تجهیزات پزشکی خانگی

معرفی انواع بهترین شامپو بدون سولفات، شوره و تقویت کننده مو در سال 2022

معرفی انواع بهترین شامپو ضد ریزش، شوره و تقویت کننده مو

شامپو همواره یکی از پرکاربرد ترین وسایل موجود در جهان است. هر انسانی بطور متوسط هفته ای یک بار از این محصول استفاده می کند. در نتیجه بسیار ضروری و حیاتی است که شامپو را متناسب با نیاز خود استفاده کنید. در غیر این صورت دچار شوره سر و یا حتی ریزش می شوید. در این مطلب بیشتر به مطالب معرفی انواع بهترین شامپوبدون سولفات، شوره و تقویت کننده مو در سال 2022 خواهیم پرداخت. امروزه شا‌مپو از اصلی ترین محصولات سلامت مو می باشد.

شامپو چیست؟

واژه شامپو از یک لغت هندی به اسم چامپانا به معنای ماساژ دادن گرفته شده است. قبل از کشف شامپو به طور مدرن، انسان ها برای شستشوی مو خود از مواد گیاهی مانند سدر، چوبک، کتیرا و مواد معدنی مانند خاکهای سیلیسی به کار گیری می نمودند. بعد از آن، به کار گیری از صابون خانگی برای شستن مو سر بسیار رواج پیدا کرد تا اینکه مواد پاک کننده مصنوعی شناخته و انواع آن در شامپو های جدید به کار گرفته شد.

ولی امروزه هم تعداد زیادی از اشخاص به دلیل عدم دور اندیشی از مشکلی که قلیایی بودن صابون خانگی و سختی آب برای مو به وجود می آورد از صابون خانگی برای شستن مو خود به کار گیری می نمایند. مهم ترین کارایی شامپو، تمیز کردن مو، پوست سر و برطرف نمودن چرک و آلودگی از روی سطح آن می باشد. ولی تمیز کنندگی یک شامپو، امروزه یک خصوصیت مشترک بین تمامی شامپوها به حساب می آید و رقابت شامپوها بر سر بدون سولفات بودن و قابلیت ضد ریزش داشتن است.

شناخت شامپو بدون سولفات

اگر پوست و موی حساسی را دارا هستید، و با استفاده از شامپو سولفات دچار عوارض پوستی می شوید، شامپو بدون سولفات را امتحان کنید و بررسی کنید که علائم شما باقی می‌مانند یا برطرف می‌شوند.

  • مزایا

بطور کلی شامپو بدون سولفات از حساسیت های پوستی جلوگیری به عمل می آورد. انواع گوناگونی از شامپو های بدون سولفات وجود دارد؛ با این‌حال ضروری است به خاطر داشته باشید که بسیاری از این محصولات همچنان دارای ترکیبات شیمیایی مانند سولفات هستند. در نتیجه می بایست شامپو هایی را انتخاب نمائید که دارای کمترین مواد شیمایی آسیب زننده باشد. بطور کلی نمونه های بدون سولفات دارای کمترین میزان ضرر به پوست و مو می باشد. اشخاصی که دارای پوست های خشک هستند، می بایست از نمونه های بدون سولفات استفاده کنند تا دچار حساسیت نشوند.

  • معایب

شا‌مپو های بدون سولفات معمولا دیر کف می کنند. به علت کمتر دارا بودن مواد شیمایی، دیر تر کف کرده و کمی سخت با آب شستشو پیدا می کنند. نکته ای دیگر در مورد معایب شا‌مپو بدون سولفات می توان به بوی کمی ناخوشایند آن اشاره کرد.

 

انواع بهترین شامپو های بدون سولفات

انواع بهترین شامپو های بدون سولفات

بهترین شامپو های ضد شوره و تقویت کننده مو در سال 2022

 

بهترین شامپو های ضد شوره در سال 2022 توسط مردم انتخاب شده است. این محصولات علاوه بر قابلیت ضد شوره بودن دارای ویژگی ضد ریزشی نیز هستند. در ادامه به بررسی بهترین شامپو های تقویت کننده و ضد شوره مو در سال 2022 اشاره خواهیم کرد.

  • شا‌مپو فولیکا با قابلیت ضد ریزشی و شوره در سال 2022
  • شا‌ ضد ریزش و تقویت کننده مو استم سل مدل اویلی اسکالپ
  • شا‌مپو فولیکا مخصوص موهای چرب و پروفروش ترین در سال 2022
  • شامپو شون ویژه تقویت کنندگی ریشه مو
  • شا‌مپو لافار مخصوص ضد شوره ای مو در سال 2022

این برند ها جز بهترین نمونه ها و برند ها در سال 2022 برای شامپو های ضر شوره و تقویت کننده مو بوده اند.

دلیل تنوع شامپوها

همان گونه که همه ما در مغازه ها می بینیم، امروزه طیف وسیعی از شامپوها در بازار وجود دارند. دلیل تنوع شامپوها بی شک وجود ویژگی های بسیار فراوانی است که در فرمولاسیون شا‌مپو وجود دارد. به عنوان مثال اینکه موها از نظر سنجش چربی پوست سر، کم آب و چرب یا این که ساده باشد. و یا فرم موی صاف یا فرفری باشد. برای مثال مو ها با مواد شیمیایی مثل مواد دکلره، رنگ، فر و … آرایش شده باشد. از طرف دیگر ذوق مصرف کننده درانتخاب ظاهر شامپو، میزان کف، سهولت در آبکشی، شست و شو و حتی خصوصیاتی مثل رنگ و رایحه  همه می‌توانند ویژگی هایی برای یک شا‌مپو باشند. از آن جایی که تمامی این ویژگی ها نمی تواند در یک شامپو وجود داشته باشد، تولید کننده ها مجبور هستند تنوع شامپو ها را افزایش دهند. در نتیجه هر یک از شا‌مپو ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

شامپو چه کاری انجام می دهد؟

موها هیچ زمانی آنقدر آلوده و کثیف نیستند، مگر اینکه در خاک فراوان قرار گرفته باشند. با این وجود، ممکن است چرب و کدر مشاهده شوند. پوست، سبوم ترشح می‌نماید. ماده‌ای چرب که مو ها و فولیکول‌ های موی را می‌پوشاند. سبوم کوتیکول لایه بیرونی ساقه مو را می‌پوشاند و به آن براقی می دهد. با این وجود، سبوم سبب می شود که موها آلوده و چرب مشاهده شوند. تجمع سبوم منجر می گردد ساقه‌ های چربی به هم بچسبند و موها چرب و کدر دیده شوند. گرد و خاک و دیگر ذرات به جهت وجود سبوم به ساقه‌ های مو می‌چسبند. سبوم ماده‌ای آب‌ گریز می باشد. و اجازه نمی دهد آب به پوست مو نفوذ نماید. نمک و پوسته‌ های پوست را می‌توان با آب شست؛ اما آب بر روی چربی و سبوم تأثیری ندارد. از این رو مجبور هستید که از یک شامپو (shampoo) استفاده کنید.

شامپو به چه شکل موها را پاکیزه می‌نماید؟

شامپوها دربردارنده مواد پاکیزه‌ کننده می‌باشند، خیلی مشابه به موادی که در ریکا یا این که پودر لباسشویی یافت می شود. مواد پاکیزه کننده، مواد فعال در سطح پوست می باشند. این مواد کشش سطحی آب را کاهش داده و کمک می کند که با چربی، گرد و خاک مخلوط گردد. قسمتی از مولکول‌ های مواد پاکیزه کننده آب‌ فرار می باشند. این بخش از مولکول‌ ها با ترکیبات هیدروکربن با سبوم یا این که هر نوع چربی دیگری مخلوط می گردند. قسمتی از مولکول‌ های مواد پاکیزه کننده نیز آب دوست می باشند؛ به این ترتیب هنگامی که مو ها را آب میکشید، ماده پاکیزه کننده به راحتی با آب تمیز می‌گردد و چربی را نیز با خود تمیز می‌نماید.

امیدواریم مطالب بیان شده در رابطه با معرفی انواع بهترین شامپو بدون سولفات، شوره و تقویت کننده مو در سال 2022 برای شما مفید و موثر بوده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع شامپو ضد ریزش و شوره حجم دهنده می توانید با قسمت پشتیبانی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *