نماید. پوار فشارسنج به وسیله یک شلنگ به کاف پیوند می خورد که با فشردن پوار کاف باد میگردد. پس از آنکه کاف فشارسنج بطور کامل باد شد به وسیله پیچ در نظر گرفته شده روی پوار هوای درون کاف بایستی تخلیه شود. گیج واحد سنجش فشار خون را اندازه گیری می نماید فشار بالا را فشار سیستولیک و فشار پایین را فشار دیاستولیک می‌گویند.گوشی پزشکی یا این که استتوسکوپ برای شنیدن نبض و جریان خون در هنگام اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد.

روش اندازه گیری فشار خون بوسیله فشارسنج عقربه ای؟

ابتدا در لحاظ داشته باشید که همواره ارتفاع کاف فشارسنج که به کار گیری مینمایید باید به طوری باشد که تماما به دور باوز بسته شود. کاف را به دور بازو ببندید به گونه ای که انتهای کاف حدود ۲ الی ۳ سانتیمتر بالاتر از محل اتصال ساعد به بازو باشد. استتوسکوپ یا این که گوشی پزشکی را در محل اتصال بازو و ساعد به آرامی قرار دهید و در اول استفاده نمائید. نبض را در محل پیدا کرده و با گوشی پزشکی صدای نبض را پیدا کنید. پوار فشارسنج را فشار دهید تا کاف فشارسنج آغاز به پر شدن نماید و تا جایی که گیج فشار سنج عقربه ای عدد ۲۰۰ میلیمتر جیوه را نمایش داد به باد کردن کاف ادامه بدهید. در این زمان درون گوشی پزشکی هیچ صدایی را نمی شنوید چون مسیر جریان خون بسته گردیده و صدای نبض قطع می‌گردد. آنگاه پیچ پوار را باز  نمایید و اجازه دهید که هوا به آرامی خالی گردد.

فشارسنج عقربه ای چیست

فشارسنج عقربه ای چیست

بعداز باز کردن پیچ پوار هوا به آرامی تخلیه گردیده و فشار وارد بر رگهای عروقی تنگ می‌گردد. زمانی که او‌لین صدای مشابه به صدای نبض را درون گوشی پزشکی شنیدید عدد روی گیج فشار سنج را یادداشت فرمایید چون این عدد فشار بالا یا این که فشار سیستولیک است. تخلیه هوای درون کاف ادامه خواهد داشت و صدای نبض را درون گوشی پزشکی می شونید در‌این زمان عقربه گیج به بالا و پایین در حال تغییر است زمانی که‌ این صدا قطع شد عدد روی گیج فشارسنج را یادداشت نمائید این عدد فشار پایین یا این که فشار دیاستولیک اسم دارد.

دقت داشته باشید همواره از سلامت و بدون نقص  بودن دستگاه فشار سنج عقربه ای خود اعتقاد حاصل نمائید. چون کوچکترین حفره درون پوار، شلنگ و یا این که کاف منجر به خطا در اندازه گیری می‌شود. همواره سوالی که ذهن خریدار را به خویش درگیر می نماید این پرسش میباشد از کجا فشارسنج عقربه ای بخریم یا این که چه برندی از فشار سنج عقربه ای را تهیه کنیم؟

 چه برندی از فشارسنچ عقربه ای را بخریم؟

برای تهیه برند دارای اعتبار و کیفیت خوب میتوانید از برندهایی همچون بیورر، امرون و زیکلاس مد به کار گیری فرمائید.

برای تهیه فشارسنج عقربه ای موارد پایین را در لحاظ داشته باشید:

  • ساخت کشور دارای اعتبار یا این که پایین مدرک لیسانس کشوری باشد که از صنعت کار کشته برخوردار باشد.
  • گارانتی داشته باشد.
  • پوار کیفیت خوب و قابل انعطاف داشته باشد که دست را خسته نکند.
  • دقت بالایی در اندازه گیری دارا باشد.

در رابطه با فشارسنج دیجیتالی چه می دانید؟

نمونه های مختلفی از دستگاه های فشارسنج دیجیتالی در بازار وجود دارد، ولی در کل آنها دارنده یک کاف و مانیتور  می‌باشند. برخی از آن ها فشار خون را در بازوهایتان اندازه گیری می نمایند، بعضی دیگر قابلیت و امکان به کارگیری بر روی مچ دست ها را دارا هستند. به کارگیری از این نوع فشارینج ها مجموعاَ نتیجه های دقیق تری را ارائه می‌دهد، همینطور مهم میباشد نحوه به کار گیری از فشار سنج دیجیتالی را یاد بگیرید. اطمینان حاصل نمایید که اندازه کاف مطلوب باشد. انتخاب بهترین دستگاه فشارسنج نیاز به دانش و اطلاعات دارد. که در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

کاف فشارسنج دیجیتالی چه میباشد؟

تمامی این مدل از فشارسنج ها دارنده کافی هستند که آن را برای تعیین مقدار فشار خون، به دور بازوی شخص بسته میگردد. در شرایطی‌که از یک کافی که همپوشانی لازم برای بازو یا این که مچ دست شما‌ را دارا نمی باشد به کارگیری میکنید، می بایست بدانید که میزان نشان دهنده فشار خون شما توسط دستگاه صحیح نیست. اندازه صحیح کاف را میان کتف و آرنج خود اندازه گیری نمایید و یا این که از مقادیر پایین می‌توانید به کارگیری فرمایید:

اندازه کاف کوچک: 18 تا 22 cm
اندازه کاف میانگین: 22 تا 32 cm
اندازه کاف تعالی: 32 تا 45 cm
اکثر نمانیتور های فشار خون خانگی با اندازه کاف میانگین ​​مطلوب میباشند. ممکن است به ناچار مجبور به تهیه یک کاف دیگر باشید.

فشارسنج دیجیتالی چه میباشد

فشارسنج دیجیتالی چه میباشد

فشارسنج دیجیتالی را با توجه به میزان دارایی خود تعیین کنید.

این دستگاه ها می‌توانند در هزینه های متفاوتی باشند. این معمولا به تعداد ویژگی های منحصر به فرد دستگاه  مانند یک حافظه داخلی خواهد بود. تمامی شما بایستی فشار خون خود را در حالت درست اندازه گیری نمائید، حیاتی می باشد که یک فشارسنج و یک مداد و برگه برای ثبت آن داشته باشید. خصوصیت های اضافی میتواند اثر گذار باشند اما نبود آنان مشکلی ایجاد نمی کند.

فشارسنج خانگی خود را کالیبره فرمایید.

از‌آنجا که دستگاه فشارسنج دیجیتالی به صورت اتوماتیک مقدار فشار خون را اندازه گیری می نماید، بایستی دستکم یک بار در سال کالیبراسیون شود تا اطمینانی از نمایش دادن میزان درست فشار خون حاصل گردد. برای کالیبراسیون دوباره مانیتور اتوماتیک روی صفحه، بایستی آن را به خریدار ارسال فرمائید. احتمالا هزینه ای برای این خدمت وجود خواهد داشت. در ادامه به معرفی بهترین دستگاه فشارسنج خواهیم پرداخت.

روند به کار گیری از فشارسنج دیجیتالی چه میباشد؟

برای استفاده اولیه دستگاه را روشن فرمایید. در نمونه های خودکار، کاف با فشار یک دکمه به صورت اتومات باد می‌گردد. در نمونه های دستی، شما بایستی کاف را باد فرمائید. این عمل را با فشردن چراغ لاستیکی سریعا اجرا می می‌گردد.
بعداز تورم کاف، دستگاه به صورت خودکار و به آرامی هوا را محدود می نماید.
در‌این میان به صفحه نشان دنده جهت خواندن، نگاه فرمایید. این فشار سیستولیک و دیاستولیک شما‌را نمایش میدهد. اندازه گیری های خود را ثبت نمایید. فشار سیستولیک در مقابل فشار دیاستولیک قراردارد. برای مثال، 120/80. دکمه بیرون شدن هوا را فشار دهید تا تمام هوای کاف آزاد شود. در صورتیکه شما نیاز به تکرار مجدد اندازه گیری ها دارید، 2 تا 3 دقیقه قبل از استارت مجدد شکیبایی نمائید.

دستگاه فشار سنج سخنگو چیست؟

فشار خون عبارت است از معیار فشاری که شریان خون به دیواره های رگ وارد می نماید. فشار ماکسیمم حداکثر پمپاژی میباشد که بوسیله قلب اعمال می‌شود. فشار منیمم نیز دست کم پمپاز قلب که معمولا در بین دو ریتم قلب اجرا میگردد تعریف می گردد. به این ترتیب معیار فشار خون در زمان شبانه روز عوض میشود.  غالبا کسانی که دارنده بیماری های قلبی و عروقی و از این قبیل آسیب ها  هستند، ضروری میباشد که در طی شبانه روز میزان فشار خون خود را اندازه گیری نمایند. به یاری فشار سنج سخنگو این فعالیت را میتوانید اعمال دهید. پیرو اطلاعات بیشتر در ارتباط این کالا کارآمد سخنانی بیان خواهیم کرد ، ما را همراهی کنید…

بهترین دستگاه فشار سنج سخنگو چیست

بهترین دستگاه فشار سنج سخنگو چیست

بیماری قلبی یک بیماری خطرناک است. اما با کمک پیشگیری و کنترل می توان به راحتی از خطر ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد. عدم رعایت استانداردهای فشار خون می تواند منجر به گرفتگی رگ ها، سکته مغزی، نارسایی کلیه و 3 خطای جدی جبران ناپذیر شود. تنها با تهیه یک دستگاه فشار خون می توانید از تمام این اشتباهات جلوگیری کنید. هر خانه ای برای سلامت و تندرستی خانواده به یک فشار سنج بلندگو نیاز دارد. فشارسنج سخنگو را می توان به عنوان بهترین فشارسنج معرفی کرد. با خرید دستگاه فشار خون به راحتی می توانید فشار خون خود را اندازه گیری کنید.
گاهی اوقات ممکن است دچار شوک یا تاری دید شوید. این خبر در مورد فشار خون پایین شماست. اگرچه این مشکل عمده ای برای جوانان نیست، اما برای افراد مسن می تواند خطرناک باشد. با وجود این علائم، می توانید به سرعت از فشارسنج برای اندازه گیری فشار خون خود استفاده کنید. سپس با انتخاب فشار خون می توانید به راحتی با داروها و درمان های خانگی بیماری را از بین ببرید.

  • ویژگی های فشارسنج دیجیتال
  • اندازه گیری دستی تمام اتوماتیک فشار خون و ضربان قلب
  • نشانگر وضعیت آسایش ویژه برای اندازه گیری دقیق.
  • میانگین فشار خون را در 7 روز بررسی کنید
  • 60 دسته حافظه با 2 مخاطب مختلف
  • قابلیت و توانایی تهیه استاندارد صدا برای کم نور بدون خطا
  • مناسب برای دور بازو از 22 تا 36 سانتی متر
  • اعلان ضربه صوتی به چهار گویش
  • هشدار خطای محاسباتی
  • توانایی تشخیص آریتمی
  • متولی رتبه بندی سازمان جهانی بهداشت
  • صفحه نمایش عالی و خواندن آسان
  • نماد تعویض باتری
  • تاریخ و ساعت نمایش
  • خاموش شدن خودکار

فشارسنج دیجیتالی بازویی سخنگو چیست؟

گیج فشار سنج دیجیتالی (sphygmomanometer) یک صفحه کلید بلندگوی بزرگ با صفحه نمایش بزرگ در دسترس است. این گیج فشار با 2 حافظه کاربری مختلف و 60 اسلات حافظه قابل استفاده در هر شرایطی بوده و به راحتی با یک دکمه لمسی بر روی دستگاه ارائه می شود. یکی از ویژگی های این دستگاه قابلیت اعلان صوتی آن است که به شما امکان می دهد فشار خون خود را با 4 بالابر مختلف کنترل کنید. این ابزار در مورد خطاها در حین کار هشدار می دهد. فشارسنج های دیجیتال دستی برای اندازه گیری فشار خون غیر تهاجمی و تعیین فشار شریانی بزرگسالان ایده آل هستند. با این فشارسنج می توانید فشار خون را به سرعت و به راحتی اندازه گیری کنید. نتایج خود را پیگیری کنید و فشار خون متوسط ​​را دنبال کنید.

سایر ویژگی های فشارسنج دیجیتالی سخن گو
امکان تشخیص آریتمی وجود دارد که می تواند ناهنجاری ها و ضربان قلب غیرطبیعی را در طول اندازه گیری تشخیص دهد و در صورت لزوم نشان دهد. دستورالعمل های ویژه برای شرایط آرامش در این دستگاه برای تعیین آسایش جسمی و روحی فرد در هنگام اندازه گیری فشار خون. با کمک این فشارسنج می توانید به سرعت و به راحتی فشار خون خود را اندازه گیری کنید، نتیجه را ذخیره کنید و واحد میانگین فشار خون خود را حفظ کنید.
فشار خون چیست؟
فشار خون فشار خون نامیده می شود که نیرویی را که بر دیواره رگ های خونی وارد می شود تا گردش خون در سراسر بدن را حفظ کند، اندازه گیری می کند. به فشار خون جزئی گفته می شود، فشار خون سیستولیک یا حداکثر (زمانی که قلب در حال تپش است) و فشار دیاستولیک یا پایین ترین (زمانی که قلب می تپد) است.

در این مقاله سعی شد در مورد بهترین دستگاه فشارسنج موجود در بازار نکاتی بیان شود. امروزه با گسترش و تنوع بالا محصولات فشارسنج پزشکی. نیازمند اطلاعات در رابطه با این محصولات هستید. همچنین تلاش کردیم تا نکاتی جدید در رابطه با معرفی بهترین دستگاه فشارسنج های عقربه ای، جیوه ای، دیجیتالی و سخنگو را برای شما بیان کنیم. همچنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین دستگاه های فشارسنج می توانید با قسمت پشتیبانی. سایت و فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی خانگی و بیمارستانی درمان شو در ارتباط باشید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی تمامی سوالات شما عزیزان خواهند بود. از طرفی دیگر برای راحتی در برقراری ارتباط با قسمت پشتیبانی، سعی کنید از طریق تماس تلفنی با شماره های مربوطه اقدام نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *