تجهیزات پزشکی خانگی

برر سی اسپبرومتری تشویقی ریه چیست

برر سی قیمت اسپبرومتری تشویقی ریه

 آزمایش اسپیرومتری جهت کنترل و بررسی حجم ریه ها همواره مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این تست ها از دستگاه اسپیرومتری استفاده می شود. نمونه های مختلفی از دستگاه اسپیرومتری در بازار وجود دارد. برخی از این دستگاه ها فقط برای کنترل و اندازه گیری حجم ریه ها بررسی می شود. و برخی دیگر برای موارد درمانی و بازگرداندن ریه به حجم طبیعی استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم در مورد بررسی هزینه اسپبرومتری تشویقی ریه چیست؟ سخن بگوییم.

اسپیرومتری یا این که نوار ریه چیست، چه‌گونه اعمال میشود؟

اولین سوالی که برای شما پیش می آید این می باشد که به راستی اسپیرومتر چیست؟ اسپیرومتری آزمایش رایجی میباشد که جهت تشخیص آسم، بیماری مزمن انسداد ریوی (COPD) و در مواقعی دیگر به کار گیری می گردد. که سیستم تنفسی به دلایلی تحت تاثیر قرار گرفته میباشد. اسپیرومتری به طور دوره‌ای و جهت نظارت کارایی ریه‌ هایی که زیر نظر معالجه یک بیماری مزمن ریوی بوده اند، اعمال می‌گردد.

اسپیرومتر دستگاهی میباشد که حجم‌ های دمی و بازدمی را اندازه می کند. سرعت جریان را می‌توان با ترسیم نمودار حجمی در برابر زمان احتساب کرد. به صورت معمول، گنجایش حیاتی (VC) به طور تفاوت یک دم بدون نقص تا گنجایش تمام ریه (TLC) با یک بازدم بی نقص تا وسعت ما‌نده (RV) اندازه‌گیری می‌گردد. همچنین برای شناخت اسپیرومتری  چیست می توانید به فروشگاه درمان شو مراجعه کنید.

سرعت جریان بعداز مجبور کردن مریض به اجرا یک بازدم قوی از TLC به RV اندازه‌گیری میشود. اینگونه عمل بازدمی قدرتمند ما‌ را توانمند می‌سازد تا میزان حجم بازدمی با فشار در یک ثانیه (FEV1) و گنجایش حیاتی با فشار (FVC) را اندازه‌گیری کنیم.

مقادیر ۸۰ تا ۱۲۰ درصد معیار تقریب زده ای برای PVC طبیعی تلقی می گردد. طبیعتا، اشخاص میتوانند بیش تر از ۷۵ تا ۸۰ درصد FVC را در ثانیهٔ اولیه، و بخش اعظم مابقی را در مدت ۳ ثانیه از ریه‌ ها بیرون نمایند. نسبت این دو متغیر طبیعتا بیش تر از ۸٫۰ است.
برای به دست آوردن اسپیرومتری بایستی در دستگاه کوچکی به اسم اسپیرومتر تنفس نمایید. این دستگاه پزشکی، مقدار هوایی را که به ریه ها می فرستید و از آنان بیرون میکنید و سرعت تنفس را به ثبت می رساند.

اسپیرومتری چیست و چگونه عمل می کند؟

اسپیرومتری چیست و چگونه عمل می کند؟

تست اسپیرومتری برای تشخیص ایرادات پایین به کار گیری می‌گردد:

  • بیماری انسداد مزمن ریه
  • آسم
  • بیماری محصور کننده ریه مانند فیبروز ریوی
  • بیماری های دیگری که بر کارایی ریه تاثیر می‌گذارند

این تست به پزشک معالج قابلیت میدهد بر اختلالات و ایرادات مزمن ریه نظارت نماید تا ببیند معالجه‌ هایی که در پیش گرفته میباشد چه تاثیری در افزایش عملکرد ریه داشته ‌اند.

اسپیرومتر (Spirometer) معمولا یکی از گروه آزمایشهای نظارتی بر عملکرد ریه میباشد و تست های دیگری هم در کنار آن اجرا می‌گردد.

اسپیرومتری چه طور اعمال میگردد؟

برای ایفا اسپیرومتری که غالباً ۱۵ دقیقه زمان  می برد، به مطب دکتر معالج یا این که کلینیک مجهزی مراجعه می‌کنید. بر روی یک صندلی می نشینید. پزشک معالج گیره ای روی بینی شما میگذارد تا سوراخ های بینی تان بسته گردد و کلیه هوایی که قرار میباشد استنشاق فرمائید از دهن وارد گردد. بعد ماسک تنفسی روی دهن قرار داده می‌گردد. پزشک به شما میگوید نفس عمیق بکشید و چندین ثانیه نگه دارید. آن گاه با نهایت شدتی که می‌توانید هوا را خارج بدهید.
این تست را دست‌ کم سه بار می بایست اجرا کنید تا دکتر معالج از نتیجه ها مطمئن باشد. در‌صورتی‌که در بین نتیجه ها به دست آمده، تفاوت زیادی باشد ممکن است مجدد از شما خواسته شود چندین مرتبه دیگر این فعالیت را تکرار فرمایید. در نتیجه بیشترین مقدار از سه نتیجه نزدیک به هم، تحت عنوان نتیجه آخری ثبت میگردد. و میزان اسپیرومتری ریه های شما تعیین و مشخص می شود. هزینه اسپیرومتر به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

در‌صورتی‌ که شواهدی از وجود اختلال ریه به چشم بخورد، ممکن است داروی استنشاقی مانند برونکودیلاتور داده گردد که بعد از او‌لین ست تست‌، ریه های شما گشوده گردند. آن گاه ۱۵ دقیقه صبر می‌کنید و مجدد تست‌ ها را تکرار میکنید. پزشک نتیجه دو دسته تست قبلی و بعداز دارو را با هم مقایسه می نماید تا ببیند آیا اسپری استنشاقی به ارتقاء جریان هوا در ریه ها یاری نموده است یا این که خیر.

وقتی که اسپیرومتری برای آنالیز بر یک اختلال تنفسی به کارگیری میشود معمولاً سالی یک بار یا این که هر دو سال یک بار پیشنهاد می‌گردد تا تغییرات تنفسی تحت بررسی قرار بگیرد. عده ای که ایرادات تنفسی شدید دارا هستند یا این که ایراد تنفسی آنان تحت کنترل در نیامده است، می بایست دفعات بیشتری اسپیرومتری را انجام دهند.

 اسپیرومتری و انواع آن

اسپیرومتری و انواع آن

انواع دستگاه اسپیرومتری

پلتیسموگرافی تمام بدن:
این نوع دستگاه نسبت به اسپیرومتری‌‌‌ های دیگر، اندازه‌ های کوچک تری را برای حجم ریه نمایش میدهد. برای اندازه گیری، شخص مورد نظر را در یک فضای کوچک و محصور قرار می دهند.

پنوماتاکومتر:
این نوع اسپیرومتر جریان گاز‌ ها را از روش تشخیص اختلاف فشار داخل یک بافت تندرست اندازه گیری می‌نماید. از مزیت‌‌‌ های این دستگاه می‌توان بدین اشاره نمود که فرد هنگام تست میتواند هوا جدید استشمام نماید.

اسپیرومتری تماما الکترونیکی:
این دستگاه به یاری تکنیک مبدل‌‌‌ های اولتراسونیک سرعت و یا این که اختلاف فشار در شبک ه‌‌‌های متفاوت، دم و بازم را اندازه گیری می‌نماید. با قرار دادن شبکه‌‌‌ های یک بار مصرف برای جریان هوا، پاکیزگی را در‌ این دستگاه ارتقاء داده اند. هزینه اسپیرومتر تماما الکترونیکی معمولا بیشتر از سایر نمونه ها است.

این نوع اسپیرومتر با حذف خطا های حرکت و مقاومت نسبت به سبک‌‌‌ های دیگر این دستگاه دقت عملکردی بالاتری دارا است.

اسپیرومتر تشویقی:
از این اسپیرومتر برای بهبود کارکرد شش‌‌‌ های اشخاص به کارگیری میگردد. اشخاصی که عمل قلب باز را انجام می دهند، برای بازگشت ریه ها به حجم طبیعی می بایست از این دستگاه، یعنی اسپیرومتری تشویقی استفاده کنند.

اسپیرومتر‌‌‌ های مشابه آسیاب بادی:
از این وسیله برای اندازه گیری گنجایش اجباری و حیاتی شش فارغ از به کارگیری از آب استفاده می گردد. این دستگاه توان اندازه گیری از 1000 میلی لیتر تا 700 میلی لیتر را دارا است. از اسپیرومتر هایی که مشابه به تانکر آب می باشند بسیار سبک تراند. هنگام به کارگیری می بایست دستگاه را افقی نگه داشت.

امیدواریم مطالب بیان شده در رابطه با برر سی هزینه اسپبرومتری تشویقی ریه برای شما اثرگذار بوده باشد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسپیرومتری چیست، نیز می توانید با قسمت پشتیبانی سایت و فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی خانگی و بیمارستانی ارزان درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *