تجهیزات پزشکی خانگی

مزایا انواع کیسه استومی

کیسه استومی

استومی یک کیسه جهت بیمارانی که دارای مشکلات گوارشی هستند، بسیار مناسب است. کیسه های کلستومی در دو نوع دائم و یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مبحث قصد داریم در رابطه با مزایا انواع کیسه استومی سخنانی مهم بیان کنیم.

کیسه استومی چیست؟

کیسه استومی ساخت مسیری است در بین اندام و پوست بیرونی بدن. برش دایره ای که حالت کوچکی بر جداره ی شکم زده و بخشی از روده بیرون آورده میگردد. آن قسمت از روده که بر سطح شکم مشاهده میشود استومی نام دارد. کلستومی به جراح اجازه می دهد تا اشتباهات جدی روده را معالجه و تسکین بخشد. طي پروسه جراحي، كانال و مسير جديدي تولید ميشود تا ضايعات از بدن بیرون شوند. استومي در موارد زير كاربرد پيدا ميكند: سرطان،‌ آسیب سیستم گوارش، التهاب روده بزرگ، بسته شدن مسیر روده، ایجاد عفونت، بي اختياري در دفع (عدم توانايي در كنترل اجابت) و ديورتيكول (آسیب های مربوط به كيسه هاي كوچك در ديواره ي روده) می باشند.

مزایای استفاده از کیسه استومی

  • مدفوع را گردآوری می‌نماید.
  • بوی بد ناشی از ترشحات را از بین می‌برد.
  • از پوست اطراف کلستومی حفظ می‌نماید.
  • کیسه استومی بسیار کم وزن و دارنده نمونه ها و سایزهای متنوعی می باشد.
  • بیماران پیش از به کارگیری همیشگی از یک کیسه کلستومی، می بایست نمونه های متنوعی از آن را امتحان نمایند. سیستم استومی (Ostomy system) بدن می تواند در اثر مشکلاتی دچار آسیب های جدی شود.
مزایا انواع کیسه استومی

مزایا انواع کیسه استومی

مزایا انواع کیسه استومی

در مجموع کیسه های استومی به دو نوع سیستم یک تکه و سیستم دو تکه تقسیم می شوند. هریک از این سیستم ها دارنده کیسه های مات، روشن، ته باز، ته بسته، بدون شیر و شیر دار هستند.

  • مزایا کیسه استومی تک تکه

کیسه های استومی یک تکه با توجه به اینکه در زیر لباس قرار می گیرند، باعث می شوند که اشخاص دیگر متوجه استفاده بیمار از این محصول نشوند. برای اشخاصی که لباس های جذب بدن به تن می کنند، یا اشخاص ورزشکار گزینه مناسبی می باشد. اما در کیسه ها، یک تکه در هر دفعه تعویض وسایل جانبی آن نیز باید تعویض گردد. تکرار تعویض های پشت سر هم احتمال دارد برای اشخاص، حساسیت پوستی ایجاد کند. علاوه بر این زمان استفاده از کیسه یک تکه، کیسه باید کاملا روی استوما قرار گیرد و از نشت مواد داخل روده جلوگیری به عمل آورد. علاوه بر آن تعویض های پشت سر هم و ضروری در این مدل کیسه ها، باعث استفاده بیشتر از خمیرهای محافظ پوست، نوارها و مواد پاک کننده چسب می باشد، که هزینه اضافی را برای شما به وجود می آورد.

  • مزایا کیسه استومی دوتکه

مراحل تعویض در کیسه های استومی دو تکه بسیار سریع و آسان تر از کیسه های یک تکه می باشد. برای کار هایی همچون شنا فرصت دارید از کیسه های کوچک تر به کار گیری کنید. این امکان وجود دارد که در کار های عادی و روزمره از کیسه هایی در ابعاد متوسط استفاده کنید. و برای داشتن استراحتی با خیال راحت و آسوده در هنگام شب نیز از کیسه های بزرگتر به کار گیری کنید.

با توجه به آسانی تعویض و نیاز کمتر به تعویض در این مدل کیسه ها، عوارض و حساسیت های پوستی ناشی از تعویض های پی در پی که در نمونه های یک تکه انجام می شود. در این نوع از محصولات وجود ندارد. اما این نوع محصولات در ابعاد بزرگ­تر، گران­تر و دارای خطر نشت می باشند.

نکته دیگر در رابطه با هزینه نمونه های دو تکه این است که این نوع کیسه ها گران تر هستند. با این حال هزینه اضافی که برای خمیرهای محافظ پوست، نوارها و مواد پاک کننده چسب در محصولات یک تکه می شود، باعث شده است که به کار گیری از کیسه های استومی دو تکه در بلند مدت نسبت به نمونه های یک تکه مقرون به صرفه تر باشد.

امیدواریم مطالب بیان شده در رابطه با مزایا انواع کیسه استومی برای شما مفید و موثر بوده باشد. امروزه کسانی که به بیماری های مربوط به دستگاه گوارش دچار هستند. با استفاده از کیسه های کلستومی به راحتی می توانند به زندگی عادی و راحت خود برگردند. در نتیجه استفاده از کلستومی بسیار درد آور و ایجاد مشکل برای شخص نمی کند. نگران نبوده و به کمک این محصول زندگی شما به راحتی می تواند به حالت طبیعی بر گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایا انواع کیسه استومی می توانید با قسمت پشتیبانی سایت و فروشگاه اینترنتی لوازم مصرفی پزشکی یکبار مصرف درمان شو در ارتباط باشید.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *