تجهیزات پزشکی خانگی

شناخت مزایا و معایب انواع ماسک تنفسی

انواع ماسک تنفسی

ماسک تنفسی هموراه مطمئن ترین راه برای جلوگیری از انتقال انواع ویروس ها است. شما با استفاده از ماسک های پزشکی و پرستاری به راحتی می توانید از انتقال و دریافت ویروس در امان باشید. امروزه با گسترش انواع ویروس ها که از طریق تنفس وارد بدن می شوند، می بایست از ماسک استفاده کنید. در ادامه در مورد شناخت مزایا و معایب انواع ماسک تنفسی سخنانی مهمی را بیان خواهیم کرد. اگر می خواهید بدانید چه ماسکی مناسب شما است، تا انتهای مقاله همراه ما باشید…

انواع ماسک تنفسی

نمونه های مختلفی از ماسک های تنفسی امروزه در بازار موجود هستند. بنابراین امری ضروری و مهم می باشد تا بتوانید ماسک مناسب با نیاز خود تهیه کنید. در ادامه به معرفی انواع ماسک تنفسی پرداخته ایم:

معایب انواع ماسک تنفسی

معایب انواع ماسک تنفسی

ماسک سه لایه پزشکی

از پارچه‌های پروپیلن استریل ویژه ای ساخته می گردند. این نوع ماسک تنفسی دربرگیرنده سه لایه است، دو لایه اسپان‌باند و یک لایه ملت بلون را دارا می باشند. اسپان‌باند وظیفه خودداری از ورود ذرات آلوده و کثیف همانند ویروس‌ها، باکتری‌ها و گرد و غبار را به طور مکانیکی برعهده دارد. و به طور فیلتر کار می‌نماید. لایه ملت بلون هم وظیفه جلوگیری از عبور ذرات را به شیوه الکترواستاتیکی برعهده دارد، و بوسیله بار الکتریسیته ساکن از عبور ذرات جلوگیری می‌نماید.

  • مزایا

ازمزایای ماسک سه لایه می توان به جلوگیری 95 درصدی از انتقال ویروس اشاره کرد. همچنین امکان تولید این نوع ماسک بسیار ساده و راحت می باشد. وزن آن یبک بوده و تنگی نفس برای استفاده کننده ایجاد نمی کند.

  • معایب

از معایب این نوع ماسک می توان به دور انداختن ماسک با دقت بالا اشاره کرد. همچنین چون این محصول در تیراژ بالا تولید می شود، ممکن است برخی از نمونه های آن ها دارای سوراخ و حفره باشند.

ماسک جراحی  چیست؟

ماسک جراحی که با اسم علمی (Surgical Mask) شناخته میگردد. برای مراکز بهداشتی مورد بسیار قابل قبولی است. این ماسک‌ها با هدف جلوگیری از انتقال عفونت در بیماران و درمان استفاده می گردد. ماسک‌های جراحی معمولا ۳ لایه بوده و بازدارنده ورود مایعات یا این که ذرات معلق در هوا به دهان و بینی می شوند. بر طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت برای پرهیز از انتقال و یا ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند COVID-19 و آنفولا‌نزا، بهترین مورد به کارگیری از ماسک سه لایه جراحی و یا ماسک سوپاپ‌دار می باشد.

ماسک های جراحی از نگاه کیفیت و واحد نگهداری مختلف بوده و ممکن است تمامی نمونه های آن مناسب استفاده در اتاق جراحی نباشد. از این ماسک‌ها به طور عظیم در دندانپزشکی، مطب پزشکان، درمانگاه‌ها، تالار‌های زیبایی و مراکز بهداشتی و درمانی استفاده می‌گردد.

  • مزایا

از مزایا ماسک جراحی می توان به قدرت بالا در جلوگیری از انتقال عفونت اشاره کرد. همچنین این ماسک ها برای مکان هایی که از نظر پزشکی زیاد پاکیزه نیستند، مناسب است.

  • معایب

این نمونه از محصول به دشواری یافت می شود. در برخی از نمونه ها امکان تنفس سخت و دشوار امکان پذیر است.

مزایای انواع ماسک

مزایای انواع ماسک

ماسک‌های پارچه‌ای ساده
این ماسک ها معمولا از جنس پارچه بوده و در حالت های یک لایه و دولایه وجود دارند. مهم ترین نکته در مورد استفاده از این ماسک ها برای جذابیت و زیبایی می باشد. چرا که توسط کارشناسان این ماسک ها تنها می توانند جلوی 45 درصد از انتقال ویروس را بگیرند.

  • مزایا

این ماسک ها با تنوع بسیار بالا را می توانید در منزل هم تولید کنید. احساس تنفس بسیار راحت با این محصولات از دیگر مزایای آن می باشد.

  • معایب

از معایب این نمونه ماسک های تنفسی می توان به عدم جلوگیری بالا در انتقل ویروس اشاره کرد.

امیدواریم مطالب گفته شده در رابطه با شناخت مزایا و معایب انواع ماسک تنفسی برای شما مفید و موثر بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ماسک های تنفسی می توانید با پشتیبانی سایت درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *