تجهیزات پزشکی خانگی

بهترین آموزش و روش صحیح کرم آفتاب زدن خارجی در سال 2022

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک برای پوست خشک و چرب

کرم ضد آفتاب همواره بعنوان یک کرم محافظت کننده شناخته می شود. این کرم با ایجاد لایه ای محافظتی، شما را از شر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. همچنین این کرم از سیاه شدن شما توسط خورشید جلوگیری می کند. در ادامه مبحث قصد داریم در رابطه با بهترین آموزش و روش صحیح کرم آفتاب زدن خارجی در سال 2022 سخن بگوییم. در انتهای این مقاله می توانید انواع کرم های ضد آفتاب ها را مشاهده کنید. همچنین کرم ضد آفتاب از مهم ترین محصولات سلامت پوست می باشد.

آیا کرم ضد آفتاب اکسیر جوانی می باشد؟

 آیا این محصول فقط یک نگهداری موثر برای به تاخیر انداختن پیری پوست است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم حتما به کار گیری از ضد آفتاب سبب جلوگیری از پیری پوست می شود. به این ترتیب تمامی اشخاص از مصرف آن یهره می برند. اما عده ای که به واسطه کار خود ساعت‌ های زیادی را در معرض تماس با اشعه خورشید می باشند نیاز بیشتری به استفاده از کرم‌ ها دارند.

روش‌ی صحیح کرم ضد آفتابزدن

برای اینکه از حداکثر SPF یک ضد آفتاب سود ببرید، می بایست مقدار 4 گرم ( چیزی حدود ۳ میلی‌لیتر ) را روی چهره خود بزنید. اما این مقدار برای روز ها و مصارف معمولی می باشد و در شرایط‌ هایی مانند کنار دریا، گاها تا ۸ برابر افزایش می یابد. پژوهش ها نشان می دهد که عموما، اشخاص چیزی برابر با نصف این مقدار را روی پوست خود استفاده می‌نمایند. این قضیه بیان می کند که در واقعیت SPF دریافتی ما از محصول، کمتر از حد انتظار می باشد.
ضد آفتاب را نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در برابر آفتاب استفاده کنید. تا مواد سازنده موجود در آن، زمان پوشاندن پوست را داشته‌ باشند. تمدید ضد آفتاب دقیقا به اندازه‌ی نخستین‌ باری که از استفاده کردید، ضروری است. به این ترتیب به کار گیری‌ دوباره در هر ۲ ساعت یک‌ بار پیشنهاد می شود.

آموزش استفاده از کرم ضد آفتاب:

بایستی بدانیم که اشعه ماورا بنفش خورشید در منزل نیز از روش پرتو افکنی غیرمسقیم و حتی چراغ‌ های فلورسنت بازتاب می یابد. بدین ترتیب در شرایطی‌که در منزل روشنایی زیاد وجود دارد ترجیحا در خانه هم از کرم ضد آفتاب (Sunscreen) به کار گیری کنید. در ادامه مهمترین سوالات در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب را به شما آموزش می دهیم.

آموزش و روش صحیح زدن کرم ضد آفتاب

آموزش و روش صحیح زدن کرم ضد آفتاب

چه ساعاتی از شبانه روز می بایست از ضد آفتاب باستفاده کنیم؟

میزان اشعه ماورابنفش از ساعت ۱۰ صبح الی ۳ بعدازظهر، در بیشترین واحد سنجش خود قراردارد. براین اساس بهتر است در این ساعت‌ ها حتی الامکان از منزل بیرون نرویم و در صورت ضرورت برای خروج از خانه، از کرم و یا این که نقاب‌ های بلند که به صورت فیزیکی از پوست در قبال اشعه ماورابنفش مراقبت می‌نمایند، به کار گیری نماییم. کرم ضد آفتاب بهترین روش برای مراقبت در برابر اشعه های مضر خورشید است.

هر چند ساعت از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

در صورت تماس زیاد با نور آفتاب لازم است هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار کرم ضد آفتاب تمدید گردد.

از چه نوع ضد آفتابی استفاده نمائیم؟

ضد آفتاب‌ها در نمونه های مختلفی مانند کرم، ژل، فوم و … در بازار موجود هستند.

معمولا نمونه های کرم‌ برای پوست‌های کم آب و ساده مناسب است.

ژل‌ها و فوم‌ ها معمولا برای پوست چرب مناسب هستند.

بهترین کرم های ضد آفتاب سال 2022

بهترین کرم های ضد آفتاب در سال 2022 توسط کاربران معرفی شده اند. در ادامه به معرفی این نمونه ها خواهیم پرداخت:

  • کرم ضدآفتاب spf 50 سنیره
  • کرم‌ضد آفتاب SPF60 پریم
  • کرم‌ضدآفتاب SPF40 لافار
  • کرم ضدآقتاب SPF50 فیس دوکس

این برند ها همواره جز بهترین نمونه های کرم ضد آفتاب در سال 2022 بوده اند.

ویژگی های یک کرم ضدآفتاب عالی :

  • وسیع الطیف باشد یعنی از پوست در قبال اشعه‌های UVA و UVB محافظت نماید.
  • دارنده SPF مناسب باشد.
  • سازگار با نوع پوست شما باشد.
  • در مقابل آب مقاوم باشد.

کرم‌های ضد آفتاب وسیع الطیف چیست؟

نور خورشید دو نوع اشعه مضر فرابنفش UVA و UVB داراست. و قرار گرفتن بیش از حد در معرض این دو اشعه، سبب پیری زودرس، تولید چین و چروک بر روی پوست، پیدایش و گسترش لک، پیس و در نهایت ریسک ایجاد سرطان پوست می شود. هزینه انواع کرم ضد آفتاب متناسب با میزان SPF آن می باشد.

 

بهترین کرم های ضد آفتاب سال 2022

بهترین کرم های ضد آفتاب سال 2022

  • SPF چیست؟

 

عبارت SPF روی کلیه ضد آفتاب‌ ها دیده می شود، ولی SPF چه چیزی است؟ این لغت، مخفف عبارت Sun Protection Factor و به معنای فاکتور حفاظت در برابر خورشید می باشد. کارایی SPF در نمونه های کرم ضد آفتاب از ۲ دیدگاه قابل تعریف می باشد:

  • کارایی SPF چیست؟

درصورتی که چنین تصور کنیم که پوست در مدت ۲۰ دقیقه در آفتاب قرمز‌ می گردد، به کمک ضد آفتابی با SPF15، این زمان ۱۵ برابر می شود، یعنی چیزی حدود ۵ ساعت.

  • کارایی درصدی SPF  چبیست؟

SPF15 چیزی حدود ۹۳ درصد از پرتو UVB را غربال می‌نماید. این عدد در SPF30 به طور تقریب ۹۷ درصد و در SPF50 حدود ۹۸ درصد می باشد. با اینکه تفاوت در‌این درصد‌ها ناچیز به لحاظ می‌رسند، ولی برای پوست‌های حساس به آفتاب یا این که افرادی که سوابق‌ خانوادگی سرطان پوست دارا هستند، حتی ۱% از این تفاوت‌ها چشمگیر خواهد بود. البته همان گونه که میبینید، هیچ ضد آفتابی پوست را ۱۰۰% مراقبت نمی‌نماید. کرم ضد آفتاب می بایست دارای میزان محافظتی بالا باشد.

  • ایرادات SPF چه میباشد؟

کرم‌های ضد آفتاب مشکلاتی نیز دارا هستند، اولا به لحاظ میرسد که برای به کار گیری‌ ماکسیمم از قابلیت های تمامی ضد آفتاب‌ ها، می بایست آنها را هر ۲ ساعت یک‌ بار تجدید کرد. دوم اینکه قرمز شدن پوست، عکس العمل پوست به پرتو UVB می باشد و نشانه خطری میباشد برای معیار پرتو UVA ای که پوست در درحال حاضر اخذ می کند. وقتی که از ضدآفتاب به کارگیری میکنیم، پوست‌ مان قرمز رنگ نشده و ممکن است خطر اخذ پرتو UVB ما‌ را تهدید نماید.

  • آیا میزان کیفیت ضد آفتاب بر اساس SPF است؟

عدد SPF مندرج روی کرم‌های ضد آفتاب در واقعیت واحد سنجش توان آنها‌ را در قبال پرتو UVB معلوم می‌نماید. اینک هیچ سازمان غذا و دارویی در هیچ کشوری، معیار محافظت کرم‌های ضد‌آفتاب را در قبال پرتو UVA درجه‌بندی نکرده‌ است. پژوهشگران در درحال حاضر فعالیت بر روی یک سیستم آزمایش واحد سنجش حفاظت در قبال پرتو UVA می باشند. سعی کنید از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. در نتیجه SPF معیار درستی برای انتخاب کرم ضد آفتاب نیست.

امیدواریم مطالب بیان شده در رابطه با بهترین آموزش و روش صحیح کرم آفتاب زدن خارجی در سال 2022 برای شما مفید و موثر بوده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید و قیمت انواع کرم های ضد آفتاب می توانید با قسمت پشتیبانی سایت و فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *