تجهیزات پزشکی خانگی

انواع ظروف استیل پزشکی

انواع ظروف پزشکی

ظروف پزشکی همواره یکی از وسایل مورد نیاز در اتاق عمل و مراکز درمانی است. امروزه استفاده از این ظروف به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد شیمایی، کاربرد زیادی دارد. در ادامه مقاله بیشتر در رابطه با معرفی انواع ظروف استیل پزشکی سخن می گوییم.

ظروف استیل پزشکی چیست؟

ظروف استیل پزشکی از شناخته شده ترین وسایل مربوط به مراکز درمانی است. به گونه ای که هر شخصی تا به حال یکبار این ظروف را مشاهده کرده است. در اتاق عمل، کادر اتاق عمل نیازمند ظروفی است تا وسایل جراحی را در داخل آن قرار دهد. بنابراین ظروف استیل پزشکی کاربرد بسیار زیادی در اتاق عمل دارد. از طرف دیگر ظروف استیل به دلیل مقاومت بالایی که دارند، گزینه بهتری در مقایسه. با نمونه های پلاستیکی هستند. ظروف پلاستیکی پزشکی نیز در بخش هایی از مراکز درمانی و بیمارستان ها کاربرد دارند. این ظروف به دلیل اینکه از پلاستیک بوده و تنها در بخش هایی غیر مهمی همچون اتاق های بیمارستان ها کاربرد دارد. در مقایسه با هزینه ها نیز می بایست بیان کنیم که هزینه ظروف استیل به مراتب بالا تری و بیشتر در مقایسه با نمونه های پلاستیکی است. دلیل این امر استفاده از فلز استیل در برابر پلاستیک است. ظروف پزشکی استیل تنوع بسیار بالایی دارد. هر یک از این ظروف استیل جهت کار معینی تعبیه شده‌اند.

از مهم ترین کاربرد های ظروف استیل می‌توان به محل قرار گرفتن لوازم جراحی، زباله ها و … اشاره کرد. ظروف استیل را به راحتی می‌توان شست و در حقیقت این ظروف در برابر مواد ضدعفونی کننده مقاومت بسیار بالایی دارد.

انواع ظروف پزشکی

نمونه های مختلفی از انواع ظروف پزشکی در بازار موجو هستند. هر یک از این ظروف برای هدف خاصی طراحی و تولید شده اند. در ادامه به مرفی انواع ظروف پزشکی استیل خواهیم پرداخت. در ادامه نیز به بررسی ظروف پزشکی پلاستیکی خواهیم پرداخت.

گالی پاد

ظرف گالی پاد: پزشکی

ظرف گالی پاد

رسیور

ظرف رسیور پزشکی

ظرف رسیور

بیکس

ظرف بیکس پزشکی

ظرف بیکس

دیش درب دار

ظرف دیش درب دار پزشکی

ظرف دیش درب دار

 

جای آبسلانگ

ظرف جای آبسلانگ پزشکی

ظرف جای آبسلانگ

در بالا انواع ظروف پزشکی استیل را برای شما معرفی کردیم. البته ظروف دیگری نیز وجود دارند که ما سعی کردیم معروف ترین و پر استفاده ترین آن ها را برای شما معرفی کنیم.

دلیل استفاده از ظروف پلاستیکی چیست؟

ظروف پلاستیکی پزشکی (plastic medical containers) نیز مزایای بسیار در برابر ظروف استیل داراست. مهم ترین ویژگی این ظروف پلاستیکی یکبار مصرف بودن آن ها می باشد. بطور مثال برای قرار دادن مواد و وسایلی که دارای انواع عفونت ها و ویروس ها هستند، ظرف پلاستیکی می تواند بهترین گزینه باشد. بدین ترتیب با قرار دادن مواد آلوده در داخل ظروف پلاستیکی از گسترش این مواد جلوگیری به عمل می اید. البته لازم به ذکر است که ظروف پزشکی استیل نیز دارای چنین خاصیت هایی می‌باشد. اما نمونه های پلاستیکی مقاومت بیشتری در برابر گسترش مواد عفونی، در مقایسه با نمونه های استیل دارد. همچنین وزن و هزینه ظروف پلاستیکی بسیار کمتر بوده و به راحتی می توان آن ها را تهیه کرد. در نتیجه می توان درک کرد که هر یک از این ظروف با هدفی مشخص طراحی و تولید می شوند.

امیدواریم مطالب گفته شده در مورد معرفی انواع ظروف استیل پزشکی برای شما مفید بوده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع این ظروف استیل و پلاستیکی می توانید. با قسمت پشتیبانی سایت و فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی یکبار مصرف ارزان درمان شو در ارتباط باشید. همکاران و کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگویی تمامی سوالات شما خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *