تجهیزات پزشکی خانگی

آموزش استفاده و روش ساخت بهترین بالم لب خانگی

معرفی بهترین بالم لب حجم دهنده طبیعی مایع گرد

بالم لب را بعنوان محصولی برای سلامت لب ها می شناسیم. این بالم ها بصورت طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است. برخی از این محصولات دارای براق کننده نیز بوده اند، به همین علت سبب براق نشان دادن لب های شما می شوند. در این مطلب می خواهیم بصورت کامل در رابطه با آموزش و روش ساخت بهترین بالم لب خانگی سخن بگوییم. اگر به دنبال لوازم آرایشی هستید، پیشنهاد می کنم بالم‌لب را در لیست وسایل آرایشی خود بگذارید.

روش ساخت بالم لب خانگی

روش ها مختلف و گوناگونی برای ساخت بالم لب در خانه وجود دارد. در ادامه به آموزش ساخت انواع بالم‌لب را بیان خواهیم کرد.

  • بالم‌لب خانگی موم و روغن نارگیل: ابتدا موم زبنور عسل را خوب خورد کنید و بگذارید روی گاز، سپس روغن نارگیل و عسل را به آن اضافه کنید. به خوبی این مواد را با هم مخلوط کنید و بگذارید ذوب شود. بعد از اینکه کامل مواد قاطی و ذوب شدند کار شما تمام است. فرآورده را در ظرفی ریخته و بگذارید سرد شود. حال می توانید از آن استفاده کنید.
  • بالم لب نعناع: برای ساخت بالم لب نعناع ابتدا می بایست موم زنبور عسل را حرارت داده و ذوب کنید. سپس روغن بادام را به همراه چند قطره عصاره نعنا به آن اضافه کنید. به خوبی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شود. بالم شما حاضر شده و آن را در ظرفی بگذارید تا سرد شود. بعد از سرد شدن می توانید از آن استفاده کنید.

همانطور که مطالعه کردید، تمامی بالم ها دارای یک فرمول ساخت هستند. در تمامی بالم های خانگی می بایست از موم استفاده کنید. حالا برای تنوع می توانید مواد مختلفی را به موم ذوب شده اضافه کنید و بگذارید سرد شود. روش ساخت بالم لب به همین مقدار ساده و آسان می باشد.

بالم لب چیست؟

بالم لب مرطوب کننده ای منحصر به فرد لب ها می باشد که معمولا دارنده خواص مرطوب کنندگی، مغذی و محافظتی برای لب ها است. با توجه به آنکه استفاده از بالم‌لب اکثر اوقات به صورت رژ لب می باشد، بدین ترتیب به کار گیری از آن به هیچ مهارتی نیاز ندارد و کلیه اشخاص می توانند به سادگی از آن به استفاده نمایند.

آموزش استفاده از بالم لب

آموزش استفاده از بالم لب

آموزش استفاده از بالم لب

جهت استفاده از بالم ابتدا لب ها خود را با آب و صابون به خوبی بشورید. سپس بعد از خشک کردن لب ها مقداری از بالم را بر روی لب ها زده و ماساژ دهید. بطوری که محصول در تمام قسمت ها پخش شده و به خوبی جذب شود. بهترین زمان هم برای استفاده از این محصول شب ها قبل از خواب می باشد. در حقیقت امختصر ترین آموزش استفاده از بالم لب را به شما بیان کردیم. اگر سوالی تخصصی داشتید، می توانید بصورت رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خواص بالم لب

درخشان کردن لب ها

از مهم ترین مزایای بالم لب (lip balm) این است که از روش آبرسانی به لب ها، آنها‌ را از خشکی و ترک نجات می دهد. به عبارت دیگر، بالم‌لب با تصحیح خطای  موجود در لب از روش لایه براقی که بر روی لب ها قرار می‌دهد، لب ها را درخشان تر نشان می‌دهد. به طور کلی می توان بیان کرد که استفاده از بالم لب، زیبایی لب ها را دو چندان می کند. همینطور در صورتی که قصد دارید تا بر روی آن از رژ لب استفاده کنید. تمام قسمت لب را یک دست، لطیف، بدون خطوط و شکاف می کند. امروزه شناخت بهترین بالم‌لب نیازمند تجربه و دانش است.

خواص حفظ کنندگی از لب

وقتی که در خواب هستیم، پوست لب ها نیز همچون پوست بقیه بخش های بدن آغاز به ترمیم خود می نماید. و از این روش، سموم خودش را دفع و سلول های جدیدی ایجاد می نماید. این پروسه موجب می‌شود تا لب ها رطوبت خود را در طی شب از دست بدهند. از این رو، به کارگیری از بالم لب قبل از خواب برای لب ها بسیار موثر است و از سلول های جدید ساخته شده، محافظت می کند.

 خواص ضد آفتابی این محصول

همان طور که تا قبل از این نیز بیان شد، یکی از عواملی که در آسیب رساندن به لب ها و در خشکی آن ها نقش دارد، نور فرابنفش خورشید است. از آنجایی که لب ها فاقد ملانین می باشند، طبیعتا نمی توانند با ملانین سازی در مقابل اشعه ماورای بنفش از خودش محافظت کند. بدین ترتیب توصیه می شود تا در این حالت با استفاده از یک ضد آفتاب از لب ها محافظت نماییم. خوشبختانه فعلا اکثر بالم های لب دربردارنده SPF می‌باشند و به همین دلیل با ایجاد یک سد دفاعی بر روی پوست لطیف و نازک لب ها، از آن‌ها در مقابل مضرات نور و روشنایی فرابنفش خورشید نگهداری می نمایند.

روش ساخت بالم لب خانگی

روش ساخت بالم لب خانگی

توضیحات بیشتر بالم‌لب

همان طور که می‌دانید لب آدم دارنده پوستی بسیار حساس و نازک می باشد، بدین ترتیب نگهداری سالم لب ها مستلزم محافظت های ویژه ای است. از سوی دیگر عواملی همانند سرما، آب و هوای خشک و یا تابش نور خورشید سبب می گردد تا پوست لب به شدت شکننده، خشک و پوسته پوسته شود. در‌صورتی‌ که شما نیز اینگونه مشکلی دارید، سفارش می‌کنیم تا برای داشتن لب های سالم و زیبا از بالم لب استفاده کنید. از آنجایی که داشتن لب هایی سالم و زیبا با پوست شفاف و یک دست تاثیر فراوانی در زیبایی و جذابیت هر شخص داراست، به شما سفارش میکنیم تا بالم‌لب را مدام در لیست وسایل ضروری خود به همراه داشته باشید. بهترین بالم لب بر اساس کاربرد و ویژگی ها تعیین می شود.

بالم لب نوعی موم  می باشد که دارنده موادی با خواص نرم کنندگی و مرطوب کنندگی است. این محصول با هدف آب رسانی و چرب نگه داشتن سطح پوست لب، به دور از سنگینی و چسبندگی، زیبایی و سالم نگه داشتن آن ها طراحی شده است. و همچنین از کم آبی و خود خوردگی آن پرهیز می‌نماید. جالب است بدانید که در لب هیچ غده عرقی نیست و هرگز لب ها عرق نمی‌کنند. به‌ این علت است که در فصل زمستان خشک می گردند و همیشه آنها را تر می کنیم. در صورتی‌ که زیاد به مشکل خشکی لب دچار می شوید، می بایست به کمک این محصولات خشکی را درمان کنید.

معروف ترین مواد تشکیل دهنده بالم لب، شامل ترکیبات نرم و مرطوب کننده مانند لانولین، موم زنبور عسل، وازلین، روغن نارگیل، روغن دانه آفتابگردان و پارافین است. که در هر نوعی از محصولات موجود در داخل بازار بخشی از این مواد به کار رفته است. در نمونه های دیگر از بالم های لب، Q10، ویتامین C و ویتامین E وجود دارد. گروهی دیگر از بالم ها با هدف کاهش چین و چروک لب ها شامل موادی مانند هیالورونیک اسید، کلاژن و دی پالمیتول هیدروکسی پرولین می‌باشند. این مواد فاکتور های رویارویی با پیری پوست را دارا هستند.

امیدواریم که مطالب بیان شده در مورد آموزش و روش ساخت بهترین بالم لب خانگی به اندازه کافی برای شما مفید و موثر بوده باشند. در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با بهترین بالم‌لب نیز می توانید با قسمت پشتیبانی. سایت و فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *