تجهیزات پزشکی خانگی

بررسی انواع کاور و روکش تخت پزشکی و بیمارستانی

کاور روتختی پزشکی

روکش پزشکی که معمولا بر روی تخت ها کشیده می شود، در بیمارستان ها و مطب های پزشکی کاربرد دارد. روتختی های پزشکی کاربرد متفاوتی دارد. مهم ترین کاربرد کاور و روتختی پزشکی جلوگیری از کثیف شدن تشک تخت است. در این مقاله در رابطه با بررسی انواع کاور و روکش تخت پزشکی و بیمارستانی سخن خواهیم گفت.

انواع روکش پزشکی

کاور و روتختی پزشکی را معمولا از جنس پلاستیک می سازند. روکش های پزشکی ب دو نوع نخی و پلاستیکی تقسیم بندی می شوند. این روتختی ها بصورت یکبار مصرف می باشد. بدین ترتیب که پایان هر روز تعویض می شود. برخی از نمونه های این محصولات نیز از جنس پارچه ساخته می شود. روکش های پارچه ای معمولا گران قیمت تر و بیشتر برای بیمارانی که دارای زخم بستر هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که بیماران زخم بستر نمی توانند بر روی پلاستیک برای مدتی قرار بگیرند. قرار گرفتن بر روی کاور های پلاستیکی سبب ایجاد تعرق می شود. در نتیجه بیمارانی که دارای زخم بستر هستند، در صورت قرار گرفتن بر روی پلاستیک دچار تعرق می شوند. و زخم آنان دچار آسیب های جدی تر می شود. از این رو برای این بیماران بهتر است از روکش های پزشکی نخی استفاده شود. روکش های نخی دارای کش بوده که به راحتی می تواند بر روی تخت قرار بگیرد.

مقایسه انواع روتختی پزشکی پلاستیکی و نخی:

روکش های پلاستیکی از نفوذ میکروب ها و یا سایر آلودگی ها به تشک تخت جلوگیری بهتری انجام می دهد. چرا که پلاستیک غیر قابل نفوذ بوده و قابلیت جذب ندارد. این در حالی است که نمونه های نخی و پارچه ای این محصول به راحتی قابلیت جذب دارند. در نتیجه آلودگی ها و مایعات به راحتی جذب تشک تخت می شوند. هر یک از این محصولات دارای مزایا و ویژگی هایی هستند. همچنین معایب هر نمونه را نیز باید در نظر داشته باشید. در این مقاله سعی می کنیم بصورت کاملبه شما بگوییم کدام کاور پزشکی را انتخاب کنید. استفاده از روتختی های پزشکی (medical bedclothes) همواره به نفع بیمار خواهد بود.

انواع کاور و روکش تخت پزشکی

انواع کاور و روکش تخت پزشکی

کدام کاور پزشکی را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید به نیاز خود توجه کنید. بررسی کنید که آیا برای بیمار امکان تعرق وجود دارد یا خیر. به عبارتی دیگر آیا ایجاد تعرق در پشت بیمار سبب اذیت و آزار او می شود. و یا اینکه بیمار دچار خونریزی بوده یا خیر. اگر بیمار چنین ویژگی هایی همچون خونریزی و عدم توجه به تعرق را دارا باشد، بهتر است از نمونه های پلاستیکی و یکبار مصرف استفاده کنید. از طرفی دیگر اگر بیمار شما خونریزی ندارد. اما تعرق برای آن مضر است. به راحتی می توانید از نمونه های پارچه ای استفاده کنید. اگر در هنگام تهیه روکش پزشکی به چنین مواردی توجه نداشته باشید، قطعا متضرر خواهید شد. در نظر گرفتن چنین نکات آسانی شما را راهنمایی می کند تا بتوانید. بهترین انتخاب را انجام بدهید.

همواره نمونه های پلاستیکی و نخی این محصولات می بایست قبل از استفاده استریل کنید. چرا که بیمار شما ممکن است از طریق این مواد دچار مشکلاتی شود. برای استریل کردن کاور های پلاستیکی می توانید از الکل و نمونه های پارچه ای را نیز می توانید کاملا بشورید.

امیدواریم سخنان گفته شده در موردبررسی انواع کاور و روکش تخت پزشکی و بیمارستانی برای شما اطلاعات لازم و کافی را به همراه داشته باشد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه انواع کاور، روکش و روتختی پزشکی. می توانید با قسمت پشتیبانی سایت و فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی یکبار مصرف درمان شو در ارتنباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *