تجهیزات پزشکی خانگی

اسپیلاوایزر: ویژگی زانوبند اسپیلاوایزر

اسپیلاوایزر و کاربرد آن

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که دچار زانودرد شوید. استفاده از اسپیلاوایرز می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما در درمان زانو درد کند. در ادامه به بررسی ویژگی های زانوبند اسپیلاوایزر خواهیم پرداخت.

زانوبند طبی اسپیلاوایزر چه است؟

زانوبند اسپیلاوایزر (Spinalizer Knee Brace) یک نوع زانوبند پشتی است که برای حفظ استقامت و کاهش درد در مفصل زانو استفاده می شود. این زانوبند با استفاده از تکنولوژی امواج فراصوتی، به ستون فقرات کمک می کند تا درست قرار بگیرد و بر این اساس مفصل زانو نیز در موقعیت صحیح قرار می گیرد. هدف از استفاده از این زانوبند، کاهش درد و سایر علائم ناشی از آسیب های زانو و بهبود کیفیت زندگی فرد می باشد.

زانوبند اسپیلاوایزر یا به اختصار KNE (Knee Spillover)، یک المان صوتی در تنظیم‌گرهای صوتی است که برای کاهش اثرات ناخواسته و غیرمطلوب اسپیلاوایزر در میکس و مسترینگ موزیک استفاده می‌شود.

در تنظیم‌گرها، فرکانس‌های بالا و پایین صدا به صورت جداگانه قابل تنظیم هستند. باعث می‌شود تا قسمت‌های بیسی صدا (Low Frequencies) با قسمت‌های تنظیم شده فرکانس بالاتر (High Frequencies)، به صورت هماهنگ پیوند خورده و اسپیلاوایزر کاهش یابد.

زانوبند اسپیلاوایزر در سیستم‌های مختلف دیده می‌شود، مثلاً در تنظیم‌گرهای صوتی آنالوگ، پلاگین‌های پردازش صوتی دیجیتال و حتی در سخت‌افزارهای میکس و مسترینگ. به عنوان مثال، در پلاگین‌های مسترینگ، کاربر قادر است تا با اعمال زانوبند اسپیلاوایزر، از خروجی صوتی با دینامیک مناسب و بدون افت کیفیت لذت ببرد.

زانوبند اسپیلاوایزر در حقیقت یک زانوبند حرارتی بوده که از اطریق برق انرژی و حرارت خود را ایجاد می‌کند. البته این زانوبند علاوه بر ایجاد گرما، با ارسال امواج فراصوت سبب تسکین درد زانو می‌گردد. اولین بار دانشمندان فرانسوی دریافتند که با استفاده از التراسوند می‌توان عضلات و مفاصل بدن را تحت تاثییر قرار داد. از این رو با ساخت زانو بند اسپیلاوایز این ایده خود را عملی کردند. امواج التراسوند به بافت زانو نفوذ کرده و با ایجاد گرما در آن قسمت، سبب کاهش درد و درمان زانودرد می‌گردد. برای بررسی قیمت و خرید زانوبند های طبی نیز می توانید به فروشگاه درمان شو مراجعه کنید.

ویژگی زانوبند طبی اسپیلاوایزر:

زانوبند اسپیلاوایزر یک وسیله پوشیدنی است که برای حمایت از زانو ها و کاهش فشار وارده بر آن ها در فعالیت‌های ورزشی و روزمره استفاده می‌شود. این وسیله باعث بهبود استحکام و پایداری زانو شده و به کاهش احتمال آسیب و خستگی زانو در طول فعالیت های ورزشی کمک می کند.

ویژگی‌های زانوبند اسپیلاوایزر عبارتند از:

  • دارای سیستم فشار قابل تنظیم برای تامین تنظیم دقیق فشار و حمایت مناسب برای زانو
  • استفاده از جنس های نرم و چرمی جهت راحتی و انعطاف پذیری بیشتر در استفاده
  • دارای طراحی های مختلف جهت استفاده در فعالیت های ورزشی مختلف و تأمین حمایت مناسب برای زانو
  • قابل استفاده برای هر دو زانو با قابلیت تنظیم اندازه به منظور جلوگیری از حرکت و سستی در حین استفاده.

در کل، زانوبند اسپیلاوایزر یک ابزار مفید برای کسانی است که فعالیت‌های ورزشی یا روزمره شان نیاز به حمایت و پشتیبانی اضافی برای زانو دارند.

مطالعات نشان داده اند که بعضی از نمونه های زانوبند ها (knee brace) در یاری به رفع علائم درد و ناراحتی بعد از آسیب دیدگی زانو بسیار اثر گذار باشند. همانگونه که بیان شد اسپیلاوایز با ایجاد اموا فراصوت سبب بالا رفتن حرارت در قسمت زانو می‌گردد. بالا رفتن حرارت بدن سبب بهبود گردش خون و در نتیجه بهبود درد در قسمت مورد نظر می‌گردد. زانوبند اسپیلاوایزر در برخی از موارد با تحریک بافت زانو، سبب ترمیم بافت های آسیب دیده زانو نیز می‌شود. علاوه بر آن امواج فراصوت در بهبود جای زخم نیز بسیار موثر است. اگر زانو شما دچار تورم یا التهاب است، اسپیلاوایزر با افزایش گردش خون در آن قسمت به راحتی میتواند تورم و التیاب را از بین ببرد. البته این تنها برخی از خواص و ویژگی های زانوبند اسپیلاوایزر بود.

چه وقتی بایستی از زانو بند طبی استفاده نمود؟

هدف به کار گیری از زانوبند، حمایت و نگهداری از زانو میباشد. و برای امداد به بهبودی یا این که خودداری از زآسیب بیشتر به مفصل زانو یا این که رباط‌ ها مورد به کارگیری قرار میگیرند.

کاربرد زانوبند های طبی اسپیلاوایزر برای آسیب زانو: زانو بند طبی در جراحت‌هایی مانند پاره گی رباط اثر گذار میباشد. پاره گی لیگامان صلیبی قدامی (ACL)، لیگامنت چرخشی خلفی (PCL)، لیگامنت‌ های جانبی یا این که میانی، پاره‌گی‌های جزئی لیگامنت‌ ها یا این که زانوی دررفته، آسیب های منیسک، از سایر موارد کاربرد زانوبند اسپیلاوایزر می باشند. اینگونه جراحاتی میتواند منجر به خالی شدن بخش زانو شوند یا این که باعث بی ثباتی آن گردند و در طول معالجه نیاز به ابزار کمکی دارند. البته در موارد زیر نیز می‌توان از اسپیلاوایز استفاده کرد.

  • تاندونیت (تورم تاندون‌های زانو)
  • آتروز زانو
  • بورسیت زانو
  • نقرس
  • شکستگی مفاصل زانو
  • تورم مفاصل زانو
  • آسیب‌های منیسک زانو
  • پارگی جزئی و کامل رباط‌ها به‌خصوص رباط صلیبی قدامی زانو
  • ساییدگی استخوان‌های زانو
  • تخریب غضروف مفصلی زانو
زانوبند اسپیلاوایزر

زانوبند اسپیلاوایزر

زانوبند برای آرتریت: بیماری‌ های مفصلی مانند آرتروز زانو، استئوآرتریت، درد در جلو زانو یا این که بیماری‌ هایی که دربرگیرنده کاسه زانو می گردند. آسیب به غضروف پایین کاسه زانو، زانوی دوندگان یا این که هر بیماری که موجب درد زانو می شود ممکن میباشد مستلزم استفاده از زانو بند برای آرتروز باشند.

به کار گیری از زانوبند در زمان بعداز جراحی: در موارد خاص، جراحت‌های زانو ممکن میباشد با جراحی معالجه شوند. در زمان بعد از عمل یا این که در حین مرحله توانبخشی، پیشنهاد می شود که از زانو بند مصرف شود. تا بتوان فرصت کافی برای بهبود بافت آسیب دیده را آماده کرد. جراحی‌های صورت گرفته برای مفاصل زانو تغییرات فراونی ایجاد کرده یا این که مصدوم ممکن میباشد نیاز به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشد. و با به کار گیری از زانوبند مطلوب می‌توان حمایت کافی برای مفصل مهیا کرد، و بازدارنده از جراحت بیشتر به آن شد و به توانبخشی دوباره آن یاری شایانی کرد. هر چند زانوبند اسپیلاوایزر بیشترین کارایی را نسبت به این زانوبند ها داراست.

زانوبند‌های پروفیلاکتیک: برخی وقت‌ها، ممکن میباشد زانو بند ها تحت عنوان یک مبادرت پیشگیرانه، به ویژه برای اشخاصی که در معرض خطر آسیب زانو قرار دارند، سفارش گردد. مثلا، بعد از یک آسیب قدیمی در رباط، برای مراقبت از رباط در برخی مواقع تغییر فرم زانو و یا این که در ورزشکارانی که اعمالی مانند دویدن، اسکی کردن، والیبال و غیره انجام می دهند، این زانوبندها بسیار یاری کننده می‌باشند.

ورزشكاران نیز ممكن میباشد برای دویدن از زانو بند به کار گیری كنند، كه به حمایت و كاهش درد در آن ها یاری مي‌كند. بعضی از مطالعات نشان می دهد که زانو بند اسپیلاوایزر در کسانی که اسکی سواری می‌نمایند، ممکن است در دوری از جراحت‌های بیشتر رباط‌ها کمک زیادی بکند. و به ویژه در کسانی که تحت عمل جراحی پیشین ACL قرار گرفته‌اند، یاری دهنده می باشد. اما اسپیلاوایزر غالبا برای ورزشکاران توصیه نمی‌گردد. زانو بند ها برای ورزش والیبال نیز می توانند در هنگام پرش، اثر ضربه ای به زانو را کاهش دهد، و درد کمتری ایجاد می‌نمایند و آسیب های مکرر زانو را بسیار کاهش می دهد. زانوبند ها برای بسکتبالیست ها به ویژه با توجه به نیاز در حرکات متفاوت زانو طراحی گردیده و پشتیبانی لازم را مهیا می‌نمایند، و سبب کاهش شوک و خطر آسیب دیدگی شدید میشوند.

امیدواریم مطالب بیان شده در رابطه با اسپیلاوایزر برای شما مفید و موثر بوده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زانوبند اسپیلاوایزر می‌توانید با قسمت پشتیبانی سایت درمان شو در ارتباط باشبد.

4.6/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *