تجهیزات پزشکی خانگی

نحوه استفاده از انواع بهترین برند های تب سنج نوزاد

نحوه استفاده از بهترین برند تب سنج نوزاد چیکو

تب سنج نوزاد را می توان یکی از مهم ترین لوازم مربوط به مادر و نوزاد دانست. افزایش تب در نوزاد سبب بروز تشنج و در نهایت مشکلات مغز و اعصاب شود. از این رو ضروری می باشد که برای کودک دلبندتان یک عدد تب سنج با کیفیت تهیه کنید. در این مطلب در مورد نحوه استفاده صحیح از انواع بهترین برند های تب سنج نوزاد سخن خواهیم گفت.

نحوه استفاده صحیح از تب سنج نوزاد

برای بیان نحوه استفاده درست از تب‌سنج نوزاد ابتدا باید انواع تب سنج نوزاد را برای شما معرفی کنیم. نحوه استفاده هر یک از این محصولات بطور تقریبا مشابه مانند هم است. ما قصد داریم نحوه استفاده از هر نوع تب‌سنج نوزاد را به شما آموزش دهیم.

  • نحوه استفاده از تب‌سنج نوزاد گوشی یا پیشنای

این نوع از تب‌سنج ها دارای بهترین کیفیت و دقت هستندو خطر این نوع از تب‌سنج ها تقریبا برای نوزاد صفر است. برای استفاده از این محصول فقط کافی است سر تب‌سنج را در فاصله 5 سانتی متری از گوش یا پیشانی بگیرید. تب سنج در مدت چند ثانیه بدون هیچ خطری، دمای بدن نوزاد را به شما بیان می کند.

  • نحوه استفاده از تب سنج دهانی

 

بهترین تب‌سنج های نوزاد

بهترین تب‌سنج های نوزاد

برای استفاده از این تب سنج ها کافی است مخزن تب سنج های در دهان نوزاد بگذارید. توصیه می شود از این تب سنج ها برای نوزاد و کودک استفاده نکنید. چرا که اکثر این دما سنج ها دارای مخزن جیوه ای هستند و ممکن در دهان نوزاد و کودک بشکند. البته امروزه این مخزن ها بسیار مقاوم در برابر شکنندگی می باشند. اما باز هم توصیه نمی شوند. بعد از حدود 30 ثانیه قرار دادن مخزن در داهل دهان، تب سنج عدمای بدن را به شما تحویل می دهد.

  • نحوه استفاده از تب سنج زیر بغلی

بهترین تب سنج برای اندازه گیری دمای بدن نوزاد یا کودک، استفاده از تب سنج زیر بغلی است. در این روش هیچ خطری نوزاد شما را تحدید نمی کند. نجوه استفاده از تب سنج زیر بغلی به این صورت می باشد که تب سنج را در زیر بغل نوزاد قرار دهید. چند ثانیه دقیقه منتظر بمانید، سپس دماسنج میزان دمای بدن نوزاد شما را نشان می دهد. این روش بسیار دقیق نمی باشد و توصیه می شود چندین بار جهت اطمینان اندازه گیری دما را انجام دهید.

  • نحوه استفاده از تب سنج مقعدی

دقیق ترین نمونه تب‌سنج های نوزاد را می توان نمونه مقعدی دانست. نحوه استفاده از تب‌سنج مقعدی به این صورت می باشد که کافی است مخرن دما سنج را کمی داخل مقعد نوزاد قرار دهید. در مدت چند ثانیه دماسنج دمای دقیق نوزاد را به شما بیان می کند.

بهترین برند های تب سنج نوزاد

از بهترین برند های تب سنج می توان به برند های زیر اشاره کرد. فاکتور های مهمی همچون کیفیت، دقت، خطر پایین و زمان کوتاه در اندازه گیری سبب شده تا این برند ها دارای بهترین تب‌سنج های جهان باشند.

  • تب سنج چیکو
  • تب‌سنج امرون
  • تب‌سنج بیورر
  • تب‌سنج رزمکس

این برند ها همواره می تواند انتخاب درستی برای تعیین یک تب‌سنج عالی برای نوزاد باشد.

نکاتی  جزئی برای استفاده از تب‌سنج نوزاد

همان گونه که هر پدر و مادری می داند، اندازه گیری دمای بدن نوزاد که معمولا دارای علائم بیماری می باشد، بسیار ضروری است. البته این محصول مهم ترین وسیله پزشکان برای تشخیص بیماری یا عفونت در خردسالان است. بهترین نحوه برای اندازه‌گیری میزان حرارت بدن، به سن نوزاد بستگی دارد.
برای نوزادان کمتر از سه ماهه، بهترین و دقیقترین عدد اندازه‌گیری با استفاده از تب سنج نوزاد به طور مقعدی صورت می‌گردد. دماسنج‌ های الکترونیکی گوش و پیشانی برای نوزادان کمتر از سه ماهه توصیه نمی شود، چون شبکه گوش آن ها معمولاً خیلی نازک است. برای نوزادانی بین سه تا چهار ساله، میتوانید از تب سنج های دیجیتال به نحوه مقعدی یا گوشی به کارگیری فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *