تجهیزات پزشکی خانگی

معرفی انواع بهترین جوراب واریس، ژل و کرم واریس

معرفی انواع بهترین جوراب واریس، ژل و کرم واریس

واریس نوعی بیماریی می باشد که در آن رگ های شریانی پا تورم می کند. این بیماری معمولا با درد پا همراه است. در این بیماری رگ های پشت با به راحتی قابل مشاهده می شوند. اگر این بیماری در مراحل اولیه درمان نشود، می تواند خطرناک و حتی سبب ایجاد مشکل در پمپاژ قلب شود. این بیماری بسیار رایج بوده و به آسانی درمان می شود. در این مقاله در رابطه با معرفی انواع بهترین جوراب واریس، ژل و کرم واریس مطالب را بیان خواهیم کرد.

جوراب واریـس چیست؟

جمله معروفی میباشد که می گوید: جوراب واریس دارویی ست که میپوشیم. این جوراب استاندارد فشار مشخصی را از منطقه مچ پا تا بالای کشاله ران وارد می نماید .این فشار از‌مچ به سمت بالای پا به طور تدریجی معدود‌ می‌شود و کاهش تدریجی فشار در طول پا منجر به بهبود جریان خون سیاهرگی از پا به سمت قلب می‌گردد. به همین جهت مکانیزم اثر به آنان جوراب فشاری هم گفته می گردد. همچنین شما برای کسب اطلاعات دقیق از   جوراب واریس می توانید به فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی خانگی درمان شو مراجعه کنید.
کاربرد جوراب واریس
جوراب واریس بسته به معیار فشار و طول جوراب کاربرد های مختلفی دارا هستند به تعدادی از موارد آن اشاره میکنیم.

بیماری واریس

مهم ترین کاربرد جوراب واریس در درمان منحصر به فرد بیماری واریس میباشد. که تحت عنوان پیشگیری یا درمان از طریق عمل های جراحی، لیزر و مصرف دارو ها می باشد.

جوراب واریس در بارداری
واریس در زمان بارداری با توجه به تغییرات هورمونی و وزن بالا ایجاد می‌گردد. برای کاهش حس سنگینی، درد پا و همچنین پرهیز از تشدید ورم پا به خانم های حامله توصیه می‌گردد در حین روز جور‌اب‌ بارداری استفاده کنند. جورب بارداری را نیز می توان از بهترین مدل جوراب واریس به حساب آورد.

جوراب ضد آمبولی پس از عمل جراحی
پزشکان در عمل های سنگین مانند عمل تعویض مفصل، عمل جراحی قلب و هیسترکتومی، جوراب های ضد آمبولی را برای جلوگیری از بروز لخته شدن خون در پا توصیه میکنند .

جوراب طبی مطلوب  پس از عمل جراحی فشار ۱۸ میلیمتر جیوه در بخش مچ پا تولید می نماید. جوراب ضد آمبولی در زمان نقاهت بعد از عمل جراحی به طور تمام وقت پوشیده میشود.

جوراب واریس در بیماران دچار به لخته خون در پا، در‌حالتی که مریض مبتلا به (dvt) ورم پا باشد، توصیه می شود.  پوشیدن جوراب طبی واریس با تولید فشار مطلوب و بهبود جریان خون به کاهش ورم کمک می کند.

بیماران پافیلی یا این که لنف ادم
عده ای که مبتلا به لنف ادم اندام تحتانی می باشند پوشیدن جوراب‌ بلند واریس با کلاس فشار دو یا این که سه ضروری میباشد.

هدف پوشیدن جوراب واریس پس از سزارین
بعد از وضع حمل خطر لخته شدن خون در مادران وجود دارد. لذا هر کاری که بتواند به جلوگیری از این اختلال یاری دهد سفارش می شود. بعد از سزارین با توجه به موقعیت مادر، درد و ناراحتی مکان بخیه و مسئولیت های تازه نوزاد، عادت به شیردهی و …. احتمالا مادر تحرک کافی بدنی را ندارد. و همینطور نخوردن مایعات کافی و تغییرات فیزیولوژیک و هورمونی در بدن مادر منجر می گردد که خطر بروز لخته خون در‌این زمان بیشتر شود. از این رو معمولا متخــــــصصان زنان به مادران بخصــــــوص در سن بالای ۳۵ سال و مادران با وزن بالا توصــــــیه به استفاده از جــــــوراب‌ واریس را می‌نمایند.

خرید بهترین جوراب واریس

خرید بهترین جوراب واریس

نمونه های جوراب واریس

برای اثر بخشی خوب توصیه می شود نوع جورا‌ب‌ واریـس با نظر پزشک معالج معین گردد. نوع جوراب مبنی بر فشار وارده در بخش مچ پا، طول جوراب، جنس الیاف و بسته نبودن سر جوراب یا این که بسته بودن جوراب انتخاب میگردند.

جوراب های واریس (Compression stockings) دارنده فشار های متفاوتی می باشند که از کلاس فشار ۱ تا فشار ۴ به تشخیص دکتر معالج تجویز می شود.

قد جوراب هم میتواند در عملکرد آن موءثر باشد. جوراب های زیر زانو با فشار معدود برای به کارگیری روزانه، جوراب نصفه ران بیشتر در زمان نقاهت و بعد از جراحی واریس و دیگر عمل های جراحی به کار گیری میشوند. جوراب شلواری و نمونه های دیگر جوراب ها نیز در بازار موجودند. بهترین جوراب واریس از نظر ما نمونه جوراب شلواری است.

در ادامه مطلب در رابطه با انواع کرم ژل های واریس صحبت خواهیم کرد. همکان گونه که می دانید امروزه کرم و ژل های واریس سبب نتیجه گیری بهتر در درمان این بیماری می شود.

کرم و ژل واریس:

این جنس دربردارنده مواد موثری است که بعنوان حفظ کننده از عروق خونی شناخته میگردند. و در مواقعی نظیر ورم پاها، حس سنگینی پاها، بیقراری شبانه پاها، ورم ناشی از انجام عمل های جراحی و یا این که ضربه سبب بهبود جریان خون در عروق خونی کوچک و نگهداری قدرت کششی آنان میگردند. این محصول دربردارنده ماده ای به اسم Olivoil Glutinate میباشد که مشتقی از روغن زیتون و پروتئین های گندم است. و قابلیت ضد حساسیت بودن پوست و جذب موءثر اجزای موجود در فرمولاسیون را بهبود ببخشد. ونوپلنت ترکیبی مخصوص  جهت معالجه واریس های خفیف و شدید است. امروزه کرم ژل واریس در نمونه های گوناگون در بازار موجود است.

مواد موثره موجود در فرمولاسیون این محصول دارنده اثرات ثابت گردیده است. و در بهبود شرایط ریز جریان های خونی و پاکسازی مویرگ ها اثر گذار می‌باشند. عصاره های گیاهی موجود در‌این محصول، به طور هم افزا منجر به بهبود قابل قبولی در علامت های نارسایی مزمن وریدی، سنگینی و فشار روی عروق پا، خارش، درد، ورم و احساس خستگی در ساق پاها گردد. وجود هپارین با ارتقاء جریان خون مویرگی و کاهش احتمال تولید هماتوم سبب ویژه شدن محصول میان محصولات شبیه می شود. ساخت محصول به فرم ژل نیز موجب جذب سریع تر ترکیبات و ارتقاء تایید محصول بوسیله بیماران میگردد.

کرم ژل واریس در درمان واریس

کرم ژل واریس در درمان واریس

مواد موجود در کرم ژل واریس:

اسین  :
مخلوط اصلی گیاه پادشاه بلوط هندی میباشد و علایم اختلالات وریدی همچون تورم و سنگینی پاها، درد و خارش را کاهش میدهد.

هپارین :
یک موکو پلی ساکارید با اثر ضد انعقادی میباشد و مصرف موضعی آن علاوه بر اینکه به کاهش تولید هماتوم و اختلالات گردش خون وریدی یاری می نماید، موجب ارتقا جریان خون مویرگی نیز می‌شود.

عصاره گیاه سنتلا :
ترکیبات تری ترپنوئیدی گیاه سنتلا با تاثیر بر روی بافت پوست و گردش خون وریدی، به خالی شدن مایعات بافتی یاری می نماید. ترمیم بافت همبند را تحریک کرده و نفوذ پذیری ریز جریان های خونی را بهبود میبخشد.

عصاره گیاه ملیلوتوس :
قسمت های هوایی این گیاه دربر دارنده کومارین هستند که به کاهش درد ناشی از نارسایی وریدی یاری می نماید.

ویژگی ها کرم و ژل واریس :

  • امداد به بهبود تورم ، سنگینی و بی قراری شبانه پاها؛ ناشی از اختلالات رجوع و برگشت وریدی (واریس)
  •  جذب بسیار سریع و فاقد اثر چربی بر روی پوست
  • معالجه تورم پاها با منشأ ارتوپدیک یا این که تروما
  •  یاری به تقویت جریان خون در عروق واریسی و مسدود شده
  •  امداد به معالجه ورم پاها ناشی از بارداری و عمل های جراحی
طریق مصرف کرم و ژل:

یک تا چند بار در روز لایه ظریفی از کرم را بر روی بخش مورد نظر بمالید، بعد به آرامی آن قسمت را ماساژ دهید تا کرم یا ژل کاملا جذب گردد.

امیدواریم که مطالب گفته شده در مورد معرفی انواع بهترین جوراب واریس، ژل و کرم واریس در این مقاله برای شما موثر بوده است. همچنین شما برای شناخت بهترین جوراب واریس می توانید با قسمت پشتیبانی سایت درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *