تجهیزات پزشکی خانگی

معرفی کاربرد انواع وسایل تزریق

بهترین و با کیفیت ترین محصولات تزریق

تزریقات همواره برای وارد کردن دارو ها و انواع سرم ها به داخل خون انجام می شود. تزریقات می تواند در مراکز درمانی و یا توسط پرستار ها در داخل منزل صورت بگیرد. از این رو برای انجام تزریقات نیازمند دانش و اطلاعات هستید. هر چند این اطلاعات و آموزش را می توانید فرا بگیرید. در ادامه در مورد معرفی کاربرد انواع وسایل تزریق سخن می گوییم. اگر می خواهید بدانید که هر سرنگ و وسیله ای دیگر چه کاربردی دارد تا انتهای مقاله همراه ما باشید…

کاربرد وسایل تزریق

مهم ترین کاربرد وسایل تزریق رساندن دارو به تمام نقاط بدن می باشد. تزریقات بايد از تكنيک هاي آسپتيك انجام شود. وارد كردن دارو از اين روش فوايد زيادي داراست. ولي در صورتی‌که بوسيله فرد غیر آموزش دیده انجام شود. مخاطرات زيادي متوجه بيمار خواهد بود. مهم ترین کاربرد وسایل تزریقات رساندن دارو ها در تمامی بدن در سریع ترین زمان ممکن است. با وارد شدن دارو به خون، از طریق شریان ها و رگ ها دارو در تمام بدن می رود، و سپس به بخشی که دارای آسیب است خود را می رساند. مهم ترین فایده این عمل بهبودی بیمار در سریع ترین زمان ممکن است.

انواع وسایل تزریق

نمونه های مختلفی از محصولات تزریق وجود دارد. اما بطور کلی در تمامی دنیا دو وسیله در انجام تزریق صورت می گیرد. یکی از آن ها سرنگ بوده که برای زدن آمپول ها استفاده می شود. دیگری نیز آنژیوکت بوده که برای استفاده از سرم ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه هر دو این محصولات را کامل معرفی کرده ایم.

معرفی کاربرد انواع وسایل تزریق

معرفی کاربرد انواع وسایل تزریق

 سرنگ ها

سرنگ وسيله اي براي تزريق مايعات به بدن و نیز كشيدن مايعات متفاوت از بدن است. سرنگ ها نمونه های متفاوتی دارا هستند. معمولا از جنس شيشه اي، پلاستيكي و يا فلز ساخته شده اند. هر سرنگ شامل بدنه مدرج بوده كه به سر آن سوزن متصل می شود. يک پيستون نیز در این محصولات برای خارج کردن یا وارد کردن مواد وجود دارد. معمولاً سر سرنگها يک اندازه استاندارد ساخته شده و بنابراين هر مدل سوزني به آن وصل مي گردد. پيستون درون سرنگ به راحتي درون بدنه حركت مي كند و در زمان كشيدن پيستون به بیرون هوا و مايعات به درون سرنگ كشيده مي گردد و در صورتی که به درون بدنه فشار داده گردد هوا و يا مايع بیرون داده مي شود. سوزن در اندازه هاي متفاوتی وجود دارد که شامل يک ساقه و يک دهانه است. دهانه به سرنگ وصل مي گردد. نوک سوزن به شکل مورب بريده می شود كه فرو رفتن آن را آسان مي كند. هرچه شماره سوزن بيشتر شود از قطر سوزن كم مي گردد. به عنوان مثال سوزن شماره 23 نازكتر از سوزن شماره 20 است.

انواع آنژیوکت ها

آنژیوكت یك محصول چندین كاره می باشد كه برای تزریق های پی در پی و یا وقت گیر سیاهرگی داروها مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول برای بی حسی اسپاینال، اپیدورال، كادال و حتی بیهوشی نیز به کار گیری می شود.

برانول ها یا آنژیوکت ها، لوله های قابل انعطافی می باشند که بوسیله یک سوزن کوچک درون ورید قرار می گیرند. سر برانول با سوزن وارد رگ می شود، آنگاه سوزن بیرون گردیده و بخش پلاستیکی دقیقا داخل رگ باقی میماند.

امیدوارم مطالب بیان شده درباره یمعرفی کاربرد انواع وسایل تزریق برای شما مفید و موثر بوده باشید. امروزه استفاده از وسایل تزریقات می بایست بر اساس علم و دانش باشد. در نتیجه اگر در مورد این وسایل همواره سوالی دارید می توانید با قسمت پشتیبانی. سایت و فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی یکبار مصرف درمان شو در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *