تجهیزات پزشکی خانگی

خواص پشم شتر

خواص پشم شتر

خواص پشم شتر امروزه برای اشخاصی که از آن استفاده می‌کنند، امری مشهود است. در این مقاله قصد داریم اعجاب انگیز‌ترین خواص پشم شتر از دیدگاه علمی و قرآنی را برای شما بیان کنیم. این خواص از دیدگاه علم پزشکی تایید شده هستند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید…

خواص پشم شتر

بطور کلی خواص پشم شتر از دو دیدگاه علمی و روایی قابل بررسی است. در ابتدا خواص پشم را از دیدگاه علم و سپس از دیدگاه روایات معصومین بررسی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که لباس پشم‌شتر نیز یکی از بهترین خواص را دارد. خواص پشم‌شتر  در درمان بیماری ها نیز بسیار موثر و تاثیرگذار است.

خواص پشم شتر از دیدگاه علم پزشکی

جهت بررسی کامل خواص پشم شتر بر روی متن “خواص پشم شتر” که به رنگ قرمز است کلیک کنید.

  • خواص پشم شتر برای دیسک کمر: دیسک کمر یکی از بیماری های رایج بوده که به علت جا به جای دیسک بین مهره های کمر رخ می‌دهد. در نتیجه یک کمربند که بتواند مهره های کمر را به محکمی در کنار هم قرار بدهد، سبب درمان دیسک کمر می‌شود.
  • ضد حساسیت بودن: به دلیل بافت نرم و قابلیت ضد باکتری پوست شتر، این پشم را می‌توان یک پارچه ضد حساسیت معرفی کرد. همان گونه که می‌دانید در داخل پوست شتر موجودات ریزی قرار دارند که با باکتری ها و موجودات مضر بدن جنگ می‌کنند. در نتیجه این موجودات سبب ضد حساسیت شدن پشم شترب شده است. برای برخی از بیماری های پوستی نیز، استفاده از پشم شتر توصیه می‌شود.
  • آرام کردن درد: برخی از اشخاص به دلیل سن زیاد و یا کارهای سنگین دائما کمر و یا پا درد هستند. از این رو استفاده از پشم‌شتر به آنان توصیه می‌شود. پشم شتر با ایجاد گرما سبب التیام گردش خون شده و درد را درمان می‌کند. برای درمان کمر درد از محصول کمربند پشم شتر و برای پا درد می‌توانید از شلوار پشم شتر و یا ساق بند پشم شتر به کار گیری کنید.
  • گرم نگه‌داشتن بدن: در فصل های سرد سال تمامی ما به دنبال لباس های گرم و سبک هستیم. لباس های پشم شتر یکی از گرم ترین لباس های موجود در جهان هستند. خواص پشم شتر در گرم نگه داشتن بدن برای تمامی اشخاص مشهود است. برای گرم نگه داشتن بدن می‌توانید از پیراهن پشم شتر استفاده کنید.
  • از بین بردن کوفتگی بدن: از مهم‌ترین خواص پشم‌شتر می‌توان به خاصیت میکروماساژی آن اشاره کرد. بافت های زنده موجود بر روی پشم شتر سبب تحریک عضلات بدن می‌گردد. در نتیجه با استفاده از لباس پشم شتر، به راحتی می‌توانبد بدن درد ناشی از کوفتگی را درمان کنید.
  • دفع رطوبت بدن: پشم شتر رطوبت موجود در بدن را به خود جذب می‌کند. در نتیجه با جذب رطوبت بدن توسط پشم، شما احساس سبکی را در خود مشاهده می‌کنید. البته دفع رطوب یکی از اصلی‌ترین خواص پشم شتر به حساب می‌آید.
  • خاصیت پیگیری از بیماری های آرتروزی و مفصلی: یکی از خاصیت های مهم پشم شتر، خاصیت پیشگیری از بروز بیماری های آرتروزی و مفصلی است. چرا که با گرم و محکم نگه‌داشتن مفصل های بدن، سبب ضمانت سلامت آنها می‌گردد.

 

خواص پشم‌شتر از دیدگاه قرآن و احادیث:

  • در آیه 5 سوره نحل اشاره شده‌است: “والانعـم خلقها لکم فیها دفء ومنـفع” در این آیه می‌توان برداشت کرد که خداوند انعام (شتر، گاو و گوسفند) را برای منافع فراوانی که دارند برای انسان خلق کرده‌است. از دیدگاه قرآن استفاده از پشم چهارپایان توصیه شده‌است.
  • در آیه 80 سوره نحل نیز دوباره خداوند می‌فرمایند: “والله… جعل لکم من جلود الانعام… ومن اصوافها واوبارها واشعارهآ اثـثا ومتـعا الی حین” در این آیه خداوند بیان کرده که خانه های خود را از پشم و پوست چهارپایان بسازید. همچین برخی از مفسران این ایه را به تهیه لباس از پشم چهارپایان (شتر، گاو و گوسفند) نسبت داده‌اند. قطعا واضح است که خواص پشم شتر در قرآن چندین بار بیان شده‌است.
  • در کتاب “طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج۱۲، ص۲۱۱” بیان شده است که استفاده از پشم‌شتر در بهبود سریع زخم توصیه گردیده‌است. همچنین در این کتاب بیان شده که سوزاندن پشم‌شتر سبب توقف خون ریزی می گردد.
  • در کتاب “بحار، ج 66، ص 95” بیان شده که بستن پشم شتر به پای چپ سبب درمان بیماری سلسه البول میگردد.
  • در برخی از روایات نیز اشاره شده که پشم شتر در از بین بردن سحر و جادو بسیار موثر است. اما منبع روایات خیلی معتبر نیستند.

در بالا خواص پشم شتر را از دو دیدگاه مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم که نتیجه خود را از خواص اعجاب انگیز پشم‌شتر گرفته باشید. هرچند امروزه استفاده از پشم شتر برای ایرانیان رواج بسیاری یافته است. خواص بی نظیری که در رابطه با پشم شتر بیان کردیم، تنها برخی از خواص این پشم بود. بسیاری دیگر از خواص اعجاب انگیز این پشم تا به امروز برای مردم پنهان بوده است. جهت تهیه محصولات پشم شتر نیز می‌توانید به سایت و فروشگاه اینترنتی درمان شو مراجعه کنید.

4.7/5 - (29 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *